Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Roald

Pagina's: [1] 2 3 ... 80
1
Renault Megane RS / Re: Pech Megane 3 RS
« Gepost op: februari 23, 2020, 07:50:14 am »
@Marcel, als je op de foto kijkt waar het kastje open is zie je rechts boven dat er 1 met de hand is gesoldeerd.
Met het kastje dicht staat de aanduiding +DEM bij.

2
Even voorstellen & Projecten / Re: Even voorstellen
« Gepost op: februari 20, 2020, 06:31:13 am »
Welkom, mooie RS! heel veel plezier ermee  8)

3
Even voorstellen & Projecten / Re: Tuur's Megane 3 GT TCE 375 Estate
« Gepost op: februari 17, 2020, 10:30:28 am »
Vet man, zou willen dat ik een inloop tune van 341 PK en 443 Nm had  8) /worship

4
Even voorstellen & Projecten / Re: Jan zijn Megane 3 RS
« Gepost op: januari 21, 2020, 17:44:55 pm »
Welkom en gefeliciteerd met de RS  8)

5
Renault 5 GT Turbo / Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Gepost op: januari 19, 2020, 15:23:25 pm »
waar ik veel naar zocht van het blok f7p was een mogelijkheid om met krukas/drijfstangen de slag es wat meer te verkorten
om het blok zo turbo gangbaar te maken dat was mijn idee dr van om zo de zuigers en de cilinderkop te behouden zoals het nu is

Je kan de compressie verhouding op 2 manieren aanpassen:

-Originele zuigers laten afdraaien tot 9,0:1 en een lage druk turbo conversie doen tot 0,75 Bar (kosten effectief)
-Setje gesmede drijfstangen en zuigers kopen bij https://www.engine-dynamics.com/

Zuigers:
https://www.engine-dynamics.com/Engine-Components/pid835/cid145/Renault-Clio-/-19-18-16v-16s-Forged-Piston-Set-Turbo-801.asp

Drijfstangen (ze hebben 2 setjes zie ik, zie even niet het verschil 123):
https://www.engine-dynamics.com/Turbo/pid104934/cid153/W%C3%B6ssner-Forged-Con-Rod-Set-With-ARP-Bolts.asp

Gegoten turbo spruitstuk (Deze heb ik ook) F7P/F7R
https://www.engine-dynamics.com/Turbo/pid897/cid153/Clio-/-19-18-16v-and-20-Williams-Turbo-Manifold.asp


6
Renault 5 GT Turbo / Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Gepost op: januari 19, 2020, 10:02:45 am »
Ik heb gewoon de standaard Siemens ECU met een voetje er in gesoldeerd zodat je er een custom chip in kan doen.
Afstellen kan via een Dyno dag van de RTC (Jo organiseert die meestal 2 a 3 keer per jaar samen met Henk van Fast Chip)

Hoe bedoel je weinig info te vinden over de F7P 1.8 16v ?
In geval van 2.0 16v heb ik het onderblok van een Megane coupe 1 Phase 1 2.0 16v (F7R) ben alleen vergeten wat ook alweer de exacte uitvoering dit ook alweer was, de kop is gewoon 1.8 16v F7P.

7
Renault 5 GT Turbo / Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Gepost op: januari 19, 2020, 08:12:34 am »
Ik heb gewoon standaard 19 16v aandrijfassen in mijn JC5 zitten, werkt prima.
Je moet denk ik wel even kijken naar de KM teller aandrijving waarschijnlijk is het gat kleiner, als ik het goed heb komt deze van een DCI 80 af.

8
Even voorstellen & Projecten / Re: Voorstellen Matthew met Clio 4 RS
« Gepost op: januari 18, 2020, 07:14:11 am »
Welkom Matthew!

Graag zien we de foto's tegemoet van je voiture  8)

9
Meetings en Evenementen / Re: Openingsmeeting 5 April
« Gepost op: januari 09, 2020, 22:26:55 pm »
Ik kom ook met de R19 16v turbo  8)

10
Even voorstellen & Projecten / Re: Johan
« Gepost op: januari 09, 2020, 22:25:25 pm »
Super netjes hoor  8) 8)

11
Algemeen Chat Forum / Re: Video & Plaatjes Topic - Deel II
« Gepost op: januari 04, 2020, 09:13:01 am »
Een heleboel 19's bij elkaar in 2019  8)

https://www.youtube.com/watch?v=ywvnbd5oAww

12
Renault 5 GT Turbo / Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Gepost op: december 31, 2019, 13:30:57 pm »
Dan moet je je eerst afvragen wil je een low boost of high boost 1.8 16v ombouw (bij low boost kun je de originele zuigers modificeren en dus hergebruiken)
Gezien het in een 5'je gaat zou low boost al overkill genoeg moeten zijn.

