RichTrip - Renault Twingo RS Gordini CUP 2011

Gestart door RichTrip, 23 februari, 2021, 19:05:07 PM

larsdijkstra

Mooi Richard ! Heb het monteren mogen meemaken

Maarten-Jan Mulder

Dat is een flinke upgrade  8) Zijn dit lichtgewicht klauwen?

Jan Twingo RS Gordini

ha nice, staat mooi! Heb je de achterste klauwen ook rood? Of worden de brembo's blauw met Gordini letters...?
Hoe remt het?

John

RichTrip

Citaat van: larsdijkstra op 03 december, 2021, 19:39:18 PM
Mooi Richard ! Heb het monteren mogen meemaken

Gezellig toch zo! En afsluiten met een biertje :)

RichTrip

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 04 december, 2021, 13:47:40 PM

Ik weet niet het verschil tussen de oude en de nieuwe klauwen qua gewicht Wel dat de oude maar 1 zuiger heeft en de nieuwe Brembo's 4 ;)

RichTrip

Citaat van: Jan Twingo RS Gordini op 04 december, 2021, 18:27:19 PM
ha nice, staat mooi! Heb je de achterste klauwen ook rood? Of worden de brembo's blauw met Gordini letters...?
Hoe remt het?

*Remt beter!
*Neeeee....ze blijven rood!!!
*Achter is (nog) ongewijzigd....

RichTrip

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: RichTrip op 05 december, 2021, 13:32:50 PM
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 04 december, 2021, 13:47:40 PM

Ik weet niet het verschil tussen de oude en de nieuwe klauwen qua gewicht Wel dat de oude maar 1 zuiger heeft en de nieuwe Brembo's 4 ;)
Dat je meer frictie oppervlak en betere druk verdeling hebt staat uiteraard buiten kijf, gezien het onafgeveerd gewicht betreft was ik benieuwd naar het verschil in gewicht  :)

John

Achter remklauwen ook even rood maken Richard.  ;)

RichTrip

Deze keer pech met de RS. APK afkeur i.v.m. een kapotte fuseekogelhoes. Twee keer geprobeerd deze te laten vervangen. Eerste keer te klein, tweede keer niet echt goed passend. Maar voor de APK zou het vooralsnog geen problemen moeten geven, het is alleen geen oplossing voor de langere termijn. Dus alvast een draagarm+kogel aangekocht om het binnenkort een keertje definitief in orde te maken. Bij een RS lastiger (lees: duurder) dan bij een normale Twingo. Dan weet je weer dat je iets bijzonders hebt  ;D

Maarten-Jan Mulder

De Twingo RS heeft inderdaad aluminium draagarmen, het wordt afgeraden om daarvan los de kogel te vervangen maar inderdaad gewoon de hele draagarm in 1 keer incl. voor-gemonteerde kogel. Is wel wat prijziger als een losse kogel natuurlijk maar weet je in elk geval zeker dat het goed vast zit.

John

Die kogel zit met hele fijne draad in de draagarm geschroefd en ook nog enorm vast. Als je de nieuwe kogel op dezelfde wijze vast zet komt dat echt niet los.

Maarten-Jan Mulder

Ik weet dat het kan John, ik begrijp ook heel goed dat de meeste garage bedrijven zich daar niet aan wagen, het blijft aluminium en dus een risico.

Marcel