Auteur Topic: R5 Alpine  (gelezen 93 keer)

Offline rak5068

• Forum-lid
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R5 Alpine
R5 Alpine
« Gepost op: 05 februari, 2021, 19:38:43 pm »
Hallo, ik begin maar alvast met me te verontschuldigen mocht deze topic geheel in de verkeerde groep geplaatst worden. Mijn naam is Roland en ben geheel nieuw en wil proberen mijn R5 Alpine rijdend te krijgen. Ik had dit in eerste instantie uitbesteed bij Artvo maar dat bleek achteraf de slechtste keus ooit. Ik had een vraag. Kun je in de R5 Alpine een R5 Alpine Turbo inbouwen in plaats van R5 Alpine motor zonder turbo?

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R, Laguna GT235, Clio 4 GT
  • Lidnummer: 28
Re: R5 Alpine
« Reactie #1 Gepost op: 05 februari, 2021, 21:32:17 pm »
Allereerst. van harte welkom! Staat op zich hier prima hoor maar hij mag ook onder projecten, als je er een project topic van maakt waarin je alles bijhoud zal ik hem voor je verplaatsen. Als het bij wat vragen blijft hoe en wat er allemaal mogelijk is dan staat die hier prima  8)
Wat is het kenteken van de Alpine? Het is goed mogelijk om de atmosferische motor te vervangen door de turbo variant, je hebt dan wel echt alle bijbehorende onderdelen nodig, het onderblok is hetzelfde, in de kop zitten ook niet heel verschillen maar voor de rest is alles net even anders. Hoe ver is de auto, is het al verstandig om over de motor na te denken, zijn er nog nadere aandachtspunten?

Offline John

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
    • Gordini fan
  • Clubauto(s): Twingo RS Gordini Cup, Renault 8
  • Lidnummer: 147
Re: R5 Alpine
« Reactie #2 Gepost op: 06 februari, 2021, 08:35:28 am »
Welkom hier Roland. Maar blijkbaar ben je toch niet nieuw hier zoals je zegt, in 2012 heb je al 13 berichten geplaatst.  ;)