Auteur Topic: Middendemper verwijderen Clio IV RS  (gelezen 107 keer)

Offline MitRS

• Forum-lid
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
Middendemper verwijderen Clio IV RS
« Gepost op: oktober 30, 2019, 21:37:37 pm »
Sinds kort trotse eigenaar van een Clio IV RS Trophy phase 2. Nu had ik wel verwacht dat het standaard uitlaat geluid wat mild zou zijn, het klinkt leuk maar er mag wel een tandje sportiever geluid uitkomen.
Nu ben ik niet van plan om er een brul machine van te maken dus dikke uitlaat systemen, straight pipes enz is niet de bedoeling.

Nu was ik benieuwd of het verwijderen van de middendemper een goeie oplossing was. Op YouTube wel gekeken maar luisteren en vergelijken op zo'n filmpje blijft lastig.
Zijn er forum leden met een clio rs die de middendemper hebben verwijderd en wat zijn de ervaringen?
Zou het daarnaast nog negatieve effecten kunnen hebben op het vermogen?

Offline RikRace

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio IV R.S.
  • Lidnummer: 45
Re: Middendemper verwijderen Clio IV RS
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2019, 20:35:21 pm »
Lees, kijk en hoor hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?f=42&t=14812&start=315

Overigens heeft de Trophy die 2e Cat al niet meer, toch? Ik heb hem er ook onderweg gehaald in ieder geval bij mijn Phase 1.
<>RenaultSport<>

Offline Tutuur

• Forum Lid
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio R27 turbo, Renault 5 GTT
Re: Middendemper verwijderen Clio IV RS
« Reactie #2 Gepost op: november 01, 2019, 17:49:49 pm »
Voor wat betreft het geluid kan ik niet uit ervaring spreken. Met betrekking tot vermogen kan dit geen kwaad. Afhankelijk van hoe restrictief de originele middendemper is kan het zelfs goed doen!