R5 ombouw 1.8 16V turbo

Gestart door r5b18ft, 27 december, 2019, 07:32:25 AM

jochem de haas

Oje ...ik zie 3 rode steunen...suc6 he .
Niergordel standaard in de auto leggen.
O en las er op de motorsteunen nog wat verstevigingen in .
Ze scheuren vrij snel ..ja de lassen

r5b18ft

ALTIED DROK

jochem de haas

Euh nee ..geen grap .
Doe er maar mee wat je wilt ..
:D

r5b18ft

hallo
de stuurbekrachtiging leiding moest aangepast worden .clio eindigde midden in de radiateur.

Weet iemand of de mogelijkheid bestaat. (die rode kruis foto rechts midden )of je die bout gat als olie retour kanaal zou kunnen gebruiken? turbo_motorblok zou het graag willen weten (thx)
ALTIED DROK

Marcel

De dop met het rode kruis is eigenlijk het gat voor de bdp stift.
Je zou dat kunnen gebruiken voor de olie retour.
Al is het geen groot gat, m10 denk ik.
Zit er achterop het blok aan de distributie kant geen betere mogelijkheid voor een retour  ?

r5b18ft

hallo marcel  okay m10 is wel klein daar voor,  inderdaad het was het beter geweest aan de achterkant .
maar ik wilde eigenlijks geen gat boren en tapen omdat er aan de voorkant een gat vrij kwam (onder zwarte tape foto)
aleen met alles voor gemonteerd was de berijkbaarheid en de olie afloop het probleempje .
maar met wat aanpassingen ook opgelost. >de volgende motor komt aan de achterkant 1/2duims<
ALTIED DROK

r5b18ft

hallo
heb de laatste plastic kapjes es gemaakt zoweil rechts als links voor .
en stuurbekrachtiging potje heb ik een beugel voor gemaakt.

benzine drukregelaar heefd een plek gekregen ,andere kant ging niet meer geen plaats  :(

(Y)
ALTIED DROK

Maarten-Jan Mulder

Ziet er allemaal weer netjes uit  /worship

r5b18ft

bedankt maarten
met bedrading bezig en aan te sluiten componenten  ::)

op mn lijstje staat nog dat ik de bekabeling trothle position sensor nog aan te sluiten heb. nu heb ik gekozen voor een ander rond model . heefd iemand dat wel es om bekabelt met de 3 draden naar een andere trothle body ???
de stekker verschilt nu van het original ovaal model.

(Y)
ALTIED DROK

r5b18ft

hallo
kan mij iemand vertelen wat dat voor een aperaat is (foto) en waar het voor dient ???

staat weinig op dat ding zelf om het te kunnen uit te zoeken
ALTIED DROK

Marcel

Waar zaten de slangetjes aan vast of weet je dat niet meer  ?

r5b18ft

hallo marcel de slangetjes weet ik niet .
zit aan de motor bekabeling ecu-map sensor- dan kwam dit onderdeeltje ???
ALTIED DROK

Marcel

Heeft het niet te maken met een klep in de slang van het luchtfilter  ?
Dat het klepje op de foto de mechanische klep aanstuurt.

Maarten-Jan Mulder

Het is een solenoid klep en heeft iets te maken met het anti-verontreiniging gebeuren, zie:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Renault&ssd=%24%2AKwGZrbzRhunU_eLhxuvDvcHV9fLsnZKfnoyfkuua08XGze2fwszWmZybmdXHyMGHn4_Pz-3hmp6cnLeCjc7E2M_Ezsj9nZOU6-ecmJqZ6NGck5DZ6pyenZjT35OOhcXe7eGantPakZOEzurjnZ-cmZzCgpXCzu2d1d3EnbLJ2JyZlJuYmZ4AAAAALyWV3A%24&vid=1262&cid=2043672269&uid=1511&q=

Gezien de positie op de tekening zie ik niet zo goed wat die toevoegt eigenlijk  ::)

Die throttle body en bedrading is vast passend te maken, anders soldeer je de originele stekker van de nieuwe TB aan de oude/originele bedrading. Wat ik als eerste zou doen is weerstand meten van de nieuwe en oude TB en kijken of dat overeenkomt. Als daar teveel verschil in zit gaat het niet (goed) werken, je ecu zal dan nooit goed weten wat de positie van de gasklep is.

r5b18ft

marcel bedankt maarten jij ook bedankt dat is em inderdaad no:7 .dan laat ik die vervallen .
voor de TPS zal ik es door meten dat is een goeie tip.
ALTIED DROK