Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Tutuur

Pagina's: [1] 2 3 ... 13
1
Renault Megane RS / Re: Turbodruk lijkt weg
« Gepost op: 11 juni, 2020, 07:41:43 am »
Is toch heel simpel dit? Ding op de testbank en meten, net als anderen aangeven zie ik hier boven alleen maar een hoop bang makerij!

2
Even voorstellen & Projecten / Re: Grandtour GT220
« Gepost op: 24 mei, 2020, 07:44:17 am »
Blauw is blauw, niks mis mee 8)

3
GT Modellen / Re: middendemper vervangen: zijn RS en GT gelijk? Allebei F4R
« Gepost op: 15 mei, 2020, 12:06:06 pm »
Ik weet het even niet meer maar betreft het een estate of een hatchback?

Estate toch? In dat geval, neen. De middenpijp is daarbij 7cm langer

4
Even voorstellen & Projecten / Re: Estate GT220
« Gepost op: 12 mei, 2020, 22:11:39 pm »
Voor 340 pk is heel wat meer nodig, denk dan aan een kostenplaatje van circa €4-5000.
Dan naar verwachting zo’n 380nm en 350pk+

Voor 420nm en +-300pk hoef je hem alleen maar te laten tunen.

Mocht je meer geluid en een vrijer flowende uitlaat willen heb ik nog een scorpion resonated m3rs uitlaat liggen aangepast voor de gt. Miss 50km mee gereden. Geluid was mij te luid met decat en grotere turbo

5
Even voorstellen & Projecten / Re: Estate GT220
« Gepost op: 10 mei, 2020, 18:11:31 pm »
Wat is nu precies je doel, dat haal ik namelijk niet helemaal uit je posts?

6
Even voorstellen & Projecten / Re: Estate GT220
« Gepost op: 06 mei, 2020, 17:38:15 pm »
Ik heb het verkeerd neer gezet:
Gt180 - pk4-017
RS - pk4-019
RS cup - pk4-018

Wat de GT220 heeft weet ik niet. Zou goed een pk4-019 kunnen zijn

7
Even voorstellen & Projecten / Re: Estate GT220
« Gepost op: 04 mei, 2020, 17:06:28 pm »
Gt180

8
Even voorstellen & Projecten / Re: Estate GT220
« Gepost op: 03 mei, 2020, 08:18:55 am »
Gisteren heeft iemand mijn verteld dat de 2013 model een versnellingsbak heeft van een RS Cup...die versnellingen liggen kort op elkaar wat overigens goed merkbaar is. Kom dat iemand bekend voor of het waar is ja of nee?

De gt220 heeft een pk4-019 ipv de pk4-018 in een rs cup. De 019 heeft een iets kortere eindoverbrenging en geen sper. Verder identiek

9
Even voorstellen & Projecten / Re: Zoef & nu Megane 4RS
« Gepost op: 07 april, 2020, 22:40:57 pm »
Zou dan eerder naar VVT gaan!

10
Renault 5 GT Turbo / Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Gepost op: 05 april, 2020, 07:59:06 am »
Dit is een gasklep van een 19 16v, die van de Clio’s hebben inderdaad een andere aansluiting.
Ik heb daar destijds een adapter voor gemaakt. Ik meen echter dat ik ook nog ergens een 19 16v gasklephis heb liggen mocht je interesse hebben.

11
Even voorstellen & Projecten / Re: Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: 31 maart, 2020, 16:31:33 pm »
Lekker bezig Roald, als alles weer normaal is is jouw auto er in ieder geval weer klaar voor!

Die stekkers zijn een raar Renault model van de standaard 2-pins bosch connector. Waarbij je het metalen lipje er niet uit hoeft te wippen maar gewoon in kunt drukken om te onthrendelen. Daar hoef je je dus zeker geen zorgen om te maken want die worden zelfs heden ten dage nog toegepast op auto’s :)

12
Algemeen Chat Forum / Re: geswitcht van rs
« Gepost op: 18 maart, 2020, 22:03:27 pm »
Gefeliciteerd met de switch, ook benieuwd naar de foto’s!

Dat vermogen is wel wat aan te doen hoor  8)

13
Renault Clio RS / Re: Clio III RS > BR performance tuning
« Gepost op: 13 maart, 2020, 13:15:28 pm »
Als je denkt dat de auto nu al lekker rijdt, weet je niet wat je mee maakt na een remap bij mij ;D

14
Renault Clio RS / Re: Spoedvraag m.b.t. versnellingsbak update Clio IV RS
« Gepost op: 12 maart, 2020, 17:10:28 pm »
Inmiddels een stuk meer onderlegd in de werking van zowel de DC4 als de ecu. De software update verbetert een aantal schakelmomenten, verder eigenlijk vrij weinig.

Op korte termijn ga ik mijn eigen software ontwikkelen welke nog wel eens beter kan zijn dan die van een 220 :)

15
Renault Clio RS / Re: Clio III RS > BR performance tuning
« Gepost op: 12 maart, 2020, 17:07:47 pm »
Hallo Tuur,

Bedankt voor je reactie, was er stiekem al een beetje op aan het wachten  :P.

Zou er graag wat meer over willen weten. Ook wat de mogelijkheden zijn om nog wat verder te kunnen gaan met het vermogen. Ik zal dit niet op korte termijn gaan doen maar wil graag weten wat er voor mijn auto mogelijk is.

Je bedrijf had ik al opgezocht maar zit helaas niet om de hoek voor mij (kom uit de buurt van Nijmegen). Voor een goede tune moet ik het dan toch maar wat verderop gaan zoeken  ;)

Ik heb klanten uit DE, BE en zelfs een keer Zwitserland gehad, dus ja, wat heet verder weg?

Om meer vermogen uit een 3 RS te halen kom je al snel op dure aanpassingen die weinig opleveren. Aanstaande zaterdag heb ik een 3 RS staan met nieuw opgebouwde motor voorzien van andere nokkenassen. Ben heel benieuwd wat dit op gaat leveren!

Echter €700+ voor nokkenassen, dan nog montage, voor mogelijk slechts 10pk extra, waarbij stationair en deellast rijden nog slechter worden. Mijn advies zou zijn, lekker laten zoals hij is, heb je de auto nog jaren, bevalt hij verder goed, maar mis je power, ga dan direct voor een Megane RS swap.

Kost uiteraard nog een stuk meer maar levert ook verreweg het meeste op!

Pagina's: [1] 2 3 ... 13