Auteur Topic: megane III 1.5 dci == > Clio IV GT line  (gelezen 18749 keer)

Offline henri5gt

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 gt turbo
  • Lidnummer: 356
Re: megane II RS
« Reactie #30 Gepost op: 14 mei, 2011, 17:02:54 pm »
Ik heb het gevoel dat Henri dit jaar nog afscheid neemt van zijn "djiep" en een Clio RS gaat kopen.
Henri als je PH1 wilt weet ik er wel een met 116dzk
maar dan ben ik geen volledig lid meer....
daar zou ik nog niet zo heel erg zeker van zijn hoor, dat slagschip bevalt me nog prima, en ik ben er ook nog helemaal niet mee bezig om rond te kijken voor iets anders...

komt nog bij dat als ik 'n clio RS zou kopen ik niks meer met m'n 5je kan doen, mits ik die ook weer streetlegal maak (o.a. APK), want met die kar achter 'n clio RS hangen zie ik ook niet echt zitten, dan kan ik net zo goed meteen de GT op laten knappen, want daar zal ook wel 't een en ander aan moeten gebeuren als ik daar de openbare weg weer mee op wil en weer als dagelijkse auto ga gebruiken.. dat was nou net de reden waardoor ik 'm toendertijd geschorst had, voor dagelijks gebruik was ie te onbetrouwbaar geworden, maar wegdoen wou ik 'm ook niet, daarvoor is 't nog steeds te veel 'mijn vijfje', dus ik twijfel nog wat ik ga doen... misschien ga ik wel op zoek naar 'n ruil of zo, dat bijvoorbeeld iemand 'n opknapper GT wil (alleen technisch volgens mij, maar ben er al 'n tijdje niet meer bij geweest, dus de huidige staat is me 'n beetje onbekend), en ik daar dan 'n goed werkende GT voor terug krijg of zo
YAAAY.. Rally kampioen 2015!!

Offline zoefrs

• Forum Lid
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Megane RS 280
« Reactie #31 Gepost op: 14 mei, 2011, 20:00:32 pm »
Ook vanaf deze kant gefeliciteerd met jullie "sjieke" RS, mooie auto.

Las ergens iets over de navigatie, kijk eens op brodit.nl, hebben mooie inbouwhouders ( ofzoiets ) voor oa TomTom. Zit je niet zo met een zuignap en losse snoeren te rotzooien.

Veel rij plezier,

Martin

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
« Reactie #32 Gepost op: 14 mei, 2011, 21:58:02 pm »
Ziet er netjes uit, hij gaat dagelijks gebruikt worden toch? Dan is het wel fijner denk ik dat het cup onderstel er niet onderzit.

Klopt Maarten, 4x per week naar Woensdrecht.
Al moet ik zeggen dat Jack ons vertelde dat hij het onderstel onder zijn R25 alles vind meevallen op het gebied van stugheid, er over meepraten kan ik niet want ik heb nog nooit in een Megane RS gereden met cuponderstel.
Het cuponderstel is wel te doen, maar voor dagelijks is het gewone onderstel wel net wat fijner.

Offline HaDries

• Forum Lid
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Megane RS 250 Madeno edition
« Reactie #33 Gepost op: 15 mei, 2011, 08:16:23 am »
Het bepalen of een onderstel hard is of niet is wel zo persoonlijk.
Heb nu ook een cup onderstel maar af en toe zou het nog wel iets strakker en harder mogen.
Maar het ook al meegemaakt dat ik met een een blessure moest rijden en dat het mij veel te hard was vergeleken bij de Megane van mijn vader.

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 15 mei, 2011, 09:08:52 am »
Uiteraard is het ook heel persoonlijk, maar als je bij elke dwarsrichel je stoel uitvliegt (bij wijze van  ;)) vind niet iedereen geschikt voor dagelijks gebruik  :P

Offline HaDries

• Forum Lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 15 mei, 2011, 09:11:46 am »
Uiteraard is het ook heel persoonlijk, maar als je bij elke dwarsrichel je stoel uitvliegt (bij wijze van  ;)) vind niet iedereen geschikt voor dagelijks gebruik  :P

Dan zou ik denken dat de stoel niet bij de auto (met hard onderstel) past, of tenminste je snelheid aanpassen zodat het wat comfortabeler rijdt.

Offline Frantic Frans

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Megane RS 250,Twingo 2 Dynamique
  • Lidnummer: 66
« Reactie #36 Gepost op: 15 mei, 2011, 14:01:07 pm »
Gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe aanwinst!
ik ben een "MEGANE't "persoon

Offline Jacob Priem

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 AT, 5 GTT phase 2, Megane 3 RS
  • Lidnummer: 87
« Reactie #37 Gepost op: 18 mei, 2011, 02:24:57 am »
Allereerst : gefeliciteerd (en natuurlijk veel plezier) met de nieuwe aanwinst!

