Auteur Topic: Het sterke verhalen topic  (gelezen 3869 keer)

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Het sterke verhalen topic
« Gepost op: juli 13, 2011, 08:24:50 am »
Heb je dat ook wel eens, dat je een stoplicht sprintje wint? Of een tussensprintje op de snelweg?
Meld het hier...

Ik zal de aftrap nemen, laguna is afgelopen zaterdag gechipt en gisteravond had ik de eerste test kandidaat op mijn bumper hangen. Een opel zafira OPC, heb hem voorbij gelaten en ben aangehaakt. Van 100-160 in IV liep hij tot 150 enkele meters uit, maar blijkbaar moest hij daar schakelen want daar liep ik weer in. Bij 160 vond ik het mooi geweest en heb ik het gas los gelaten, nieuwe software bevalt goed  ;D ;D

Offline Marcel

• Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: Het sterke verhalen topic
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2011, 09:33:21 am »
Maar voor het zelfde geld reed die man gewoon heel de tijd in de 6e versnelling  :P

Offline Xabre

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 19 16V 2.0
  • Lidnummer: 107
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2011, 09:52:57 am »
Niemand eens met zn Renaultje tegen een of andere dikke Lambo ofzo gesport?

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2011, 09:55:07 am »
@Marcel, dan schakelde hij dus naar 7  ;)
Maar zie titel  ;D

@Xabre, ik heb met de R19 een keer grandioos stof gehapt bij een 911 turbo (993). wel een grandioos geluid 8)
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2011, 10:00:48 am door Maarten-Jan Mulder »

Offline nagel

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Renault Megane R26.R
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2011, 12:43:34 pm »
Ik heb een redelijk aantal snelle auto's gehad en in de loop der jaren natuurlijk wel wat meegemaakt. EÚn zo'n ervaring was met de Sub. WRX en een grote Jaguar sedan. Deze reed achter me aan en kon goed volgen, totdat er een lange glooiende bocht aankwam, waar de Sub als een trein doorheen ging en de Jag rechtdoor schoot, de sloot in. Zo zou ik nog heel wat "sterke" verhalen uit de duim kunnen zuigen.

Maar het leukste zijn natuurlijk de verhalen, die je kunt bewijzen. Twee jaar terug met de R26.R tijdens de vier "Landen Alpen tocht" op de Jauffenpass een wedstrijdje met een 911.
Zie voor het "bewijs":

http://greenbirdsimprezabbsforum.yuku.com/topic/531/ja

Voor liefhebbers van het rijden op bekende bergpassen, zie tevens:
http://greenbirdsimprezabbsforum.yuku.com/forums/5/Ev

Voor o.a mijn ervaringen op de St Gotthart, de Stelvio, Col de Bonette, Col du Galibier en Col de L'IsÚran

Ger
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2011, 12:48:24 pm door nagel »
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2011, 13:44:22 pm »
Je schrijft altijd erg mooie verhalen Ger, ook in het AM lees ik ze met plezier.

Offline Marcel

• Forum Lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2011, 20:18:21 pm »
Paar jaar geleden had een goede vriend van me een 5GTTurbo, rolkooi erin, interieur leeg, kortere versnellingsbak, enz, een racer dus met +- 140 pk.
Hij reed toen heel veel op circuit zolder bij het vrij rijden, best een leuke snelle auto bij droog weer, een porsche 911 kon hij niet bijhouden.
Tot die ene dag vrij rijden dat het de gehele dag regende, de belgische porsche club was er die dag ook overigens  ;)
Enkele weken daarvoor had ik toevallig voor hem zijn nieuwe zachte regen banden gemonteerd op een setje extra velgen.
Over die regen banden had hij al lang lopen twijfelen, zal ik die kopen of niet.
Die (natte) dag vrij rijden is hij dus door geen een porsche ingehaald, let wel geen een  8)
Alles en iedereen reed die dag voor hem in de weg.
Het leuke was dat later die dag enkele porsche eigenaren bij hem kwamen buurten met de vraag wat voor dikke motor wel niet in de renault 5 lag, nou, gewoon 140 pk bij 1 bar turbo druk.
Wat heeft hij die dag genoten op het natte zolder.

Waar ik zelf wel van heb genoten is een aantal circuitdagen op zandvoort van CRS waarbij de subaru club ook aanwezig was.
Een aantal van die subaru eigenaren had toen een van de eerste GTTurbo modellen, dat is met 211 pk meen ik te weten.
Op het rechte stuk liepen die auto's van mij vandaan weg maar remmen moesten ze veel en veel eerder doen bij het naderen van de tarzan bocht.
Na een tijdje ben ik er op gaan letten en waar zij begonnen te remmen telde ik nog enkele seconden door voordat ik zelf begon te remmen.
Na die tarzan bocht zat ik er weer achter, zo ongeveer onder de achter bumper.
Totdat er weer een stukje recht kwam, enz.
Ook wel een beetje te begrijpen, de subaru's waren standaard en ik reed met intermediate's, rolkooi en veel minder gewicht.
Maar toch, kan me zo voor stellen dat ze het niet fijn hebben gevonden, zo'n franse muskiet die telkens in de achteruitkijkspiegel op blijft duiken.
Ik heb al eens eerder begrepen dat een aantal van die subaru mannen nogal overtuigd waren van hun voiture.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2011, 20:36:23 pm door Marcel »

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2011, 21:00:17 pm »
Dat zijn de verhalen Marcel  :) Subura mannen kunnen wel eens zelf ingenomen zijn ja!

