Auteur Topic: Monoblock remmen op mijn Talisman  (gelezen 71 keer)

Offline DenTalisman

• Forum-lid
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Talisman
Monoblock remmen op mijn Talisman
« Gepost op: 14 oktober, 2020, 23:10:17 pm »
Goedenavond,
Ik ben nieuw hier en draag Renault al vanaf mijn jeugd (mede door mijn vader met toen ik heel jong was twee keer een nieuwe 25 V6Turbo) een warm hart toe. Ik ben niet altijd in de gelegenheid geweest om mij een dergelijke auto te kunnen veroorloven maar heb na mijn laatste auto (jong gebruikte Laguna coupé) sinds enkele maanden een Renault Talisman. Ik snap dat dit niet helemaal past binnen de definitie van een sportieve Renault maar ik wilde hier toch graag een vraagje neerleggen. Weet iemand of het op een beetje betaalbare manier mogelijk is om een paar Megane R.S. remklauwen op mijn Talisman te monteren? Ik zou dit, om voor velen onverklaarbare redenen, heel tof vinden. Om zo’n nette Chique Zwarte Talisman een sportief randje te geven door er twee gebruikte knalrode brembo’s op te zetten lijkt mij fantastisch. Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Monoblock remmen op mijn Talisman
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober, 2020, 08:15:44 am »
Welkom hier! De Talisman is een gave auto en wellicht niet zo sportief als een Megane RS maar afhankelijk van de uitvoering zeker wel een sportief randje, zeker als er 4 Control op zit.
Ik heb het nog niet eerder gezien op een Talisman dus het lijkt er op dat je het wiel opnieuw moet uitvinden  ;) Ik zou beginnen met het opmeten van de afstand van de boutgaten op het fusee waar je huidige klauw op gemonteerd zit. Als je deze afstand weet kun je deze vergelijken met de Brembo klauwen van de Megane RS en/of Clio RS.  Als je een Brembo klauw vind waarbij die afstand gelijk is heb je kans dat het gaat passen, daarna moet je nog controleren of de offset gelijk is maar is dat stap 2.

Offline DenTalisman

• Forum-lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Talisman
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober, 2020, 01:38:17 am »
Hoi Maarten, bedankt voor je reactie.
Als je het over de offset hebt is dat het zelfde de et waarde van mijn velgen.
En weet jij dan ook toevallig de afstand van die bewuste boutgaten in de Megane 3/4 klauwen, hart tot hart dan denk ik.

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
« Reactie #3 Gepost op: 16 oktober, 2020, 08:41:11 am »
De offset t.o.v. het midden van het fusee en de centrering van bovenaf gezien (zodat de schijf in het midden zit).
Hart tot hart moet je weten inderdaad, ik weet helaas niet de afstand van de Megane 3/4 klauwen maar er is vast iemand op het forum die het wel weet.