Auteur Topic: Aankooptips GT220  (gelezen 56 keer)

Offline The Creative Explorer

• Forum-lid
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): GT Turbo
Aankooptips GT220
« Gepost op: 12 mei, 2021, 16:46:48 pm »
Mijn vorige forumaccount lijkt niet meer te bestaan helaas, dus dan maar even overnieuw.

Op dit moment heb ik naast de GTTurbo een Meg 3 dci. De welbekende Muesli variant. Die zit op de 3 ton en wordt mij eigenlijk te duur, als je kijkt naar wegenbelasting en brandstofkosten. Die wordt dan ook vervangen door een licht autootje (Picanto etc..) op LPG.

Dat betekent dat er opeens budget vrijkomt voor weer eens een leuke gezinsauto, waarbij het verbruik niet zoveel meer uitmaakt. Ik heb ooit al eens naar een TCe 180 gekeken en keek daar weer naar, net als naar de Focus ST. Helaas viel die laatste direct af wegens geen mogelijkheid voor een trekhaak.

En zo kwam ik ook tegen de GT220 tegen en het is mij al duidelijk dat dit de wagen moet gaan worden ter vervanging van de DCi.

Helaas staan er niet zo heul veel te koop, eigenlijk maar 3 in Nederland, waarvan 1 NL en 2 import. Beide imports hebben dan weer een vreemde eigenaar historie, waarvan ik niet weet wat ik ermee moet.

Qua totaalpakketje gaat mijn voorkeur uit naar deze:
https://www.autotrack.nl/a/renault-megane-benzine-2014-46571713, de XB-220-N. Mooie kleur, mooie uitvoering en net iets nieuwer dan dat ik nu rijd.

Maar de historie is vreemd, zo te zien lijkt hij in 2018 ge´mporteerd te zijn, maar daarna nooit verkocht? Er zit ook geen APK op, dus dat zou betekenen dat de auto ook praktisch 2,5 jaar niet heeft gereden.

Zijn er bij de GT220 nog specifieke dingen waar op gelet moet worden?

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R, Laguna GT235, Clio 4 GT
  • Lidnummer: 28
Re: Aankooptips GT220
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei, 2021, 19:49:46 pm »
Hij is inderdaad ge´mporteerd maar nog niet op kenteken gezet (wel aangevraagd maar formeel komt die pas op kenteken wanneer die vanuit de bedrijfsvoorraad op naam wordt gezet). Kwa aandachtspunten identiek aan je huidige megane (bediening kofferklep slot, elektrische ramen alles wat je wel bekend is). Uiteraard de dci gerelateerde dingen niet van toepassing (roet filter slangetjes) maar de 2.0 T dingen van de Megane R.S. weer wel, dus turbo druk sensor, inlaat temp sensor die wel eens stuk willen gaan, vacuŘm leidingen over de kop heen scheuren wel eens bij de restrictor. In het kort gewoon een super betrouwbare en flink veel sneller als je Dci, de motor is 1 op 1 overgenomen uit de Megane R.S., dus met alleen een software aanpassing kun je tussen de 290 en 310 pk uitkomen (mits alles in orde is en er 98 in de tank zit). Recent zijn er hier ook een aantal mensen die zich op het forum gemeld hebben met een GT220.