Auteur Topic: R5 ombouw 1.8 16V turbo  (gelezen 409 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 18
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #15 Gepost op: januari 02, 2020, 19:40:50 pm »
hallo jochem
ik heb zo es jou topic ook es door gezien jammer van de foto`s maar na het lezen er van vond ik overeenkomsten
ik ben zelf ook van plan om clio subframe en alles er aan over te zetten naar de r5gt zo dat er in toekomst ook stuurbekrachteging is
heb jij nog het standart uitbouw er op hoe zit dat met de banden lopen (slijten) die aan heb je er een foto van hoe breed dat nu werkelijk is geworden ?

dat type versnelingsbak jc5 die jij hebt ook al naar uit gekeken maar ik zoek die uitvoering  van bak met zeeeer lange overbrenging
dus zou ook wel een jb5 kunnen worden

jou motor specificaties vond ik niet veel over dat het 2.0 is   jij kunt het afstellen op low boost maar ook hi-boost
mag ik vragen waar je het afgesteld hebt hoeveel pk ? heb je daar info van dit deel miste ik in jou topic
 :o het graag tegemoet

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5283
  • Karma: +35/-37
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #16 Gepost op: januari 02, 2020, 19:56:15 pm »
JB5 zou ik niet doen,  de JC5 is veel sterker.

Offline jochem de haas

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 677
  • Karma: +6/-10
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5GTT, TURBO2, 21TURBO, ALPINE V6TURBO, Megane RS Trophy
  • Lidnummer: 27
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #17 Gepost op: januari 02, 2020, 21:35:12 pm »
Tja de foto's...helaas .ik kan ze ook niet meer terug zetten aangezien ik ze zelf ook niet meer heb.
.

2.0 williams motor f7r
Andere zuigers
Andere drijfstangen
Stand alone systeem efi
Nu op 0.67 bar 231 pk aan de wielen
Motor heeft al 1.2 bar 297 pk gedraaid wel met andere injectoren ( kleinere)
Zitter nu 500cc in van ford mustang en nieuwe type ev 14
En t zou dus nog ff gekker kunnen maar t is wel goed zo .
Jc5 versnellingsbak verstevigd.


Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 18
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #18 Gepost op: januari 03, 2020, 07:03:27 am »
hallo marcel  okay bedankt voor de tip neem ik mee

hallo jochem vind het toch netjes zn kleine 300 pk bij ongeveer 1,2 bar ik begrijp daar is nog lucht naar boven met jou motor bouw
maar wat ik mij afvraag hoe rijd het met jou renault op de weg (kwa vermogen begrijp ik gaat als de brandweer)hoe is de weg ligging
omdat je ook een breedere voor terein hebt zijn die voor wielen nog vrij van de spatbord randen ??
heb je achter de as ook over gezet van de clio of spoorverbreders gebruikt op de achteras
heerlijk gezegt ben ik wel benieuwd hoe dat er uit ziet 8) volgens mij moeten ze buiten de uitbouw uit kommen
ik was al es aan het uit kijken naar andere uitbouw dat breeder zou zijn vandaar mijn nieuwschrierigheid :P

Offline jochem de haas

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 677
  • Karma: +6/-10
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5GTT, TURBO2, 21TURBO, ALPINE V6TURBO, Megane RS Trophy
  • Lidnummer: 27
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #19 Gepost op: januari 03, 2020, 13:17:05 pm »
Voorkant is clio 16v..dit past prima en zonder problemen.
Had er Williams op gezet maar kwam slecht weg met t camber..zeer schuine stand vd velgen.

Achter is het bij mij gewoon de standaard achter as ..
Ik weet wel dat er mensen zijn die een  16v achteras gemonteerd hebben.

Het past maar achter moet je dan wel je skirts aanpass n en de ruimte met je achterbumper is ook niet overdreven groot meer .

Tja die 231 pk....is vrij lastig bij lomp gedrag op de weg te krijgen ..

Vol gas in 1 2 3...geeft je banden een zeer korte levensduur.
Maar met een beetje beleid...

Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 18
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #20 Gepost op: januari 04, 2020, 19:02:20 pm »
hallo
was vandaag even creatief bezig ik heb nog een motor draai karretje voormalig chevrolet motor op geweest
heb een plaat en een ass opgehaald en het bruikbaar gemaakt voor andere doeleinden
https://imgur.com/7D0WI0M
https://imgur.com/9Jvz8Cd
een beetje kleur dr op
https://imgur.com/VARnzL1
deze motor had ik nog altijd liggen kwam mooi van pas voor wat paswerk & onderzoek (demonteren)
https://imgur.com/pcagrve
de motor op zich is nog zeer goed jaren still gestaan maar zat niet vast cilinder wanden zien er goed uit
es kijken wat ik hier mee ga doen  :-\

hallo jochem  dat met het chamber is een hele goeie had ik nog niet aan gedacht  ;)
dat met de achter as dacht ik al dat daar voor opnieuw ruimte gemaakt moet worden van daar ik probeer andere skirts te krijgen
ik wil dat ding gewoon laag en breed hebben als de uitlaat er nog maar onder door past ;D

Offline jochem de haas

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 677
  • Karma: +6/-10
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5GTT, TURBO2, 21TURBO, ALPINE V6TURBO, Megane RS Trophy
  • Lidnummer: 27
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #21 Gepost op: januari 04, 2020, 21:29:22 pm »
Uitlaat past gewoon..
En aan t eind hoeft ie niet meer super dik te zijn 2.5 inch is meer dan zat.
Bij de downpijp net na de turbo wil je hem zo dik mogelijk hebben...3inch tot halverwege je auto dan kan ie weer kleiner qua diameter.

