Auteur Topic: R5 ombouw 1.8 16V turbo  (gelezen 2975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7562
  • Karma: +47/-33
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #135 Gepost op: 22 juni, 2020, 10:23:07 am »
Dat ziet er goed uit zo, mooi verstelbare topschotels ook! Neem aan dat het PVC er zit om de route te bepalen en niet blijft zitten?  :P Het smelt namelijk rond de 70 graden  :D

Offline r5b18ft

  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 79
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gt b18ft / R5 super 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #136 Gepost op: 24 juni, 2020, 16:35:52 pm »
hallo allen bedankt voor de info

heb een vraag wat mij momenteel bezig houd heb 3 motor steun vibra-tech original heeft de gtt nog een 4de tussen bak en motor in voor dogbonne

ik wilde eerst die bovenste (clio) distributie kap als 4de gaan gebruiken maar ik zit nu te denken dat het mischien ook wel negatief zou kunnen tegen werken in tegen stelling tot de vibra-tech  steunen
natuurlijk heb ik het internet afgezocht met de conclusie niks tot weinig gevonden te hebben IN ENGELAND HEBBEN ZE OOK MOOIE  5GTT  ;)
kunnen jullie mij op weg helpen of wie heeft er zelf wat bij geknutselt  (thx)
ALTIED DROK

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7562
  • Karma: +47/-33
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #137 Gepost op: 25 juni, 2020, 09:05:59 am »
Het hangt er vanaf wat je doel is  ;) Bij een hangende steun (zo als de Clio) heb je het voordeel dat je de ruimte hebt om een hydraulische steun te gebruiken. Dus minder trillingen die doorgegeven worden aan de carrosserie. Je zal uiteraard een toren moeten maken - die ruimte in neemt - om de hydraulische steun op te kunnen monteren. Het nadeel is dat je een zwaar brok ijzer hoog ophangt (center of gravity gaat omhoog). De staande steun voor op het subframe zit uiteraard mooi laag, nadeel is dat je daar geen ruimte hebt om een hydraulische steun kan gebruiken en dus vast zit een aan rubber of polyethene steun. Dus mijn advies, pak lekker de vibra tech steunen, die paar trillingen meer of minder maken in dit project niet zoveel uit  ;)

Offline r5b18ft

  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 79
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gt b18ft / R5 super 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #138 Gepost op: 25 juni, 2020, 17:24:50 pm »
hallo maarten
even ter duidelijkheid hij staat al op vibratech model gtt steunen ik wilde een 4 de erbij maken zo bedoelde ik het
omdat de gtt ook original al de dogbone heeft had ik het gevoel dat die 3 steunen te min kunnen zijn
daar om wilde ik in eerste instantie die bovenste steun clio weer gaan gebruiken maar bedacht me toen dat daar door wel es raare spaningen kunnen ontstaan 3 beneden 1 rechts boven lijkt mij niet goed eigenlijks

heb inmiddels al er uit gevonden dat de clio`s latere modelen ook een dogbone bezitten

hoe hebben de anderen met renault 5 f7p/r turbo dit op gelost zijn er mischien foto`s ideeen
dan zie ik het graag verschijnen B.V.B.D
ALTIED DROK

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7562
  • Karma: +47/-33
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #139 Gepost op: 26 juni, 2020, 08:20:09 am »
Ah zo op die manier! Wat dan gebruikelijk is om de baksteun van een 19 te pakken (die heeft deze standaard) als 4e steun.

Offline jochem de haas

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 687
  • Karma: +6/-10
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5GTT, TURBO2, 21TURBO, ALPINE V6TURBO, Megane RS Trophy
  • Lidnummer: 27
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #140 Gepost op: 26 juni, 2020, 19:05:14 pm »
Die 3 vibra....zijn sterk zat .

Maar ze doen hun naam eer aan..en zullen flinke trillingen door gaan geven. 


Offline r5b18ft

  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 79
  • Karma: +0/-0
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gt b18ft / R5 super 1.8 16v
Re: R5 ombouw 1.8 16V turbo
« Reactie #141 Gepost op: 27 juni, 2020, 11:55:25 am »
hallo maarten bedankt in ieder geval voor het mee denken

hallo jochem  er is niet veel info over the performance van deze motor steunen te vinden ik heb de road serrie niet die harderen voor de race en trillen ik ga het dan wel zien
jij hebt stand gtt steunen?
ALTIED DROK