Auteur Topic: Ziptuning  (gelezen 219 keer)

Offline rsuper

• Forum-lid
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): RS 182, Megane 3.1 RS
Ziptuning
« Gepost op: mei 17, 2019, 07:39:13 am »
Ik ben op zoek naar een Megane RS en kwam dit topic tegen:
https://www.clubrenaultsportives.nl/smf/index.php?topic=1770.0

Hier staat veel bruikbare informatie in. Er staat ook dat je geen tuning van ziptuning moet hebben. Na wat zoeken op internet lijkt het of er een hetze is tegen dit bedrijf. Fastchip daarentegen lijkt het allemaal goed te doen.

Wat is er mis met deze tuning?  Moet ik een auto niet kopen doe getuned is door zip?

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Ziptuning
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2019, 11:28:45 am »
Maps van ziptuning waren vroeger altijd laten we zeggen discutabel, bij het rollen op een willekeurige bank kwamen in de grafiek altijd dingen naar voren die niet goed zijn (pingelen).
Zou natuurlijk heel goed kunnen dat ze inmiddels hun leven gebeterd hebben, maar er lijkt inderdaad soms sprake van een hetze richting dit bedrijf.

Een auto die getuned is door Zip kun je prima kopen maar zou er dan wel z.s.m. een nieuwe mapping op laten zetten. Dat hoeft niet per se door Fastchip (Goes is niet voor iedereen om de hoek), er zijn genoeg andere bedrijven die een vergelijkbare kwaliteit leveren. BR Performance schijnt goed te zijn, ik heb goede ervaringen met Tunex (dat is voor mij een uur rijden).
De maps van Fastchip zijn perfect, de communicatie is dat niet altijd, iets waar je mee om moet kunnen gaan en je kan niet altijd terecht (staat op RTC nog geen dynodag voor 2019).

Tutuur (ook op dit forum actief) doet ook aan mappen, onder de naam Dekker Motorsport. Ervaringen die je leest zijn positief.

Offline rsuper

• Forum-lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2019, 12:33:58 pm »
Top, dank je. Hier kan ik wat mee. 👍

Offline Tutuur

• Forum Lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio R27 turbo, Renault 5 GTT
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2019, 16:23:47 pm »
Over vrijwel alle algemene tuners valt wel wat te zeggen, die kunnen natuurlijk nooit bieden wat een dedicated Renault tuner kan. Ze hebben simpelweg niet de apparatuur en know-how om hieraan te kunnen tippen.

Zoals bovenstaand aangegeven doe ik enkel Renault en heb al heel wat mensen hier blij mee mogen maken :)

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2019, 08:26:15 am »
En een algemene standaard map is dan uiteraard weer nooit hetzelfde als een mapping op maat.
Als je over 2/2,5 jaar nog actief bent komt ik waarschijnlijk wel een keertje langs, als de huidige leaseauto uit de lease gaat ga ik zelf weer wat rijden (en laat dan het mobiliteitsbudget uitkeren). De Megane Estate GT220 staat daarbij hoog op het lijstje en die schijnt wel wat potentieel te hebben  ;)

Offline Marcel

• Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2019, 09:58:35 am »
 :)

Offline rsuper

• Forum-lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2019, 10:26:35 am »
En een algemene standaard map is dan uiteraard weer nooit hetzelfde als een mapping op maat.
Als je over 2/2,5 jaar nog actief bent komt ik waarschijnlijk wel een keertje langs, als de huidige leaseauto uit de lease gaat ga ik zelf weer wat rijden (en laat dan het mobiliteitsbudget uitkeren). De Megane Estate GT220 staat daarbij hoog op het lijstje en die schijnt wel wat potentieel te hebben  ;)

Goed bezig, maar dat duurt dus nog even. Uiteraard mag eerder langskomen ook ;) Ik zal sowieso eens kijken of er ergens een leuke meeting is om heen te gaan.

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2019, 07:10:09 am »
Ik bedoelde bij Tutuur om te mappen  ;) 23-27 mei hebben we de RAllye d'Alsace in Frankrijk, wellicht wat kort dag maar er schijnt nog een plekje vrij te zijn. Mocht je interesse kun je Guido (guido@clubrenaultsportives.nl) even mailen. Ook dit weekend is oh oh Renault in Ommen, is vaak ook leuk. 4 augustus is de Franse Autodag. En 14 oktober de hogere rijvaardigheidsdag, maar dat duurt nog even.

Offline Patrick RS

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Megane III RS 275 Trophy
  • Lidnummer: 139
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2019, 17:31:18 pm »

Zoals bovenstaand aangegeven doe ik enkel Renault en heb al heel wat mensen hier blij mee mogen maken :)

Je moet mij toch is een offerte doen voor een mrs 3 275 stg1  ;D

Offline Tutuur

• Forum Lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio R27 turbo, Renault 5 GTT
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2019, 22:36:21 pm »
Stuur me ff een PM met je mail dan krijg je hem van me ;)