Auteur Topic: 630 cc injectoren  (gelezen 138 keer)

Offline nagel

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Renault Megane R26.R
630 cc injectoren
« Gepost op: oktober 11, 2019, 18:03:30 pm »
Iemand ervaring met 630 cc injectoren(b.v. Siemons Duka)?
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Offline Marcel

• Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: 630 cc injectoren
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2019, 18:50:51 pm »
Nee.
Bedoelt voor je Mégane?

Offline Tutuur

• Forum Lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio R27 turbo, Renault 5 GTT
« Reactie #2 Gepost op: oktober 12, 2019, 08:42:07 am »
Zat ervaring mee :)

Offline nagel

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 12, 2019, 12:57:42 pm »
Met ervaring bedoel ik, kun je zondermeer de standaard injectoren vervangen of moet er een serieuze remapping van de ecu plaats vinden? 2. een andere benzine pomp? 3. neemt het benzine verbruik schrikbarend toe? En eventueel, waar het goedkoopst te bestellen? Siemons Deka injectoren doen (volgens naspeuring op internet) al gauw tussen bedragen van 250 en 300 €. Aanpassing bedoeld voor mijn R26.R

Offline Roald

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 19 16v 2.0T
  • Lidnummer: 122
« Reactie #4 Gepost op: oktober 13, 2019, 06:48:02 am »
Bij andere injectoren moet je altijd remappen, benzine verbruik neemt niet perse harder toe, ligt er aan hoe zwaar je rechter voet is.
Maar waarom zulke enorme injectoren ?  ben je van plan om heel veel meer extra vermogen te gaan draaien ?
Anything worth doing is worth doing right

Offline Tutuur

• Forum Lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 13, 2019, 21:23:53 pm »
1. Ja, het motormanagement moet aangepast worden
2. Nee, de originele brandstofpomp kan tot zo’n 350pk flowen. Dan zit je met het brandstofsysteem van een m2rs al ver boven 100% dutycycle van de injectoren
3. Bij mij kosten deze injectoren €300 incl. Montage, uiteraard alvorens het remappen.

@Roald:
Bij een goede stage 2 setup zit je met originele injectoren al over de 100% dutycycle heen. Kortom, de injectoren staan continu vol open

Offline nagel

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 14, 2019, 15:32:51 pm »
Wat mij opviel bij het zoeken op het internet, dat er kennelijk? 2 soorten Deka injectoren bestaan voor de Megane RS en allemaal met hetzelfde nummer: FI 114962 107-963. Het lijkt er op, dat er sprake is van een "eerste en tweede" generatie. De tweede generatie (althans dat geven de foto's weer) heeft op de schacht van de injector nummers, per injector een verschillend nummer? Bij de eerste generatie (geschikt voor Megane RS 2 en Clio RS, van dus zo'n 10 jaar geleden) staan geen nummers op de schachten. Die "tweede" generatie is in ieder geval duurder dan de eerste. Die eerste generatie injectoren heb ik al zien staan voor zo'n 140 $ (komen uit China!!!) en voor ca. 160 € (uit Italie). Is er daadwerkelijk verschil tussen een injector van zo'n 10 jaar geleden en de huidige versie? Bij de uitleg van de eerste generatie stond, dat de ecu aangepast moet worden, bij de tweede generatie stond alleen, dat ze geschikt waren voor elke ecu en niets over aanpassing.
Maar goed volgend jaar voorjaar ga ik het wel eens bekijken, nu staat de Megane in de garage en wordt er nog weinig mee gereden. Er zijn reeds diverse aanpassingen aan de R26.R gedaan, zoals management tuning door ZIP (in 2009, zat in het pakket van van de Kerkhof), volgens ZIP 268 pk en 379 Nm? nooit op de rollenbank gestaan! daarna de montage van een 70 mm downpipe met sportcat (met een voelbaar resultaat), een Pro Alloy intercooler en K& N filter. Ik denk, dat hier fine tuning op zijn plaats is.

Offline Tutuur

• Forum Lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 14, 2019, 22:25:10 pm »
Over de verschillende uitvoeringen durf ik zo niks te zeggen, ik weet alleen dat er nogal wat rommel op de markt is en degene die ik verkoop de echte zijn.

De ecu aanpassen moet altijd gebeuren, als je dat niet doet krijg je de auto niet eens gestart.

Vwb de ziptuning, daar zou ik hem zsm van af helpen. Heb al eens eerder zo’n tuning gezien welke in het pakket (met kooi) werd aangeboden. Wat een zootje bagger is dat!

Offline Marcel

• Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 08:20:13 »
Heeft fastchip niet een paar r26R Mégane's  opnieuw gedaan?