Plat en laag is leuk..maar geen rijden.
Nee ik ben geen ouwe lul( naja) maar als je ff goed op t gas wil....is te laag niet leuk .

Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 18
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #22 Gepost op: januari 05, 2020, 07:38:29 am »
hallo jochem
dat met de uitlaat 3" dat neem ik mee bij deze  (thx)

Plat en laag is leuk..maar geen rijden.
Nee ik ben geen ouwe lul( naja) maar als je ff goed op t gas wil....is te laag niet leuk .


okay maar ik ken de bijwerkingen daar niet van dacht dat het alleen maar ten voordele zou zijn kwa weg ligging en het overbrengen van motor vermogen op onderstel naar de weg
ik was hier ergens op het forum tegen gekommen iets over de hoek van de voorste draagarmen horizontal of iets naar benedend staan
maar niet hoog staand (dit moet ik nog even nakijken controleren bij de donor car)

eerstmaals bedankt voor de info   (Y)

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7449
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #23 Gepost op: januari 05, 2020, 12:22:08 pm »
Verlagen moet je inderdaad beperkt doen, uiteraard zodat je wielgeometrie juist blijft (draagarmen / stuurstangen die inderdaad niet naar boven wijzen, zijn uiteraard ook oplossingen voor zodat je wel verder kan verlagen). Maar ook - en daar doelt Jochem op - voor de rijdbaarheid, het gaat snel vervelen als je elke drempel schuin met 0,1 km/u moet nemen omdat je anders je bumper eraf rijdt  ;) Voor een goede wegligging kan je het beste investeren in een goede veer/demper combinatie of een schroefset van een gerenommeerd merk (met als voordeel dat je eenvoudig een mooie hoogte kan afstellen).

Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 18
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #24 Gepost op: januari 19, 2020, 06:15:38 am »

https://imgur.com/Zsp3wmk 
hallo zo was ik nog steeds aan het zoeken op het internet en kwam deze versnelingsbak tegen JC-5 128 met weinig km
die heb ik gisteren dan maar es op gehaald (weer n puzzel stukje erbij) :P

en mijn vraag passen alle renault aandrijfassen op deze bak ??
zijn er ook verschillen kwa sterktes in uitvoering?? >>>ik zou best wel 1/2 opmaat inkorten willen latten om de best sterke assen te krijgen<<<
hebben jullie tips /worship

 (thx) 

Offline Roald

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 1253
  • Karma: +13/-5
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 19 16v 2.0T
  • Lidnummer: 122
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #25 Gepost op: januari 19, 2020, 08:12:34 am »
Ik heb gewoon standaard 19 16v aandrijfassen in mijn JC5 zitten, werkt prima.
Je moet denk ik wel even kijken naar de KM teller aandrijving waarschijnlijk is het gat kleiner, als ik het goed heb komt deze van een DCI 80 af.
Anything worth doing is worth doing right

Offline jochem de haas

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 677
  • Karma: +6/-10
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5GTT, TURBO2, 21TURBO, ALPINE V6TURBO, Megane RS Trophy
  • Lidnummer: 27
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #26 Gepost op: januari 19, 2020, 09:06:33 am »
Ik heb er nieuwe clio 16v assen in zitten.
En dat gaat gewoon goed.
Dus niet teveel tobben ...



Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 18
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #27 Gepost op: januari 19, 2020, 09:36:19 am »
 /worship
bedankt roald dat met de km aansluiting had ik gelezen (busje)
bedankt jochem dat scheeld dat het zo past aan de bak zeides de rest gaat nog kommen dan lengte richting wielen

met de motor wou ik toch tot nu toe proberen bij 1.8 te blijven maar veel info is dr niet echt van te vinden
2.0 16v wordt je mee dood gegooit welke type motor je ook bijna naar zoekt
maar alle mogelijk heden staan nog open als ik er dan es uit ben dan komt nog de vraag ecu en chip of wat jij hebt jochem stand alone
 

Offline Roald

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 1253
  • Karma: +13/-5
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 19 16v 2.0T
  • Lidnummer: 122
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #28 Gepost op: januari 19, 2020, 10:02:45 am »
Ik heb gewoon de standaard Siemens ECU met een voetje er in gesoldeerd zodat je er een custom chip in kan doen.
Afstellen kan via een Dyno dag van de RTC (Jo organiseert die meestal 2 a 3 keer per jaar samen met Henk van Fast Chip)

Hoe bedoel je weinig info te vinden over de F7P 1.8 16v ?
In geval van 2.0 16v heb ik het onderblok van een Megane coupe 1 Phase 1 2.0 16v (F7R) ben alleen vergeten wat ook alweer de exacte uitvoering dit ook alweer was, de kop is gewoon 1.8 16v F7P.
Anything worth doing is worth doing right

Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 18
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #29 Gepost op: januari 19, 2020, 12:19:59 pm »
oke roald dat lijkt inderdaad wel interessant en makelijk de fast chip n keer goed afgesteld en klaar
ik ben zelf niet dat typ om even een laptopje en even wat dingen te veranderen aan instelingen
die het wel kunnen  /cop petje af dr voor

waar ik veel naar zocht van het blok f7p was een mogelijkheid om met krukas/drijfstangen de slag es wat meer te verkorten
om het blok zo turbo gangbaar te maken dat was mijn idee dr van om zo de zuigers en de cilinderkop te behouden zoals het nu is