Megane II RS Trophy

Gestart door Martijn106, 22 mei, 2019, 14:56:54 PM

Sjaakie

De auto is wel herkenbaar met de gele velgen. Ik vind de foto's ook goed gelukt van de de Nürburgring. Nog bedankt dat ik een rondje mocht meerijden. De wagen is veel stabieler dan de Clio door alle modificaties.

Martijn106

Afgelopen weekend weer naar de Ring geweest. 19 rondjes gedaan waarvan 6 in de regen.
Had nog nooit op een natte Ring gereden, toevallig laatst een video gekeken over de regen lijn, dus maar er op gewaagd en na de eerste ronde er nog een paar achteraan geplakt. Regenrondjes zijn zeker voor herhaling vatbaar!
Dagen erna nog wat rondes gedaan op droog en merk toch wel dat de snelheid op sommige stukken toch weer flink hoger ligt in vergelijking met de vorige keer.

Denk de laatste keer Ring dit jaar, nu in de winter tijd voor onderhoud en natuurlijk upgrades. Een R26 bak met sper ligt al klaar voor montage.

John

Roald

Leuk verslagje en mooie foto's vooral de laatste met de wielen los heel vet!  :cool:
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Wat een prachtige foto's  :cool: dat sper ga je wel blij van worden trouwens!

Martijn106

Kreeg nog wat foto's door van een middagje Zolder afgelopen juni. Zoals je kan zien was het erg nat. Was erg leuk en leerzaam! En hoe nat het ook was, het ging prima op de AD08RS, tuurlijk niet zoveel grip als een echte zomer/regenband maar dat maakte het ook wel leuk.

Tijdje terug ook een zwarte Megane 3 binnenspiegel gemonteerd, matched mooi bij de donkere hemel/handvaten etc. Moet alleen het plastic dat er omheen zit nog eens zwart maken. Tevens een nieuwe voorruit, eindelijk zonder butsen.

En nog een 3 inch Ktec Racing uitlaat op de kop getikt. Dan eindelijk van de huidige stortkokers af  :tongue:

Over een maandje gaat de bak met sper, de uitlaat en een R26 achteras (dus met arb) er onder. Achteras zal met powerflex zwart rubbers gemonteerd worden. Auto zal hierdoor hopelijk wat directer reageren aan de achterkant en door de ARB zal deze ook minder onderstuurd moeten worden. Ben erg benieuwd naar de verschilen!

Marcel

In de regen rijden is denk ik nog leerzamer dan op het droog.

Maar,  arb, wat houdt dat in  ?

Martijn106

Anti roll-bar. Een Megane 225/Trophy heeft geen anti roll bar op de achteras, de R26 variant wel. En het is makkelijker om de as om te wisselen dan om een R26 ARB op een non R26 achteras te monteren.
Ook een Megane 3RS achteras overwogen, dat omdat je daarmee camber en toe kan instellen wat bij een 2RS achteras niet kan. Maar een 3RS achteras zou op mijn auto te breed zijn, dan kan ik mijn zomervelgen niet meer gebruiken.

Maarten-Jan Mulder

Dat zijn mooie upgrades! Ben benieuwd hoeveel verschil je gaat merken  :azn:

Martijn106

Afgelopen weekend weer naar de Nürburgring gegaan. Was tijd om de winter upgrades eens goed aan de tand te voelen. Er is een versnellingsbak van een R26 gemonteerd, deze heeft een sper. Ook is er een achteras van een R26 gemonteerd die voorzien is van een ARB. De as is gemonteerd met Powerflex zwart rubbers voor een wat directer gevoel in de enorme bips. Verder een nieuwe uitlaat en de belangrijkste mod: Kentekenplaten met opgelegde letters!
Dus op zaterdag de auto opgehaald en zondag eigenlijk de eerste meters ermee gemaakt. Op de openbare weg merkte je meteen al de werking van het sper, wat een verschil al als je de snelweg op draait.
Op het circuit komt het nog beter tot z'n recht, de rechter voet kan zoveel eerder naar t tapijt dan ik gewend ben, dat t bij de volgende bocht ook weer even aanpassen is omdat je met een hogere snelheid aan komt. Met insturen merk je de stuggere achteras ook enorm goed, auto reageert scherper en roteert beter.
Al met al weer heerlijk kunnen rijden. Maar 5 rondes gedaan omdat de redelijk versleten voorbanden de regen niet zo leuk vonden, nu 2 nieuwe bandjes halen en over 2 weken weer die kant op.

Nog wat plaatjes:

Maarten-Jan Mulder

Die upgrades zijn wel de moeite waard dus  :cool: mooie fotos ook.