Auteur Topic: uitlaat Spider  (gelezen 820 keer)

Offline stein vanluffelen

• Forum-lid
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Spider (zonder voorruit), Alpine V6 Turbo
  • Lidnummer: 162
uitlaat Spider
« Gepost op: november 02, 2014, 21:10:36 pm »
Beste leden,

ik ben sinds enkele weken bij de vereniging aangesloten en heb sinds 8 jaar en gele spider zonder voorruit.  Uiteraard niets dan lof over deze wagen, maar het uitlaatgeluid mag iets krachtiger en voller zijn.  Zijn er reeds positieve ervaringen met het plaatsen van een uitlaat die een iets sportiever en voller geluid geeft.  Ben zeker op zoek naar een mega-kachelpijp waarbij je me al hoort komen van kilometers ver.

groeten,
Stein

Online Marcel

• Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: uitlaat Spider
« Reactie #1 Gepost op: november 03, 2014, 06:20:42 am »
Eps in hoogezand is wel een aanrader die me gelijk te binnen schiet maar dat is voor jou wel een heeel eind rijden !
Zij maken de uitlaat naar jou wens.

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
« Reactie #2 Gepost op: november 03, 2014, 08:05:33 am »
Ik neem aan dat het woordje "niet" in je laatste zin ontbreekt?  ;)

EPS is een aanrader inderdaad, maar hoor ook goede verhalen over PM Performance wat misschien meer in de buurt is.

• Forum-lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 03, 2014, 19:59:01 pm »
Hallo Maarten Jan,

inderdaad.  Het woordje 'niet' was zeer belangrijk. Ik wou het in het vet zetten maar dat is er dan blijkbaar niet van gekomen.
bedankt voor de tips.

Groeten,
Stein

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 04, 2014, 07:19:50 am »
We zijn benieuwd naar het resultaat  :)

Offline Pascal

• Forum-lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Renault Sport Spider (pb) & Renault Laguna Coupe Initiale 3.0 V6 DCI
  • Lidnummer: 82
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2014, 18:42:27 pm »
Een bijzonder goede avond beste collega spider bezitter en rijder.
Ik zou echt zelf niks met een uitlaatbouwer en een zelfbouw uitlaat doen.
Behalve dan alleen een kat-vervanger in elkaar laten lassen.
Er kunnen namelijk vervelende situaties ontstaan door de warmte die er vrijkomt op de aandrijfas rubbers en door de verschillen in uitzetting van RVS en het stalen uitlaatspruitstuk.
Er zit in Frankrijk een bedrijf dat speciaal voor de spider trophy's volledig RVS uitlaten heeft gemaakt met spaghettispruitstuk, sportkat 200cell en einddemper. Deze zijn echt héél soms 2de hands te vinden maar dat is ook echt HÉÉL soms. De naam is OST orbisound. Ik heb zelf onlangs enige tijd geleden ook een offerte opgevraagd, een volledige uitlaat van voor tot achter incl andere bijbehorende ophang beugels en verzendkosten naar Nederland is rond de €1600. Mocht je interesse hebben dan kunnen we er misschien een combi order van maken en laat ik ze in Frankrijk bezorgen dat scheelt ook weer aanzienlijk in prijs
Hierbij de link naar hun website:
http://www.orbisound-technology.com/echappement-renault.php

Suc6 en houd ons op de hoogte.
Ps. misschien ff leuk om ideeën, tips en tricks uit te wisselen.

Grtzz Pascal
« Laatst bewerkt op: november 06, 2014, 10:25:30 am door Pascal »

Offline martll

• Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 05, 2014, 22:09:46 pm »
JM-tuning, of ook wel onder de naam RVSuitlaat kan vast ook wat voor je betekenen. Leveren erg mooi werk af.

