Auteur Topic: RS MONITOR inbouwen in 2011 Renault Clio III RS  (gelezen 69 keer)

Offline FrederickOT

• Forum-lid
  • Geslacht: Man
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 2011, Clio 3 RS Cup (White)
RS MONITOR inbouwen in 2011 Renault Clio III RS
« Gepost op: 05 oktober, 2021, 23:49:40 pm »
Beste,

Ik ben nu 2 weken de gelukkige eigenaar van mijn 2011, Clio III RS CUP en heb alle informatie boekjes nu helemaal doorgelezen.

Hier wordt gesproken over de "multifunctionele display" welke op is te roepen door de twee ronde "source knoppen" aan de rechter zijkant van de stuurkolom tegelijk in te drukken. Dit heb ik geprobeerd maar helaas gebeurd er niks bij mijn auto. Nou niks, de auto wisselt van source... Niet helemaal wat ik wilde..

Maar wat is deze multifunctionele display nou precies?
Als ik in het boekje kijk wordt hier afgebeeld dat deze display live data als PK, Koppel, G-krachten en meer kan weergeven.
Dit lijkt mij natuurlijk super leuk en zou ik graag willen! Na wat online onderzoek ben ik erachter dat dit snufje de RS Monitor heet.
Deze is geleverd in de Clio III RS maar enkel in de special editions aan het einde van de productie run zoals de Gordini, RB7, Ange & Demon & de Akrapovic Edition.

Later inbouwen van deze RS Monitor mogelijk?
Dit weet ik dus niet, maar hier zou ik graag meer over willen weten!?

Heeft iemand ervaring met het later inbouwen van de RS Monitor?
Mijn Clio RS is af fabriek uitgerust met de radio zonder bluetooth met tulp aux & de radio display boven in het dashboard.
Foto ter illustratie. (zal deze morgen draaien, of betere uploaden, kan nu even niet).

Ik hoor graag jullie ervaringen, adviezen en mogelijk oplossingen!

Groetjes,
Frederick

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R, Laguna GT235, Clio 4 GT
  • Lidnummer: 28
Re: RS MONITOR inbouwen in 2011 Renault Clio III RS
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober, 2021, 09:46:50 am »
Lesley Leeuwerink heeft het achteraf laten inbouwen op zijn destijds 3 RS, ik dacht via VKV Gorinchem.
Hij is wel hier actief op het forum maar niet dagelijks. https://www.clubrenaultsportives.nl/smf/index.php?action=profile;u=334 als je hem een PB stuurt dan reageert die vast.
Je hebt in elk geval het RS monitor scherm nodig en mogelijk de BT radio (het huidige scherm heeft de functionaliteit niet). Via de CLIP moet het daarna aangezet worden (simpelweg RS monitor op true zetten). Het onderdeel nummer voor het scherm is 2803 478 74R.

Offline John

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
    • Gordini fan
  • Clubauto(s): Twingo RS Gordini Cup, Renault 8
  • Lidnummer: 147
Re: RS MONITOR inbouwen in 2011 Renault Clio III RS
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober, 2021, 22:51:11 pm »
Ik heb de RS monitor in mijn Twingo RS ook bij VKV Gorinchem laten inbouwen. Bij de Twingo heb je ook de Bluetooth radio ervoor nodig.