R5 ombouw 1.8 16V turbo

Gestart door r5b18ft, 27 december, 2019, 07:32:25 AM

r5b18ft

koelwater pomp een plaats gegeven en aansluiten

bedrading verder afgewerkt en andere dingen een plaats gegeven bv bobine - catchcan - relays  (Y)
ALTIED DROK

Marcel

Naar welk onderdeel kijk ik op de eerste foto  ?

r5b18ft

dat is de electriche koelwaterpomp maar het is geen standaard renault onderdeeltje ;)
ALTIED DROK

r5b18ft

hallo renault fans en sleutelaars  ;)
eventjes weer wat onderdeeltjes een plaats gegeven en slangen aan gesloten "van pas gemaakt"

(Y)
ALTIED DROK

oude_school

Maarten-Jan Mulder

Begint al ergens op te lijken zo, vanwaar de elektrische waterpomp?

r5b18ft

hallo maarten die zat er al op, maar was stuk draaide wel motor maar pompte niet meer.
is toch altijd goed voor als te warm word of uit zetten bij warme motor .neem aan dat alle f7p/r die dingen verbouwd hadden ?
ALTIED DROK

Roald

Alle F7P's hadden standaard een elektrische koelwater pomp bediend door een tijd relais zodat de KVS nog een aantal minuten werd rond gepompt als je de motor uit zette.
Dit ter voorkoming dat de KVS gaat koken in de cilinderkop met alle nare gevolgen van dien.
Meestal gaat het relais als eerste kapot, wonder boven wonder werkt de mijne nog  8)
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Ah oke deze doet hetzelfde als de originele nadraai pomp, ik dacht dat je hem als hoofdpomp had maar dat is niet het geval.

r5b18ft

@ roald bedankt voor de info .
ik wil aleen nog zeggen mijne hoorde je wel maar hij pompte niet heb het uit elkaar gehad de pomp rotor kan door rost en rommel vast kommen te zitten . dat ding werd ook niet direct aangedreven door een vaste aandrijfasje ! vond dat maar niets dat type ik ga mijn andere renault 5 b18ft ook nog es maal los halen om te checken  !!
ALTIED DROK

r5b18ft

dit systeempje bedoelde ik

olie toevoer leiding turbo past

(thx)
ALTIED DROK

Maarten-Jan Mulder

Het wordt al gezellig druk onder de kap  ;D Dat originele systeem is inderdaad waardeloos.

r5b18ft

hallo
ben eventjes met meters en de bedrading er van aan de gang,es zien om het tot een eind te brengen met al die kabels/stekkers

de oude teller werk komt nu te vervallen  :)
ALTIED DROK

r5b18ft

ALTIED DROK

Roald

Kijk dat vordert nu best aardig!  8)
Anything worth doing is worth doing right