Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Roald

Pagina's: [1] 2 3 ... 82
1
Even voorstellen & Projecten / Re: De Clio RS 172 van Martijn
« Gepost op: 30 mei, 2020, 05:00:48 am »
Welkom terug, succes met de zoektocht naar een Clio 2 RS.  8)

2
Even voorstellen & Projecten / Re: Restauratie R5 Alpine Turbo
« Gepost op: 25 april, 2020, 13:14:27 pm »
Prachtig hoe je het aanpakt!

Maarrruh als CRS lid kan je de foto's ook hier uploaden dan heb je geen nare photobucket watermerk er op zitten  8)

3
Even voorstellen & Projecten / Re: Restauratie R5 Alpine Turbo
« Gepost op: 24 april, 2020, 05:53:34 am »
Goed bezig  8) 8)

4
Renault 5 GT Turbo / Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Gepost op: 23 april, 2020, 18:12:09 pm »
Dat heet ook wel Cardboard Aided Design (CAD)  ;D ;D :P
Is overigens een prima methode hoor!

5
Renault 5 GT Turbo / Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Gepost op: 20 april, 2020, 16:31:24 pm »
Wat Maarten-Jan zegt, IC voor de radiateur is geen probleem hoor, bij stilstaan krijg je dan wel wat "heat soak' zoals dat heet maar zodra je weer gaat rijden is dat er ook heel snel weer af.
Ik heb ook de IC voor de radiateur zitten en toevallig afgelopen weekend wat data logging gedaan hierop, bleef op dat moment keurig rond 27 graden inlaatlucht temperatuur hangen tijdens het rijden (was wel vrij fris nog graad of 13 buiten)
Bij stilstaan zag ik het wat oplopen maar zakte weer snel terug als ik eenmaal weer reed.

6
Even voorstellen & Projecten / Re: Johan
« Gepost op: 15 april, 2020, 08:48:06 am »
Tof filmpje hoor  (Y)

7
Even voorstellen & Projecten / Re: Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: 13 april, 2020, 07:25:03 am »
Dat lijkt inderdaad verdacht veel op een Siemens ECU  ;)

8
Renault Clio RS / Re: Het volgende probleem... Emissiesysteem controleren
« Gepost op: 11 april, 2020, 08:48:38 am »
Geen ervaring mee maar zou beginnen met controleren van de lambda sensor(en) geen idee of deze er 1 of 2 heeft.
Kan zo simpel zijn als dat er een stekkertje niet goed is vast gezet en los is geschoten/niet goed contact maakt.

9
Even voorstellen & Projecten / Re: Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: 06 april, 2020, 10:10:49 am »
Zeker Maarten-Jan!

Wichard attendeerde mij er toen op, meteen gekocht, enige nadeel is dat je alleen FENIX Siemens ECU's ermee kan uitlezen.
Ik had toen de allerlaatste die beschikbaar was, Victor is toen een nieuwe stekker gaan ontwikkelen.
De Siemens FENIX ECU zit meestal in 21 turbo, alle uitvoeringen 19 (16v),Clio 16v en Clio Williams, maar ik dacht dat er ook soms een Magneti Marelli ECU in kan zitten, die werken dus niet met deze software.

Overigens is de nieuwe versie bijna klaar en hij is nu draadloos (handuggg!) en je kan er een SD kaartje op prikken zodat je hem continu kan laten loggen (blackbox functie).

Als er meer zijn die er 1 willen hebben, kun je het beste zijn Facebook pagina in de gaten houden: https://www.facebook.com/LaPaginaDelRenault19/

10
Renault 5 GT Turbo / Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Gepost op: 04 april, 2020, 20:21:00 pm »
Nee daar is geen ronde versie van helaas, ik heb het aangesloten zitten met een silicone slang en een slang klem, zit al 5 jaar keurig op zijn plek.


