Historic Grand Prix Zandvoort 2014

Gestart door John, 23 juli, 2014, 06:58:52 AM

John

Historic Grand Prix Zandvoort 29, 30 en 31 augustus 2014.

http://www.historicgrandprix.nl/

Zijn er mensen die hier naar toe gaan? Rein en ik gaan op zaterdag 30 augustus.

Maarten-Jan Mulder

Ziet er leuk uit, vooral die groep C auto's zijn echt gruwelijk vet!

Weet je of ze met db killers rijden John of mogen ze "normaal" lawaai maken?

Dimitri RS

Marcel

Hier wil ik ook nog wel eens naar toe, in de RTL GP heb ik daar al diverse malen over gelezen, alleen maar oude race auto's (die nog echte herrie maken).

ReinRacer

Ik ben er al 2 keer geweest, en er komen elk jaar steeds meer raceklasses bij, is echt populair!!
GAAF het ouderwetse F1 etc. gebrul....

vr. groeten van Rein.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

John

John

En niet te vergeten de Groep C auto's.

CiteerGroep C
Een absolute primeur tijdens de Historic Grand Prix Zandvoort 2014 is de komst van de klasse Group C Racing. Groep C was in de jaren '80 en het begin van de jaren '90 de voorloper van de huidige LMP1 sportscars en kwam nooit eerder in actie in Nederland. De bekendste Groep C-bolide in Nederland is hoogstwaarschijnlijk de Jaguar XJR-9LM waarmee Jan Lammers in 1988 de 24 uren van Le Mans won. Porsche was de meest succesvolle constructeur, met de legendarische Porsche 956 en 962. Het startveld van Group C Racing telt onder meer sportprototypes van het kaliber Porsche 962, Mercedes C11, Nissan R90CK en diverse modellen van Jaguar en Spice

John

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 23 juli, 2014, 07:17:58 AM
Ziet er leuk uit, vooral die groep C auto's zijn echt gruwelijk vet!

Weet je of ze met db killers rijden John of mogen ze "normaal" lawaai maken?
Ze mogen gewoon geluid maken. Is een van de herrie dagen.  ;D

Marcel

ReinRacer

GAAFF beste John, deze winnende Porsche 956 met "ground-effect" had een gemiddelde van 205 km/u in de totale 24-uurs race van Le Mans 1983, en  haalde op het oude rechte Mulsanne stuk een topsnelheid van 400 km/u.....(zie de video)!!

http://www.youtube.com/watch?v=yni-W7s3Hp4

vr. groeten van Rein.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

John

Citaat van: Dimitri RS op 23 juli, 2014, 09:25:03 AM
dat is in het weekend van de rally.
Dat maakt dan alsnog niet uit want rally is op zondag 31 aug en Rein en ik gaan op zaterdag 30 aug naar Zandvoort.  ;)