Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Roald

Pagina's: 1 ... 77 78 [79]
1171
Renault 19 16V / Re: Fotos 19 16V
« Gepost op: januari 07, 2011, 08:49:00 am »


Hey leuk een foto van mijn 19 16v voordat hij in mijn bezit was, weer wat voor de collectie erbij  ;D

hier dan maar nog een recent plaatje erbij zetten.


1172
Even voorstellen & Projecten / Re: voorstellen met de renault
« Gepost op: januari 07, 2011, 08:30:29 am »
De boordcomputer past inderdaad prima, was gewoon een fabrieks originele optie die je kon krijgen  :)
Misschien dat Marcel in de war is met de de pratende boordcomputer uit de R11/R25.
Het gaat hier dus om de trip computer zoals de boordcomputer in o.a. de 19 16v ook wel genoemd word.

Hier nog even een plaatje van de tellerbak, wel een slecht phone cam plaatje maar je kan het display zien zitten.


1173
Even voorstellen & Projecten / Re: voorstellen met de renault
« Gepost op: januari 07, 2011, 00:32:18 am »
Hoi Marcel dat was jij dus op die meeting, leuk om elkaar dan zo weer eens tegen te komen!
Zoals je hebt kunnen zien is het beestje nog steeds niks te kort gekomen, kan qua carrosserie weer vele jaren mee  :)

Heb met de gedachte lopen spelen om de originele velgen opnieuw te laten coaten, beste is er wel vanaf, coating laat hier en daar los langzamerhand  :(
Misschien dat ik het alsnog doe hoor maar dan worden het wel winter/stalling velgen.
De Turini's zijn in mijn ogen een waardige vervanging voor de originele gezien ze ook origineel op de nieuwere Renault's geleverd worden en vind het bijzonder mooie velgen.

Echt origineel is de auto inmiddels al niet meer, de laguna lip,in kleur gespoten deurklinken+stootstrips, remus uitlaat en demperloze middenpijp (laatste twee zaten er al onder toen ik de 16v kocht) en dan nog de kleur zelf, die is ook niet helemaal 100% origineel.
Het is wel 449 blauw maar er bleken dus een aantal tinten van de kleur te bestaan, ik heb voor de wat meer donkere tint gekozen omdat dit de auto een wat exclusievere uitstraling geeft.
De Turini velgen zijn overigens wel de laatste uiterlijke verandering die aan de auto plaats zal vinden dan is hij af, moet geen tupperware bak worden ;)

Wat ik trouwens nog vergeten was te vermelden is dat de 19 16v tevens de boordcomputer optie erbij heeft gekregen, kabelboompje ligt er inmiddels al, moet alleen de tellerbak,tankvlotter en het bedienings hendeltje er nog in zetten.

Verder wil ik nog een aantal technische veranderingen gaan door voeren, bijvoorbeeld Clio RS remmerij monteren met een grotere HRC en staal omvlochten remleidingen zodat het een beetje lekker modern remt.
Ook wil ik uit gaan kijken naar een ander blok, niet dat er wat mis mee is (loopt als een zonnetje) maar zit te denken aan een verse F7R uit een williams omdat die veel meer koppel onderin heeft waardoor de auto veel soepeler rijd.
Heb ook nog wat andere gedachtes qua motor maar die moet ik nog even goed overdenken.

Grtz,

Roald







1174
Even voorstellen & Projecten / Re: voorstellen met de renault
« Gepost op: januari 06, 2011, 19:06:29 pm »
Dank  voor het welkom, zie al meteen bekenden uit het renault wereldje  ;)


@Arno, neem aan dat de opmerking over de velgen een cynische is, ik vind ze namelijk spuug lelijk haha  ;D
Nu bezig om er 16 inch Speedline Turini (kleur antraciet) onder te gaan zetten, bijkomend voordeel is dat de nieuwe remmerij er dan in past  :)


1175
Even voorstellen & Projecten / Roald's Renault 19 16v F7R Turbo
« Gepost op: januari 06, 2011, 08:57:49 am »
Hallo Roald is de naam, al jaren een Renault bezitter tevens ook lid van de RTC en team 19 16v.
Dacht ook hier maar eens voorstellen, in 2008 nog op de meeting bij het doornse gat geweest welke erg leuk was met vele mooie renaults.
Nu maar even over mijn 19 16v, op die bewuste meeting in 2008 kwam ik er achter dat mijn 19 16v een bekende hier is, iemand sprak me aan met de mededeling dat hij de auto wel kende, bleek bij de Renault dealer te werken in Goes waar ik al die stempels van had zien staan in het onderhoudsboekje.
Hij wist me ook te vertellen dat deze auto nooit wat te kort gekomen was qua onderhoud, dat wist ik al gezien het beestje (nog steeds) als nieuw rijd.
Ook wist hij me te vertellen dat de 19 16v eens in het alpine magazine gestaan had, na wat adressen te hebben uitgewisseld heeft hij mij een kopie van het betreffende artikel opgestuurd, echt super heb het meteen in de map gedaan bij alle rekeningen etc.
Tevens zou ik eigenlijk best graag nog een origineel exemplaar willen hebben van dat bewuste alpine magazine.

Klein stukje historie, na meerdere 19's tussen 2001 en 2006 te hebben gehad (phase 1 1.4 carb, phase 2 1.7i en een hele gare andere 19 16v) heb ik in 2008 mijn Megane 1.6e berliner de deur uit gedaan om toch weer terug te keren naar mijn jeugd liefde een 19 16v phII en het moest een 3 deurs zijn in uiteraard de overbekende 449 blauw kleur, tevens moest de auto in een sublieme staat zijn, een aardige opgave in 2008!
Maar bij een officiele Renault dealer in Kaatsheuvel vond ik die zowaar, helemaal netjes van binnen en van buiten, dit is hem dan ook geworden, eindelijk een mooie 19 16v!

Eerste kleine 2 jaar eigenlijk niet veel aan veranderd, alleen de gele mistlichten vervangen voor de witte exemplaren, gezien ik dat het geheel strakker vond maken en de gele toch apk afkeur waren (kleurverschil) en glas vervangen van de linker buitenspiegel (liep allemaal rode troep door heen

Echter sloeg het noodlot op nota bene 5 december 2009 toe, schoof ineens weg in een bocht raakte daarbij een peugot 106 op de hoek van zijn bumper, resultaat rechter achterscherm volledig aan puin inclusief binnenscherm.
Gelukkig bood een mede RTC'er aan me te helpen met het herstellen van de schade, toen maar gelijk goed aangepakt en volledige carrosserie restauratie gedaan, gezien er ook aan deze 19 16v inmiddels wat bekende roest punten begonnen op te spelen.

De auto is toen meteen ook volledig opnieuw gespoten, tevens de deur klinken en stootstrips in kleur laten spuiten, bumpers strak gemaakt en volledig in de blanke lak mee laten spuiten.
De oerlelijke trekhaak verwijderd, donkere achterlichten er in gezet zodat het meer 1 geheel vormt met de midden reflector.
Tevens ook de originele 3 delige lip verwijderd en vervangen voor een Laguna lip.

Dit was het voor nu wel denk ik, hieronder nog een overzicht (chronologisch) met wat foto's dat zegt toch meer dan woorden.

Groet,

Roald

Zo kocht ik de auto in april 2008:







De schade van december 2009:






De restauratie:




nieuwe wielrand links (beginnende roest bubbeltjes)




nare roest schade:




Nieuwe dorpel:




eind resultaat:

























Pagina's: 1 ... 77 78 [79]