Offline Roald

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 19 16v 2.0T
  • Lidnummer: 122
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2011, 07:42:10 am »
Tijdje geleden stoplicht sprintje gedaan tegen de Skyline R33 GT-R uit 1995 (+/- 400pk) van een goede vriend van me.
Het was zijn idee en ik dacht nog moet dat nou dit ga ik toch dik verliezen...
Tot m'n eigen stomme verbazing kon ik hem tot 70 km/h voor blijven, echter daarna was het ook helemaal afgelopen en kwam ie toch wel heel hard voorbij zetten.
Hij was wel zichtbaar geschrokken dat het oude franse 19 16v gebakkie van de lijn eventjes sneller weg was  :)
Anything worth doing is worth doing right

Offline Marcel

• Forum Lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2011, 07:51:52 am »
Roald, ik heb eens een aantal stoplicht sprintjes gedaan tegen jou 19 die je nu hebt en toen ik mijn megane 2.0 16V nog had.
De 19 was toen van een collega van me zoals je weet, je kent het wel, etens pauze tussen de middag te lang en dan ga je je vervelen.
De megane liep pas weg van de 19 boven de 100 per uur.

Offline Roald

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 19 16v 2.0T
  • Lidnummer: 122
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2011, 08:18:16 am »
Dat is niet verkeerd gezien de Megane 2.0 16v toch beduidend meer koppel heeft en onderin de toeren een stuk beter vooruit wil gaan.
Anything worth doing is worth doing right

Offline Dimitri RS

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Team HD Ready
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio II RS ph1, Clio I 16v PhII
  • Lidnummer: 14
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2011, 10:23:35 am »
tegen een Ferrari ik verloor met mijn Twingo 1.2 8v  :P

nee kan beter tegen een I-go of ed. maar daar heeft ie ook wel wat moeite mee met de airco aan

Offline Mark

• Forum Lid
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio 1.8-16V Ph.1
« Reactie #12 Gepost op: juli 15, 2011, 00:09:36 am »
Sterke verhalen, leuk topic..  ;)

Dat de 1e impreza's er kwamen was ik ook nog in het gelukkige bezit van een 5GTT.
Revisie motor, licht aangepaste nokkenas, zwaardere klepveren, tikkie meer druk.
Ringweg alkmaar sta ik dus naast zo een impreza voor t stoplicht.. en het werd groen...
Met 120 reedt  ik dus nog naast m!  ;D vond ie niet leuk!!!
De eigenaar van die nieuwe, toen zeer populaire auto, tegen mijn franse trots!
Ik lachte vriendelijk naar hem bij het volgende stoplicht, maar helaas, hij keek mij niet meer aan...  :P

Wat dat verhaal van de circuitdag betreft, de 1e serie impreza's hadden geen beste remmen.
Dat was het eerste wat mij opviel toen ik zelf met zo een 'ding' reedt.
Was ook leuk, 2 van die gasten, 1 met een golf 2 16V oettinger, en 1 5GTT in schagen naar de dealer voor een proefrit, episch was het!
En de eerste verandering die subaru doorvoerde na het allereerste model waren de remmen, en dat begrepen we.

maar Franse auto's remmen ook gewoon goed  :P

Offline henri5gt

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 gt turbo
  • Lidnummer: 356
« Reactie #13 Gepost op: juli 15, 2011, 01:03:58 am »
heb er ook wel een, al is ie niet zo heftig

toen ik nog dagelijks met mijn GTT reed, als ik op weg was van 't werk naar huis kwam ik altijd over 'n stuk weg waar 4 verkeerslichten achter elkaar liggen over 'n afstand van 1-1,5 km. op 'n dag sta ik daar weer, en staat er 'n Ford Focus al voor 't eerste verkeerslicht op de linker baan te wachten. ik stop op de rechter baan, en zie in mijn ooghoek die gast in de Focus opzij kijken, afijn verkeerslicht op groen, en de Focus scheurt met piepende banden ervandoor.. ik rij er achteraan maar zo dat ik net achter hem blijf. volgende verkeerslicht, zelfde verhaal, hij spuit weg, ik blijf erachter... laatste verkeerslicht, weer staan we langs elkaar en zie ik hem weer kijken, maar toen dacht ik "en nou ben je de mijne!".. beetje gas erbij voor de sprint, licht springt op groen, en voordat de focus goed en wel op gang was ben ik de kruising al over!! kreeg ook 'n welgemeend duimpje daarna  ;D
YAAAY.. Rally kampioen 2015!!

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: augustus 08, 2011, 20:27:33 pm »
Zojuist 2 maal een ford puma afgedroogd met de laguna. Eerste verkeerslicht was echt een peace of cookie, zal wel een 1.4 geweest zijn.
Tweede verkeerslicht kwam petje wederom heel dapper naast mij staan, uitslag werdt 2-0.
Derde verkeerslicht sloot hij toch maar achter mij aan haha  :P