Megane II RS Trophy

Gestart door Martijn106, 22 mei, 2019, 14:56:54 PM

Maarten-Jan Mulder

O dat is goed om te weten! Ik heb binnenkort ook 2 nieuwe pilot sports nodig voor de achterzijde  :azn:

Martijn106

Kreeg een tijdje terug een mooie schroefset aangeboden. Jong gebruikt en nog in super goede staat. Dus toegehapt om deze te kopen. Het is een GAZ Gold set met verstelbare topmounts.

Zoals te zien nog in bijna nieuwstaat.

Afgelopen vrijdag laten monteren. Toch een mooi gezicht zo met de schroefset en remmerij.

Qua hoogte staat de auto nu echt perfect in mijn optiek. Banden lopen mooi gelijk met de wielkasten. Qua weggedrag is het echt een wereld van verschil. De auto moet nog uitgelijnd worden, maar het is bizar hoeveel verschil deze schroefset al maakt tegenover de Cup dempers en verlagingsveren.

Maarten-Jan Mulder

Ja z'n mooi setje ga je zeker niet laten liggen  :cool:  staat erg goed ook!

Martijn106

Thanks! Tot nu toe erg blij mee. Auto is nog niet uitgelijnd, maar maandag naar Intrax om uit te wegen en uit te lijnen, dus ben erg benieuwd wat dat gaat brengen.

Gisteren nog koplampsproeier blanks gemonteerd zoals ook de R26.R die heeft. Sproeiers zijn niet verplicht voor apk met het bouwjaar van de Megane, dus weg ermee :)

John

Mooie spullen weer Martijn, doe je goed.  :thumsbup:

Martijn106

Update was al even geleden, maar we gaan rustig verder  :tongue:

Afgelopen weekend een setje wielen opgehaald 50km ten noorden van Parijs. Wielen die ik graag wilde hebben maar niet meer nieuw verkocht worden en eigenlijk onvindbaar zijn op de tweedehands markt in de goede specs. Dus toen deze voorbij kwamen, meteen de kans gegrepen.
Het is een setje Compomotive MO6 in 18x8, nu nog in de kleur geel. Niet helemaal mijn smaak, maar dat komt nog wel een keer. Banden die er om zitten zijn Yokohama Advan Neova AD08RS met nog genoeg profiel om wat circuitdagen te overleven. Dit wordt dus een circuitset, is nog een andere set wielen onderweg die als zomerset mag fungeren.

Roald

De kleur is ook niet mijn smaak, maar ze staan wel heel erg dik! :cool:
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Mooie velgen, staan zeer goed! Zou ze wel in een ander kleurtje doen inderdaad  :rolleyes:

Martijn106

Een tijdje geleden had ik 1 band die steeds rustig leeg liep. Helaas een scheurtje in de velg, geen idee hoe. Velg geleend van een vriend en op zoek gegaan naar een nieuwe set velgen. Had natuurlijk ook gewoon 1 dezelfde kunnen zoeken, maar wat is er nou leuker dan nieuwe velgen uit zoeken  :cool:

Uitgekomen bij deze Braid Fullrace A, 18x8 en gekozen voor ET50. Standaard heeft een Megane ET68, best een verschil dus. Ik had voor 5mm spacer en achter 16mm spacer met de standaard wielen. Dus achter komt het nu 2mm verder naar buiten en voor nu 13mm, en dan staat het perfect.

Wielen op de auto:

Ben er mega blij mee. Vooral voor wordt de kast een stuk beter gevuld.
Nu alsnog maar op zoek naar 1 originele velg zodat die later als winterset kunnen dienen  :tongue:

larsdijkstra

Mmmm die staat heel fijn zo... :angel:

Roald

Staat erg netjes zo en vullen de wielkasten perfect inderdaad.
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Prachtige velgen, staat erg dik zo  :cool:

Martijn106

Afgelopen weekend naar de Ring geweest. Was alweer 2 jaar geleden dat ik er ben geweest.
8 rondjes gedaan, was niet heel druk op de baan dus ook echt lekker kunnen rijden.
Nu wat onderhoud en over 2,5 week weer een weekend die kant op!

Marcel

Mooi weer had je en mooie foto's.

John

Mooi hoor! Ook een prachtige omgeving.