Auteur Topic: 5 GTT 1988  (gelezen 12361 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5399
  • Karma: +35/-39
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
5 GTT 1988
« Gepost op: 29 september, 2010, 21:09:44 pm »




29-09-07
Sinds de 5 in mijn bezit is, heb ik nog nooit de remschijven vervangen maar na onlangs 33 rondjes op
circuit Zolder was het nu de hoogste tijd voor een setje nieuwe remschijven.
Zeker met de circuitdag op Assen in het vooruitzicht.






 

 
« Laatst bewerkt op: 01 januari, 2012, 16:15:43 pm door Marcel »

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5399
  • Karma: +35/-39
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #1 Gepost op: 29 september, 2010, 21:17:00 pm »
11-11-07
Komende winter ga ik brakeducts/koelkanalen maken voor de voorremmen van de 5.
De afgebeelde mal word bekleed met polyester.
Dan blijven de remmen in het vervolg wat koeler hoop ik.
Nu haal ik alleen de mistlampen uit de voorbumper voor extra luchtdoorstroming als ik op een circuit ga rijden.
Zeker op Circuit Zolder moet dit wel schelen denk ik, Zolder is een echte remmen "killer".



Het komt vast te zitten aan de voor bumper.
Zal wel een foto maken als het erop zit.

12-04-08
Het "brake duct's" gebeuren ligt even stil dus eerst maar even de al jarenlang zwaar gaande choke kabel vervangen.
En gisteren een nieuwe VDO zender gehaald om die te passen in het loze oliedruk kanaal onder de dynamo maar helaas de zender was te lang.
VDO levert verloopjes en er is er een besteld zodat er een M10 x 1 mm zender in kan.
Ik heb mijn olietempzender al heel lang ipv mijn carterstop zitten maar dat is altijd knoeien met kit om het dicht te krijgen na het olieverversen.
Op www.5gt.nl zag ik dat Roy een loos gat (oliedrukkanaal) heeft gevonden onder de dynamo dus vandaar.



Zo zit de temp zender voor de olie dus nu nog.



En zo wil ik de zender dus hebben.

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5399
  • Karma: +35/-39
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #2 Gepost op: 29 september, 2010, 21:22:14 pm »
22-04-08
Het verloopje en de zender zijn binnen.
Het verloopje is (nog) te lang, binnenkort even de zaag ter hand nemen.



27-04-08
Verlopen week s'avonds een begin gemaakt voor de "brake ducts".
Zie de foto's.



Dit is het schuim wat diende als mal.



Er is op de mal een laag polyester gelegd waarna het geheel over de lengte as is doorgezaagd.
Vandaar twee maal twee helften.



Komende dagen worden de helften weer samen gevoegd door er een 2e en 3e laag overheen te leggen.
Dan het geheel nog netjes afwerken, pas maken en monteren.

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7632
  • Karma: +49/-33
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #3 Gepost op: 30 september, 2010, 08:02:52 am »
Je had de brake ducts al klaar toch? Werken ze?

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5399
  • Karma: +35/-39
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #4 Gepost op: 30 september, 2010, 21:31:33 pm »
Die zitten er weer al een tijdje op, nu met ferodo 3000 werkt alles uit de kunst zoals ik laatst op zolder heb kunnen merken.

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7632
  • Karma: +49/-33
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #5 Gepost op: 30 september, 2010, 21:38:01 pm »
Zolder is wel zwaar voor de remmen dus mooie test  8)

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5399
  • Karma: +35/-39
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #6 Gepost op: 30 september, 2010, 21:47:32 pm »
13-08-08
Dit is het eindresultaat, misschien moet de lengte nog worden aangepast als het loopvlak van de band de koeler gaat raken maar dat zie ik binnenkort.




Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5399
  • Karma: +35/-39
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #7 Gepost op: 30 september, 2010, 21:51:34 pm »
14-09-08
Heb 3 september de 5 lekker uitgelaten 
Hij heeft heel erg genoten van het speelkwartier (van 3 uur lang.....)

De remkokers helpen dus echt goed. Anders had ik na een tijdje last van fading en nu dus helemaal niet. Ook niet na die 3 uur!
Heb natuurlijk niet 3 uur lang gereden, ook wel eens een krentenbolletje gegeten tussendoor en diverse malen bijgetankt met dubbelfriss. Maar ik had veel passagiers die me maar niet met rust lieten en allemaal mee wilden.
Ik was niet de enige 5 op de baan, Erik en Roel waren er ook.







Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7632
  • Karma: +49/-33
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #8 Gepost op: 19 december, 2010, 01:32:36 am »
Heb je hem rood laten spuiten?  :P ;)

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5399
  • Karma: +35/-39
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #9 Gepost op: 19 december, 2010, 14:59:21 pm »
Nou....qua snelheid zou ik Jack zijn GTT wel willen hebben.
En een mooie strakke rode GTT is ook mooi, bij de zoektocht naar de 2e GTT begin dit jaar was de 1e waar naar zijn gaan kijken dan ook een rode.

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7632
  • Karma: +49/-33
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #10 Gepost op: 19 december, 2010, 17:34:55 pm »
Die van Jack staat ook wel lekker breed natuurlijk t.o.v. die van jou, dat scheelt een hoop. De foto heb ik eventueel wel in groot formaat als je daar interesse in hebt  :)

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5399
  • Karma: +35/-39
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #11 Gepost op: 20 december, 2010, 20:49:14 pm »
Als je die foto in groot formaat naar mij toe wil mailen, graag.
Ik vond die foto op de crs site zelve, daar staat ook nog en foto van de gele Clio RS van Marina (op de laatste circuitdag) , die moet jij dan ook in groot formaat hebben.
Wil je ook die foto doormailen ?

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7632
  • Karma: +49/-33
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #12 Gepost op: 21 december, 2010, 07:42:46 am »
Op het moment van typen is de mail onderweg 8)

Offline Christiaan

  • Forum Lid
  • ***
  • Berichten: 125
  • Karma: +1/-1
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Megane RS F1 Team
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #13 Gepost op: 23 december, 2010, 11:53:40 am »
Mooie 5 Marcel! En zo te zien wordt er ook goed voor gezorgd :)
Je andere 5 is ook mooi, al vind ik grijs persoonlijk mooier dan het wat anoniemere zwart.

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5399
  • Karma: +35/-39
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: 5 GTT 1988
« Reactie #14 Gepost op: 23 december, 2010, 12:59:22 pm »
De zwarte was tijdens de aanschaf het beste compromies na wat we allemaal hadden gezien.
De een zit een zonnedak in, de ander weer veel roest, de ander weer veel kilometers, enz.
Dus werd het een zwarte, de kleur maakte ons niet zoveel uit.