Auteur Topic: R5 ombouw 1.8 16V turbo  (gelezen 642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tutuur

  • Forum Lid
  • ***
  • Berichten: 172
  • Karma: +2/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio R27 turbo, Renault 5 GTT
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #30 Gepost op: januari 19, 2020, 13:23:10 pm »
Ik denk niet dat Henk nog de moeite neemt zon auto af te stellen. Volgens mij zijn die dagen al een beetje geteld....

Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 20
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #31 Gepost op: januari 19, 2020, 15:22:49 pm »
hallo tutuur  oke dat kan en moet ook ieder voor zich weten.
 ik ken ook zulkse mensen super goede automonteurs die der ook mee stoppen wel jammer op zich want wat zulke mensen aan vakweten hebben
das onverstelbaar maar goed

er zullen ook nog wel meer vakmensen zijn in dat gebied neem ik aan

jij zelf bent ook al jaren met de 5jes bezig 2012/13 kwam ik jou topics en reacties al tegen en zelfs op engelse sites had ik jou gespot (thx)

Offline Roald

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 1255
  • Karma: +13/-5
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 19 16v 2.0T
  • Lidnummer: 122
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #32 Gepost op: januari 19, 2020, 15:23:25 pm »
waar ik veel naar zocht van het blok f7p was een mogelijkheid om met krukas/drijfstangen de slag es wat meer te verkorten
om het blok zo turbo gangbaar te maken dat was mijn idee dr van om zo de zuigers en de cilinderkop te behouden zoals het nu is

Je kan de compressie verhouding op 2 manieren aanpassen:

-Originele zuigers laten afdraaien tot 9,0:1 en een lage druk turbo conversie doen tot 0,75 Bar (kosten effectief)
-Setje gesmede drijfstangen en zuigers kopen bij https://www.engine-dynamics.com/

Zuigers:
https://www.engine-dynamics.com/Engine-Components/pid835/cid145/Renault-Clio-/-19-18-16v-16s-Forged-Piston-Set-Turbo-801.asp

Drijfstangen (ze hebben 2 setjes zie ik, zie even niet het verschil 123):
https://www.engine-dynamics.com/Turbo/pid104934/cid153/W%C3%B6ssner-Forged-Con-Rod-Set-With-ARP-Bolts.asp

Gegoten turbo spruitstuk (Deze heb ik ook) F7P/F7R
https://www.engine-dynamics.com/Turbo/pid897/cid153/Clio-/-19-18-16v-and-20-Williams-Turbo-Manifold.asp

Anything worth doing is worth doing right

Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 20
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #33 Gepost op: januari 19, 2020, 15:59:24 pm »
roald  mooie website  mijn dank is groot
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2020, 05:41:04 am door r5b18ft »

Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 20
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #34 Gepost op: februari 02, 2020, 09:07:54 am »
hallo

ik heb zo es een vraag de Original inlaat spruitstuk f7p passen dr ook andere modelen spruitstukken op
ik kwam zo een dunnere langere spruitstuk tegen van renault dit om eventueel ruimte te sparen   

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5306
  • Karma: +35/-38
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #35 Gepost op: februari 02, 2020, 13:07:46 pm »
Lijkt mij dat een spruitstuk van een Williams ook zou passen maar zeker weten doe ik dit niet.

Offline r5b18ft

  • Forum-lid
  • Berichten: 20
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gtt clio 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #36 Gepost op: februari 17, 2020, 18:55:20 pm »
hallo ik  kan mischien een megane 2.0T kopen bj 2005
vraag wat komt daar alemaal op mij af om het in mijn renault 5 gt te bouwen
*ik heb wel es gelezen dat de start onderbreking uit gezet moet worden (ecu) is dit correct
* wat voor techniche problemen kunnen er nog meer uitvoort komen km teller 1 op 1 werkend te krijgen ??
graag tips  (thx)