Auteur Topic: Vervangen AUX aansluiting (rood wit tulp) voor USB plus audio jack  (gelezen 899 keer)

Offline Syourt

• CRS Lid
  • Forum-lid
  • **
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Renault Clio 3 R.S. PH2
  • Lidnummer: 33
Vervangen AUX aansluiting (rood wit tulp) voor USB plus audio jack
« Gepost op: 21 februari, 2020, 10:26:54 am »
Hallo allemaal,

In mijn Clio (bouwjaar 2010) zit een aux aansluiting met rode en witte tulp aansluiting. Ik zou deze graag willen vervangen voor een module met usb en audio jack: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/renault/model/clio/onderdeel/aux-usb-aansluiting/onderdeelid/11605296/

Weet iemand of dit min of meer plug & play is of heb ik daar nog andere onderdelen voor nodig?

Bedankt!

Mvg, Sjoerd

Offline Marcel

• Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio IV GT - Clio IV GT line
  • Lidnummer: 401
Re: Vervangen AUX aansluiting (rood wit tulp) voor USB plus audio jack
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari, 2020, 12:44:18 pm »
Waarschijnlijk niet te doen.
Ik heb hetzelfde bij mijn Mégane III willen doen maar uiteindelijk een parrot gemonteerd.
De aansluiting op de aux ingang, die aansluiting had ik niet achterop mijn toenmalige radio.

Offline Syourt

• CRS Lid
  • Forum-lid
  • **
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Renault Clio 3 R.S. PH2
  • Lidnummer: 33
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari, 2020, 09:41:29 am »
Hmm, dus dan zou ik een radio uit het nieuwe model moeten regelen bij deze module. Dan denk ik dat het slimmer is om een aftermarket radio met Bluetooth er in te zetten.

Weet iemand een goede radio die de bediening vanaf het stuur blijft ondersteunen?

Offline JPO

• Forum Lid
  • **
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio III RS
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari, 2020, 08:45:14 am »
Ik destijds in mijn clio uit 2006 wel zo'n blokje ingebouwd, deze kon ik achterop de radio zo inpluggen, dat ik het ding in mijn dashboardkastje wilde hebben was lastiger  :P.
Maar vervolgens de boxjes vervangen en die hadden iets meer watt van de headunit nodig dus uiteindelijk inderdaad een andere radio gemonteerd. Helaas hierbij wel mijn stuurbediening verloren maar of ik dat nu echt zo'n probleem vindt.

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R, Laguna GT235, Clio 4 GT
  • Lidnummer: 28
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari, 2020, 09:11:11 am »
Als je een wisselaar aansluiting hebt op je huidige radio kun je het apparaat uit je link monteren. Als je een wisselaar hebt dan komt die in plaats van de wisselaar.
Zonder wisselaar aansluiting kom je uit bij Marcel z'n bericht ;-) Je kan een originele radio zoeken van een later bouwjaar met bluetooth, dan heb je sowieso stuurwielbediening. Latere radio's zijn er uiteraard ook met MP3 / USB ondersteuning en je display blijft dan ook werken (boven op).

Elke aftermarket radio van de bekende merken met ondersteuning voor interface/lead voor stuurwielbediening gaat werken, Sony/Pioneer/Alpine etc.
Ik heb zelf een Sony gehad en die werkte perfect met de interface naar stuurwielbediening, maar dat zal een ander merk ook prima doen.

Wat slimmer is, dat is uiteraard aan jezelf  ;D Denk dat het kwa prijs niet heel veel zal uitmaken, de radio's met ondersteuning voor interface/lead voor stuurwielbediening zijn niet de goedkoopste modellen. Je zou ook nog op zoek kunnen gaan naar een Carminat Tom Tom (als je op onderdelen zoekt noemen ze dat een navigatie set), dan heb je Tom Tom, USB/MP3 en bluetooth ineen.