Twingo RS Red Bull Racing RB7

Gestart door andre, 11 mei, 2021, 19:14:54 PM

andre

In 2012 kwam onze nieuwe Twingo Diesel, die deed geweldig z'n ding 240.000 km zonder problemen en zijn nu overgestapt naar een Twingo RS RB7 special edition no. 34. Wat een contrast, geweldige auto! Niet in Nederland geleverd, deze kwam uit Belgie van eerste eigenaar. Vraag me af, hoeveel zijn er in Nederland, op een video zegt een zekere Melvin dat er drie zouden zijn. Weet iemand hoeveel Twingo's er totaal zijn geleverd in deze gelimiteerde uitvoering?   
Bewerk bericht

John

Hoi Andre,

Welkom hier bij de club. Wat betreft het exacte aantal geproduceerde Twingo RS RB7's, daar ga je niet achter komen. Ik had dezelfde vraag voor wat betreft de Twingo RS Gordini phase 1, de genummerde versie. Die van mij heeft nr 1763. Een mede clublid heeft zijn connecties (tot in Frankrijk) gebruikt om er achter te komen. Het aantal zal ergens tegen de 3000 wereldwijd liggen. Maar er werd wel bij opgemerkt dat het aantal van 3000 niet klopt omdat niet alle nummers gebruikt zijn.

andre

Bedankt John voor je snelle reactie. Toch merkwaardig in deze computer tijd gekoppeld aan chassis nummers dat dit zo schimmig is. Dat plaatje in onze autos is dus het enige houvast, als dat verloren gaat heb je geen referentie meer.

John

Nou inderdaad, dat zou je wel verwachten in deze tijd. Ik heb mijn Gordini laten taxeren en toen volgens taxatiewaarde laten verzekeren bij de KNAC. Zij zijn één van de weinige zo niet de enige die dit doen met moderne auto's. Enige twee voorwaardes zijn dat de auto ouder dan acht jaar moet zijn en dat het een speciaal (gelimiteerd) model moet zijn. En ze wilde dus ook graag weten hoeveel ervan geproduceerd zijn. Ondanks de vaagheid van dat laatste kwam er toch een mooi bedrag op het taxatierapport te staan. Een heel stuk meer dan de huidige dagwaarde.

Op het forum van de Renault Tuning Club kan je registers vinden van Renaults in Nederland aanwezig.

Twingo RS register: https://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?f=108&t=30386

Is wel handig als jij die van jou ook aanmeld daar zodat de lijst zo compleet mogelijk is. Maar misschien staat ie er al bij?

Aanmelden: https://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?f=108&t=27448

Martijn106

Welkom hier! Leuk smijtwagentje zon Twingo RS.