Jochem heeft een 2.0 16v (F7R) turbo in zijn 5 en dat ding trekt op 0,7 Bar dacht ik iets van 225+ PK en 320Nm aan de wielen!
Dacht dat je met een vergelijkbare config met 1.8 16v (F7P) zo rond 195 PK aan de wielen uitkomt.

kabelboom kan ik je weinig over zeggen helaas, gezien bij mijn R19 16v de kabelboom al geschikt was.

13
Even voorstellen & Projecten / Re: Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: december 25, 2019, 21:55:44 pm »
@r5b18ft

Petje af dat je alle pagina's hebt gelezen  ;)
Veel gemoderniseerd is er eigenlijk niet de 2.0 16v is min of meer dezelfde motor als de originele 1.8 16v, ook de kop is van een 1.8 16v.
op de MAP sensor na is het allemaal origineel spul eigenlijk met een turbo ombouw dan  8)
En heb er een paar AEM meters op aangesloten zitten (AFR, olie temp en turbo druk), voor de rest alleen remsysteem upgrade gegeven met de brembo klauwen,grotere HRC en schijven.
Het is soms niet makkelijk om dit oude beestje op de weg te houden, meer en meer onderdelen zijn niet meer te krijgen of moeilijk te vinden.

@Marcel

Das het mooie van deze tijd, dat je vanuit je luie stoel dit soort dingen kan vinden aan de andere kant van de wereld.  ;)
Er is niks vergelijkbaars voor deze oude beestjes wat zo compleet is.

14
Even voorstellen & Projecten / Re: Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: december 25, 2019, 08:12:12 am »
Zo even stof van dit topic afblazen, want ja er was niet veel te melden, ding deed het gewoon  ;D
Maar goed ik wist dat mijn Turbo setup ondanks dat ie echt wel goed hard gaat niet optimaal functioneerde.
Dus heb ik eens een Dyno run gedaan hier in Amersfoort en dat bevestigde het vermoeden, ik kom niet verder dan ongeveer 200 aan de wielen.
Daar mijn setup tussen 225 en 230 aan de wielen hoort te doen mis ik dus gewoon best veel PK's  ???

Waar ga ja dan zoeken, wat gaat er mis ?
Nu is het sowieso een probleem om deze inmiddels zeer oude techniek uit te laten lezen bij een garage, niemand heeft waarschijnlijk meer de apparatuur.
Nu werd ik een paar maanden geleden door Wichard (Xabre hier op het forum) geattendeerd op een Ebay advertentie.

Er is een Renault club in ArgentiniŽ waar ene Victor helemaal zelf een diagnose kabel en software heeft ontwikkeld welke gewoon op een moderne Windows 7 of Windows 10 laptop draait!
Na alles doorgelezen te hebben en het YouTube filmpje van de software gezien te hebben deze voor een zeer redelijk bedrag gekocht.


Twee weken later kwam er een keurig verzorgd pakketje uit ArgentiniŽ binnen, hieronder een foto van de kabel:



Papieren handleiding erbij:



Je sluit de kabel dus aan op de diagnose poort welke bij de R19 16v onder het dashboard zit in de zekering kast:



Het USB uiteinde gaat uiteraard in je latop, je installeert de software en je bent klaar om te gaan!.
Heb even een paar filmpjes aan elkaar geplakt om een klein overzicht te geven, en ja ook snelheidsmeter op het dashboard werkt, zelfs de aanduidingen van de versnellingen werken!, niet helemaal voor mij want ik heb een hele andere bak (JC5 van DCI) er achter zitten.
Inmiddels is er een versie uit waarbij je versnellingsbakverhoudingen kan aangeven helemaal custom!  8)

Youtube link:

https://youtu.be/b7hx9Q77tcU

Kortom werk aan de winkel dus (nee sensor van luchtinlaat is niet stuk, al nieuwe geprobeerd zelfde resultaat)
Maar nu kun je dus wel een R19 16v, 21 turbo, Clio Williams etc etc uitlezen en loggen ook nog (zit ook een log functie in)
Enige nadeel is wel dat dit alleen op een Siemens ECU werkt.







15
Even voorstellen & Projecten / Re: Jesse's Extreme Blue Megane III RS 250
« Gepost op: december 25, 2019, 07:01:15 am »
Welkom hier! Cup onderstel of niet een Meg 3 RS is gewoon een mooie auto, gefeliciteerd  8)
Je kan het op je 21ste een stuk minder minder doen, begon zelf met een Renault 19 1.4 phase 1 met geen enkele optie haha  :P

Foto's plaatsen hebben we zelfs een apart onderwerp over:
https://www.clubrenaultsportives.nl/smf/index.php?topic=4.0

Heel veel plezier met de RS en we zien de foto's hopelijk snel  :)


Pagina's: [1] 2 3 ... 80