11
Even voorstellen & Projecten / Re: Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: 04 april, 2020, 13:56:05 pm »
Zo en de tempsensor werkt nu  8) 8)

Verschil boven in de toeren is aanmerkelijk te noemen, ding gaat als een speer nu naar de 7000 RPM.
ff paar screendumpjes gemaakt van de Qfenix software





Hij schommelt nu ook een enorm stuk minder met zijn toeren bij terug komen naar stationair, zou zeggen 80% minder.
Nu nog twee storingen oplossen

-Lambda sensor melding
-Storiing op de MAP sensor, ik vermoed dat dit samenhangt met het feit dat atmospheric pressure altijd op 1025 mBar staat
 Kan iemand mij misschien vertellen of de F7P ECU dit signaal van de MAP sensor hoort te krijgen ?
 Ik zie overigens wel dat de MAP sensor verder keurig werkt in de software.

Edit:
Ben er ondertussen al achter waarom de absolute luchtdruk niet gemeten wordt  ;D
De ECU schijnt dat signaal niet meer te krijgen vanwege de 2 Bar (R21 turbo MAP sensor), is ook zonder gevolgen (Menno heeft e dat verteld heeft mijn 19 16v ook gemapped)


12
Even voorstellen & Projecten / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 31 maart, 2020, 18:23:38 pm »
Welkom en geweldig dat je de 19 16v cabrio weer nieuw leven wil inblazen, is het een phase 1 of 2 ? (zit net op de grens)
Onderdelen zijn inderdaad lastiger en lastiger aan het worden, zelf ben ik langzaam een voorraad aan het opbouwen.
Ebay komt nog wel eens wat NOS (new old stock) onderdelen voorbij voor de 19 16v.
Zo heb ik een tijdje geleden nog een nieuwe wielrand links 3drs kunnen vinden die ik nodig had.
Ook zijn sommige onderdelen (met name phase 2) nog wel te krijgen bij Renault alleen zijn ze dan onder een ander onderdeel nummer gemaakt.

Hopelijk kun je wat foto's neerzetten van de 19 16v.

Groet,
Roald

13
Even voorstellen & Projecten / Re: Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: 31 maart, 2020, 17:11:55 pm »
Thx Tuur  8)

Had al een vermoeden dat ze ook nu nog veel gebruikt worden, bij Mouser hadden ruim 22000 van die stekkertjes en nog meer tig duizend van die pinnetjes op voorraad  ;D

14
Even voorstellen & Projecten / Re: Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: 31 maart, 2020, 13:34:08 pm »
Thx Maarten-Jan!

Ja dit was de enige noodoplossing die ik bedenken waarmee ik met vertrouwen richting Wezep durf te rijden.
Qua Ruimte houd het niet over nee, gelukkig ligt het dan ook nog aan de 'koude' kant' van de turbo.
Motor heeft met deze bypass ongeveer een uur gelopen (opwarmen ontluchten etc) en een test ritje van een KM of 10 totaal in meerdere sessies.
En tijdens het warm draaien/ontluchten heb ik de boel scherp in de gaten gehouden, eerste test rondje was ook letterlijk de straat uit de hoek om en weer terug en weer alles controleren etc.

Dus als het niet goed zou zijn was het allang fout gegaan en nogmaals bij dat L profiel stond specifiek erbij dat het geschikt was voor o.a. dit doeleinde.
Komt ook bij QSP vandaan en niet een PVC buisje van de Gamma ofzo  ;)

Die stekkertjes zullen nog wel even te krijgen zijn hoor, ik zag dat ze door Renault in ieder geval tot en met 2010 gebruikt zijn op de 2.5 diesel van o.a de Master.
Je zal er vast wel speciaal gereedschap voor hebben om ze uit elkaar halen maar het is in principe de kabeltjes aan de JPT pinnetjes knijpen en dan in het stekkertje duwen, zit twee haakjes aan zijkant van het pinnetje die dan in het stekkertje klemt.

Doel is voor dit jaar is die hele setup strak loopt, dat schommelen met die toeren door de 803 injectoren ben ik ook zat  ;)
Dus nu eerst maar het laag hangend fruit te pakken nemen zoals de inlaat temp sensor en lambda sonde.

15
Even voorstellen & Projecten / Re: Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: 30 maart, 2020, 21:20:55 pm »
Dit is er nog voor geschikt ook  :P
Ben niet helemaal van gisteren  ;D :P

Pagina's: [1] 2 3 ... 82