Offline nagel

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 15:08:18 »
Zeker Fastchip heeft een paar Meganes R26.R gedaan. Ik weet van wie. Het probleem met Fastchip is hun  slechte bereikbaarheid, de firma zit In Goes heeft geen internet website, geen telefoonnummers, geen email, zit niet op facebook. Deed volgens berichten op het internet in 2018 nog een dyno dag, in 2019 niets. Zón 11 jaar geleden ben ik bij Fastchip Oud-Beijerland (Henk) met een Clio RS geweest. Dat was gemakkelijk voor me, ik woon daar ook. Woont hij daar nog? in ieder geval geen telefoonnummer. Bestaat deze firma eigenlijk nog wel in Ned? Fastchip heeft wel een Engelse website, zijn ze misschien naar Engeland verhuisd?

Zo slecht heb ik ZIP niet ervaren, na mapping was de R26.R beduidend sneller en tenslotte rijd ik nu al 10 jaar met deze mapping, zonder problemen. Maar het kan natuurlijk altijd beter en dat ga dan ook laten doen, na al die jaren.

Offline Tutuur

• Forum Lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: Gisteren om 20:11:48 »
Als berijder merk je niet wat er zich daadwerkelijk in de ecu afspeelt. Het is maar goed dat ecu’s tegenwoordig zoveel beveiligingen hebben, anders waren er al heel wat motoren die bij algemene tuners zijn geweest kapot gelopen.

Als je je auto écht op maat afgesteld wilt hebben ben ik de enige aanbieder in NL die dit voor je uitvoert :)

Offline Jacob Priem

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 AT, 5 GTT phase 2, Megane 3 coupe gt-line
  • Lidnummer: 87
« Reactie #11 Gepost op: Gisteren om 20:18:58 »
Fastchip zit niet in Goes, daar vind het rollen / afstellen plaats bij Tovami Dynocenter. Zoals je kan zien op de site van Fastchip zelf (bij de contactgegevens. waar ook een contactformulier staat) woont Henk niet meer in nederland, maar de filipijnen. Hij komt echter nog wel een aantal keren per jaar naar nederland om dynodagen te doen, zie de site van de RTC. Afgelopen 31 augustus was er nog eentje.

Offline Redacteur AM

• Forum Lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Lidnummer: 111
« Reactie #12 Gepost op: Gisteren om 20:28:56 »
Henk heeft in Goes mijn R26.R geremapped nadat ik een grotere intercooler had aangeschaft en deze had laten monteren. De ZIP-mapping is daarbij weg-gezapt. Het kan natuurlijk aan de intercooler liggen, maar pas na de 2e chipbehandeling werd de auto merkbaar veel krachtiger en sneller. De claim van 268pk van ZIP geloof ik met terugwerkende kracht echt niet niet, op de dyno bij Tovami kwamen we op 260 pk en 400 NM uit.
Dat Henk niet doorlopend in Nederland is, heb ik niet als een probleem ervaren. Mijn 2 liter Laguna GT dCi wist 'ie tot 200pk en 440 Nm te kietelen, mis hem nog dagelijks... (de Laguna dan hè, niet Henk...  ;))
En voor beide auto's heb ik een aparte afspraak kunnen maken voor de chipkuur, buiten de dynodagen om (maar wel rondom de dynodagen!)
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 20:43:54 door Redacteur AM »

Offline nagel

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: Vandaag om 11:51:23 »
Ik wil een mapping op maat, gebaseerd op de aanwezigheid van een 70 mm GT Performance downpipe, een 60 mm grote Pro Alloy intercooler+ 630 cc injectors. Moet plaats vinden in het voorjaar, bij wie? of Fastchip, of Tutuur (Dekker), hangt af van hun beschikbaarheid. Waarom, een beetje flauw misschien, ik kan de nieuwe snelle bolides van mijn autovrienden clubje, A 110, Honda Type R, Mercedes A45 niet meer bijhouden. Wellicht dat het met een nieuwe mapping enigszins lukt om deze zeer snelle jongens, wat betreft acceleratie,een beetje bij te benen. Met deze groep gaan we  meerdere malen per jaar naar het buitenland (bergebieden, Alpen enz), totaal met 7-8 wagens waaronder de genoemde drie zeer snelle bolides.
Trouwens zo slecht presteert de R26.R met downpipe, intercooler en ZIP nou ook weer niet. Voor de Megane 3 RS van een vriend met 290 pk (met Fastchip en Akropovic) doet hij niet onder, zijn zeer aan elkaar gewaagd.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:11:08 door nagel »

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
« Reactie #14 Gepost op: Vandaag om 12:38:03 »
Dat is aan het gewicht te danken Ger, dat is ook de reden dat de A110 zo ontzettend snel is. Met deze opties en een goede mapping van tutuur of fastchip ga je er wel aanzienlijk op vooruit, zeker omdat je relatief meer wint in je pk/kg verhouding vanwege het lage gewicht.