Auteur Topic: Renault nieuwtjes - deel II  (gelezen 4232 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7372
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #165 Gepost op: februari 01, 2019, 07:29:01 am »
Het is inderdaad - gelukkig - bevestigd dat er wel een R.S. komt:
Citaat
The current Clio RS is equipped with a 1.6 turbo, sporting 200 and 220 hp. The next generation will swap this engine against the new 1.8 turbo, used by the big sister but also the new Alpine A110 . The information is confirmed by Philippe Brunet, vice-president of thermal and electrical engine engineering for the Alliance, in an interview published in the latest issue of L'Automobile Magazine.

Verwacht overigens geen 250 pk of meer, het wordt een teruggetunede variant met rond de 225 pk. Met een beetje geluk pakken ze de variant uit de Megane (met de eigen cylinderkop), en houden ze de rand onderdelen hetzelfde. Dan kun je hem in 1 keer van 225 naar 310 pk chippen  8) het zal waarschijnlijk het blok zijn wat nu al in de Espace / Talisman ligt met 225 pk, maar heb daar nog geen resultaten van gezien...

Offline Roald

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 1227
  • Karma: +13/-5
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 19 16v 2.0T
  • Lidnummer: 122
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #166 Gepost op: februari 01, 2019, 08:58:11 am »
Kortom potentie dat Clio 4 RS met een re-map dus nu echt een bommetje kan worden  :)
Anything worth doing is worth doing right

Offline sitechris

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 420
  • Karma: +4/-4
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Ooit een Renault Megane RS 265 Cup, maar inmiddels een BMW M140i
  • Lidnummer: 52
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #167 Gepost op: februari 19, 2019, 19:10:33 pm »
Ik las dat de nieuwe Clio RS standaard 230 pk krijgt. Op zich al niet verkeerd. Ik ben meer benieuwd naar de montage van een goed sperdifferentieel.
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl


Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7372
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #168 Gepost op: februari 20, 2019, 08:35:21 am »
Dan zou er een handbak moeten komen (wat ik uiteraard hoop), de EDC bakken schroeven ze geen sper in.

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5214
  • Karma: +35/-34
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #169 Gepost op: februari 20, 2019, 10:04:35 am »
Als Renault verstandig is bieden ze beide mogelijkheden aan.

Offline MartijnGizmo

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 63
  • Karma: +0/-1
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 2010 RS 250 Cup
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #170 Gepost op: februari 20, 2019, 11:41:00 am »
Dat verwachtte men ook bij de facelift cq Trophy van de IV, deden ze ook niet. Maakte voor het verkoopsucces geen verschil trouwens...

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7372
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #171 Gepost op: februari 20, 2019, 12:16:40 pm »
Ze gingen inderdaad als warme broodjes over de toonbank! Wat dat betreft hebben ze wel goed marktonderzoek gedaan, tuurlijk de purist wil altijd puur maar mensen met een gezien die z'n auto ook dagelijks willen gebruiken mag het wat minder puur en wat meer dagelijkse bruikbaarheid. Niet dat dat met een handbak niet zou kunnen maar die paar extra deuren was wel een goede keus  :P

Offline Sjaakie

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 181
  • Karma: +0/-1
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio II RS phase 3
  • Lidnummer: 174
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #172 Gepost op: februari 20, 2019, 16:02:01 pm »
Ik vind een 5-deurs ook al een achteruitgang. Het is veel minder praktisch dan een 3-deurs door de kleinere voordeuren en de de B-stijl die in de weg zit als je opzij kijkt door de kortere deur. Verder zal er geen markt zijn in Nederland voor een 3-deurs. De Ford Fiesta is in het buitenland leverbaar als 3-deurs, maar niet in Nederland :(.

@MJ: ik had gelezen dat in de M4RS de Trophy wel een mechanisch sper kreeg in de opamaat.

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7372
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #173 Gepost op: februari 21, 2019, 07:18:20 am »
Als je (jonge) kinderen hebt is een 5 deurs veel praktischer  :) Laten er nou een heleboel gezinnen met kinderen zijn en zie daar waarom ze als 5 deurs zo populair zijn.

Ik heb inderdaad wel geruchten gelezen dat de DCT7 wel geschikt is voor een sper, of het daadwerkelijk gaat gebeuren? Gezien de 1.8 en het verwachte vermogen (en daarbij behorende koppel) zal de 5 RS in elk geval de DCT7 krijgen en niet de DCT6.

Offline zoefrs

  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 530
  • Karma: +6/-6
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Megane RS 280
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #174 Gepost op: februari 21, 2019, 08:37:45 am »
Trophy 4RS kan ook met sper en automaat, volgens de Belgische folder.

Offline Sjaakie

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 181
  • Karma: +0/-1
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio II RS phase 3
  • Lidnummer: 174
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #175 Gepost op: februari 21, 2019, 21:29:20 pm »
Als je (jonge) kinderen hebt is een 5 deurs veel praktischer  :) Laten er nou een heleboel gezinnen met kinderen zijn en zie daar waarom ze als 5 deurs zo populair zijn.

Dat soort dingen zijn meer van belang bij de gewone uitvoering. Daar is ook een station van die nog praktischer is. Denk dat dit soort dingen minder speelt bij een R.S.

Offline RikRace

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 262
  • Karma: +0/-1
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio IV R.S.
  • Lidnummer: 45
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #176 Gepost op: februari 21, 2019, 22:28:24 pm »
Ik vind het fantastisch, de Clio IV RS met 5 deuren. Heb 2 kinderen!!  ;D
<>RenaultSport<>

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7372
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #177 Gepost op: februari 22, 2019, 07:24:28 am »
Exact! Uit de verkoopcijfers blijkt ook dat juist dat soort dingen wel mee spelen bij een R.S. 
2 deuren extra en de hoogste verkoopcijfers voor de clio R.S. ooit, in het eerste jaar al, dat zegt genoeg  :)

Offline MartijnGizmo

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 63
  • Karma: +0/-1
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 2010 RS 250 Cup
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #178 Gepost op: februari 22, 2019, 08:55:10 am »
Idem met de automaat, vooral voor AziŽ en AustraliŽ erg belangrijk, en daar kopen ze kennelijk iets meer sportieve nieuwe auto's dan in ons kikkerlandje. :D Toch hoop ik dat ze en/en doen, zoals met de Mťgane.

Offline Sjaakie

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 181
  • Karma: +0/-1
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio II RS phase 3
  • Lidnummer: 174
Re: Renault nieuwtjes - deel II
« Reactie #179 Gepost op: februari 22, 2019, 09:41:42 am »
Denk dat het eerder aan de opamaat ligt. Japan en AustraliŽ zijn tweede en derde verkoopland voor Renault Sport en enorme opamaat landen. Blijkbaar is die behoefte er, maar jammer dat de handbak volledig is komen te vervallen. Zou mooi zijn dat daar een keuze in komt zoals Martijn al aangaf.

In het VK verkocht de mk7 Fiesta ST daarintegen veel beter. Dat was het best verkopende land voor Renault Sport.