Dan zou ik denken dat de stoel niet bij de auto (met hard onderstel) past, of tenminste je snelheid aanpassen zodat het wat comfortabeler rijdt.

Even wat topic vervuiling, waarop baseer je dat dan Maarten-Jan ? Misschien een aantal kilometers "test-jakkeren" in een Renault met een cup onderstel ? Wat HaDries ook al aangeeft, het is puur persoonlijk wat wel of niet comfortabel is. Ikzelf heb nu net iets meer dan 65.000 km op de RS gezet (met cup onderstel) en heb totaal geen klachten. Natuurlijk: het is iets stugger als een "normale" auto, maar daar hou je rekening mee. Bij slecht wegdek (of de bekende dwarsrichels in de fly-overs)  pas ik mijn snelheid meestal iets aan. 

Offline turboprop

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Megane III dci
  • Lidnummer: 59
« Reactie #38 Gepost op: 18 mei, 2011, 07:51:10 am »
Vrijdag gaan we de auto ophalen  :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 18 mei, 2011, 09:58:24 am »
Allereerst : gefeliciteerd (en natuurlijk veel plezier) met de nieuwe aanwinst!

Even wat topic vervuiling, waarop baseer je dat dan Maarten-Jan ? Misschien een aantal kilometers "test-jakkeren" in een Renault met een cup onderstel ? Wat HaDries ook al aangeeft, het is puur persoonlijk wat wel of niet comfortabel is. Ikzelf heb nu net iets meer dan 65.000 km op de RS gezet (met cup onderstel) en heb totaal geen klachten. Natuurlijk: het is iets stugger als een "normale" auto, maar daar hou je rekening mee. Bij slecht wegdek (of de bekende dwarsrichels in de fly-overs)  pas ik mijn snelheid meestal iets aan.
Jacob het is uiteraard persoonlijk, daar heb je helemaal gelijk in. Ik zeg ook zeker niet dat een cup onderstel niet te doen is, ik geef alleen maar even aan dat het normale onderstel net iets comfortabeler kan zijn voor dagelijks gebruik. Daarmee wil ik dus zeker niet zeggen dat het cup onderstel niet te doen is of wat dan ook  :D :)

Offline Marcel

• Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
« Reactie #40 Gepost op: 28 mei, 2011, 16:17:38 pm »
Nou, de eerste 700 km  (vakantie) zitten erop met de megane.
(turboprop (marina) is mijn vriendin en binnenkort vrouw  :), dit even voor de duidelijkheid, dus rijd ik ook wel eens in deze megane)
De distributie moet er volgende week vanaf dus heb ik de auto nog niet echt op de proef gesteld maar wat een geweldige soepele motor.
Een groot verschil met de Clio, en veel stiller maar ik had al wat opgevangen van de middendemper demonteren.
Het "gooi en smijt" gevoel van de clio RS zal ik wel missen maar daar heb ik dan weer de 5 voor.
En de remmen spreken toch heel anders aan van de megane, de clio remmen bijten ontzettend bij het aangrijpen op de remschijven en de megane is veel "normaler" in de remwerking, dit alles positief bedoelt.
« Laatst bewerkt op: 28 mei, 2011, 17:03:42 pm door Marcel »

Offline HaDries

• Forum Lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 28 mei, 2011, 16:54:26 pm »
Moet zeggen dat ik het gooien en smijten met de Clio RS nog wel eens mis  :-[

Offline Patrick RS

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Megane III RS 275 Trophy
  • Lidnummer: 139
« Reactie #42 Gepost op: 28 mei, 2011, 18:51:47 pm »
Moet zeggen dat ik het gooien en smijten met de Clio RS nog wel eens mis  :-[

Hier nog 1. En wat betreft dat remmen begrijp ik precies wat je bedoeld.

Offline turboprop

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Megane III dci
  • Lidnummer: 59
« Reactie #43 Gepost op: 28 mei, 2011, 19:27:54 pm »
Oja, de brillenkoker links aan het plafond gaat er nog af, ik stoot mijn hoofd er regelmatig tegen.

Zijn er Megane II (RS) eigenaren die ervaring hebben met het monteren van een parkeerradar ??

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 29 mei, 2011, 00:19:57 am »
Bij de laguna II is de bedrading altijd voorbereid, ik weet niet hoe dat bij de megane II zit, maar dat is met even kijken snel te ontdekken. Als die voorbereid is kun je gewoon originele sensoren bestellen en activeren in de UCH (althans, zo werkt het in de laguna II ;)).