John's Renault 8

Gestart door John, 06 september, 2015, 23:05:42 PM

Maarten-Jan Mulder

Wat een verhaal m.b.t. de voorontsteking, mooi opgelost  :) En de motorkap de enige juiste oplossing, ziet er uit als goed spuitwerk.

John

Jacob Priem

Mooi opgelost met de motorkap zo !

Martijn106

Mooi opgelost! Blijft een leuk autootje

John

Augustus 2021, afgelopen dinsdag was het weer tijd voor een vloeistof (jaar) beurtje. Mag ik dus zoals gewoonlijk zelf doen in het garagebedrijf The Mechanic van Rolf Wilderink tussen de vele andere klassieke auto's. Ik ben deze keer helemaal vergeten foto's te maken.

www.themechanic.nl

Wat heb ik gedaan? Motorolie, oliefilter en remvloeistof vervangen. Tot nu toe gebruikte ik minerale 15W-40 van Valvoline maar dat is uit productie genomen. Wat nu? De motor is natuurlijk van een Volvo 340 van 1986 en dus 18 jaar jonger als de auto. Volvo schreef 15W-40 voor maar 10W-40 mocht ook. Ook een semi synthetische olie mag er in. Dus nu afgevuld met 4 liter Mobil 2000 10W-40 semi syntheet.  :)  Mobil is het merk wat Rolf voert in zijn garage bedrijf. Ook nog even het bakoliepeil gecontroleerd, deze lekt namelijk een druppel op de keerring van de schakelstang. Maar de olie stond nog netjes onder aan de rand van de vulopening.

Roald

Altijd weer lekker met verse olie, die van mij mag volgende maand weer de jaarlijkse olie+filter wissel.
Even op de website zitten kijken mooi bedrijf, aan de projecten te zien lijden Porsche's ook wel eens aan roest  :o
Anything worth doing is worth doing right

John

Inmiddels al weer diverse ritjes gemaakt, onlangs nog bij het Louwman museum geweest tijdens een ritje.