Auteur Topic: Een Volvo 460  (gelezen 269 keer)

Offline Denizk

• Forum-lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
Een Volvo 460
« Gepost op: 05 juli, 2020, 16:18:39 pm »
Beste,
Ik ben Deniz 21 jaar oud en werk als automonteur. Ik rijd al sinds ik mn rijbewijs heb al in een 460. Helaas in die paar jaar wel al meerdere. Ik weet dat een Volvo hier niet helemaal thuis hoort maar ik heb er een met een frans hart voorin. De B18U voor jullie misschien meer bekend als de F3P. Met monopoint injectie. Ook heb ik wel wat voor Renaults maar helaas nog geen gehad. Misschien ooit een Renault 5. Ik hoop met de 460 wat meer uit de motor te kunnen halen en hoop dat jullie daar misschien wat informatie over hebben. Nu zou het 90pk en 140nm koppel moeten leveren. Genoeg voor dagelijks gebruik maar zou toch graag wat beter met het verkeer mee willen komen. Ik wil wel graag dezelfde motor behouden ipv een motorswap. Om het ook nog enigzins origineels te houden. Ik wil graag een foto erbij zetten maar moet nog even kijken hoe dat gaat  ;D

Alvast bedankt voor alles.

Offline Denizk

• Forum-lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
Re: Een Volvo 460
« Reactie #1 Gepost op: 05 juli, 2020, 16:26:49 pm »

Offline r5b18ft

• Forum Lid
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): r5 gt b18ft / R5 super 1.8 16v
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli, 2020, 16:39:23 pm »
he hallo
ik moet zeggen ziet er wel mooi original uit zou het zo houden
aan de andere kant B18ft van de zelfde model type dat je hebt
ALTIED DROK

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli, 2020, 08:13:29 am »
Gezien je als automonteur werkt en je geen motor swap wil doen, zou ik kijken of je multipoint spruitstuk + toebehoren (injectoren, pomp, ecu, etc.) kan vinden.
Dat is een "relatief" eenvoudige swap en dan kom je ergens rond  de 115 pk + 180 Nm koppel uit. Het verwijderen van de katalysator onder een F3P levert +/- 7 pk op (ik heb dit op de rollenbank gemeten d.m.v. voor / na meting). Of dit ook geld voor de Volvo is uiteraard de vraag, mogelijk zit daar een minder beperkende katalysator op. In mijn geval is de auto van een bouwjaar waardoor die zonder kat door de apk kan/mag komen. Ik heb nog wel meer aanpassingen gedaan die het e.e.a. opleveren maar dat is niet geschikt voor een auto die je dagelijks gebruikt.