• Forum-lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 08, 2014, 11:52:19 am »
Beste Renault-mannen,

bedankt voor de reacties.  Ik heb intussen met PM performance contact opgenomen via mail en zij geven alvast via mail een zeer goede indruk. 
Na het bericht van Pascal gelezen te hebben is het wellicht interessanter om voor een Spider Trophy-uitlaat te gaan. Nu stel ik me wel de vraag hoeveel geluid deze produceert.  Is dit soms geen probleem op circuitdagen? Ik meen me bijvoorbeeld te herinneren dat bij de Journees Passion 2007 van Renault op Francorchamps dat men daar ook limieten oplegde wat het aantal decibels betreft.  Het zou immers jammer zijn om 1600 € uit te geven en dan niet aan circuitdagen kunnen deelnemen.  Ik heb intussen wat op internet gezocht en heb foto's gevonden van dergelijke uitlaat en het ziet er wel netjes uit, doch naar plaatsing toe weet ik niet exact wat dit betekent.  Ik vermoed dat we dan beroep moeten doen op een Renault Dealer die ervaring heeft met onderhoud van de Spider.  In België is garage Verhulst te Bazel iemand die de RS modellen en Alpine's zeer goed kent. 
Hoeveel Spider zijn er in de RCS?  Mogelijk is het inderdaad zinvol om een groepsaankoop te organiseren.

groeten,
Stein

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 08, 2014, 12:28:28 pm »
Verschil in uitzetting tussen staal en rvs heb je altijd, ook b.v. bij een williams.
Daar gaat het ook goed, en ook dat is een kleine motorruimte waar warmte makkelijk opbouwt.
Over hitte zou ik me juist niet druk maken, rvs straalt juist veel minder warmte af als staal, dus de meeste hitte komt niet in je motorruimte
maar verdwijnt aan het eind van de uitlaat in de buitenlucht.

Orbisound staat er bekend om dat ze erg veel lawaai maken (zie b.v. https://www.youtube.com/watch?v=-Zo9fHSXKUU onder een megane 3 R.S. en dat is met turbo, op een atmosferische motor zal het nog luider zijn).

Offline Pascal

• Forum-lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Renault Sport Spider (pb) & Renault Laguna Coupe Initiale 3.0 V6 DCI
  • Lidnummer: 82
« Reactie #9 Gepost op: november 08, 2014, 16:31:27 pm »
Beste Stein en Maarten,
Onder de meeste auto's loopt de uitlaat van voor naar achter onder de auto, bij de spider zoals je weet hangt deze helemaal opgerold binnen het motor compartiment en achter de auto, alles afgebakend met hitte schilden richting carrosserie, maar naar blok zelf niks. Ik weet dat elia zijn uitlaaten uit de markt heeft gehaald omdat deze de aandrijfas rubbers deden smelten. Als je daarom iets wil laten bouwen bij een bedrijf dan adviseer ik je om je demper aan de rechter onderzijde er onderuit te laten komen en niet aan 2 kanten. Ik zal kijken of ik de foto's nog ergens kan vinden van de schade die die uitlaten toen bij collega spider rijders hebben veroorzaakt. Orbisound is idd wel misschien iets luidruchtig maar is zeker goed en staat zelfs in het technische boek van de spider uitgegeven door renault. Kijk de kosten zijn ook niet mis idd daarom twijfel ik zelf ook nog steeds. Hieronder wat links die je misschien duidelijkheid kunnen geven.

Spider trophy uitlaat 150pk spider:   http://youtu.be/Ju6AF4ZWQho
Duitse spider site, club en geregistreerde spiders: http://www.frenchracer.de/Member/Index.html
Duitse spiderforum site: http://www.renaultsport-spider.de
Duitse spider site momenteel weer under construction: http://frenchracer.de

Hoop dat je hier weer iets mee uit de voeten kan.
Als je Facebook hebt moet je maar eens renault spider in tikken in de zoekbalk kom je ook weer op een aantal forums en clubs uit.

Suc6 en houd ons op de hoogte met de uitlaat plannen.
Grtz Pascal.

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 08, 2014, 21:17:47 pm »
Dat ben ik zeker met je eens Pascel, wel iets om rekening mee te houden, maar dat zal niet zo zeer gerelateerd zijn aan het materiaal maar eerder aan de constructie wijze. Het originele traject namaken in RVS zou geen problemen mogen opleveren, met een daarbij aangepaste einddemper die minder dempt en wellicht een kat vervanger om het af te maken.