Auteur Topic: Clio IV RS  (gelezen 9680 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marcel

  • Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 5249
  • Karma: +35/-35
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: Clio IV RS
« Reactie #30 Gepost op: oktober 01, 2012, 17:33:49 pm »
Als het een oliekoeler is, is dat wel logisch met nu een turbomotor onder de kap.

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7423
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Clio IV RS
« Reactie #31 Gepost op: oktober 01, 2012, 23:02:37 pm »
Als de gewone RS geen oliekoeler heeft maar alleen een warmtewisselaar en de circuit uitvoering wel dan denk ik dat er wat extra pk's aanwezig zullen zijn - denk ik  ;). (de vorige generatie was motorisch gelijk aan de straatversie, dus de circuit uitvoering had ook gewoon de warmtewisselaar).

Offline Martijn

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 314
  • Karma: +3/-2
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Renault Clio 2 Cup
Re: Clio IV RS
« Reactie #32 Gepost op: oktober 01, 2012, 23:20:39 pm »
niet helemaal gelijk maarten, ze hadden wel degelijk iets meer. alhoewel het niet veel is/was

maar goed, ik ben benieuwd, ik hoop echt dat ze sadev aanhouden in de cup clio's...

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7423
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Clio IV RS
« Reactie #33 Gepost op: oktober 02, 2012, 07:42:52 am »
Ja 190 vs 180, maar er zat geen andere nokkenas of wat dan ook in, dat bedoel ik. Met een turbo motor is het natuurlijk makkelijk om er even +xx pk bij te doen maar dat zou waarschijnlijk wel wat extra koeling vereisen  :)

Dat van die Sadev's hoop ik maar verwacht ook niet anders, zo'n EDC bak is leuk voor op straat maar met intensief straat gebruik denk ik niet dat het zo robuust als een sadev.

Offline Martijn

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 314
  • Karma: +3/-2
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Renault Clio 2 Cup
Re: Clio IV RS
« Reactie #34 Gepost op: oktober 02, 2012, 22:36:04 pm »
tsja en toch ben ik er bang voor. ze hebben (optioneel overigens, meerprijs van 3k) flippers aan het stuur heb ik gehoord

nokkenassen zijn gelijk ja? ik dacht van niet maar weet het niet zeker. kop is ook helemaal bewerkt van een cup motor.

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7423
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Clio IV RS
« Reactie #35 Gepost op: oktober 03, 2012, 07:34:12 am »
Volgens mij wel, heb ooit eens nummers lopen vergelijken. Kop is inderdaad wat minder "ruw" als een standaard productie kop  ;D

Offline antoine

  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 579
  • Karma: +1/-12
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Clio 16v
Re: Clio IV RS
« Reactie #36 Gepost op: oktober 03, 2012, 22:17:41 pm »
Citaat
Safety and a level playing field are the watchwords of Eurocup Clio. Renault Sport Technologies has drawn on all the expertise it deploys in its development formulas to come up with a series of innovations, chief among them steering-wheel paddle shifts for even slicker gear changing.

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe cup wagen :)

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7423
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Clio IV RS
« Reactie #37 Gepost op: oktober 03, 2012, 22:45:57 pm »
Trouwens, met die flippers kun je natuurlijk net zo goed een eventuele sadev bedienen  :)

Offline Roald

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 1237
  • Karma: +13/-5
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 19 16v 2.0T
  • Lidnummer: 122
Re: Clio IV RS
« Reactie #38 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:00:01 am »
Las net in de CRS nieuwsbrief dat EDC bak in de IV RS in de sport stand in 0.015 seconden kan schakelen, das toch verdraaid snel dacht ik zo  :)
Lijkt me toch een vooruitgang t.o.v. een 5 of 6 versnellingen handbak, dan nog het toegenomen koppel dan zou de IV RS toch een flink stuk sneller moeten zijn dan de huidige generatie.
Ben heel benieuwd naar de eerste testen in de autobladen en ervaringen van eigenaren.
Anything worth doing is worth doing right

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7423
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Clio IV RS
« Reactie #39 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:06:28 am »
Ja daar kun je niet tegen schakelen zoals dat lang geleden nog wel kon toen alfa een selespeed bak in één van hun modellen die niet bijster snel was  ;D

Offline Roald

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 1237
  • Karma: +13/-5
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 19 16v 2.0T
  • Lidnummer: 122
Re: Clio IV RS
« Reactie #40 Gepost op: oktober 09, 2012, 09:13:24 am »
@MJ

Klopt die dingen waren niet geweldig, maar dat was ook 1 van de eerste.
Nu zijn we een aantal jaren en een boel R&D verder en je ziet dat er niet meer tegen op te schakelen valt met een handbak.
Ben nog wel benieuwd hoe snel het terug schakelen gaat.
Anything worth doing is worth doing right

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7423
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Clio IV RS
« Reactie #41 Gepost op: oktober 09, 2012, 11:27:05 am »
In principe vrijwel net zo snel afhankelijk van hoe slim de electronica geprogrammeerd is.
Ik vermoed dat dat wel goed zit bij een RS model en dat op het moment de edc in sport mode staat en jij gas los laat
en/of afremt de bak de vorige versnelling klaar zet ipv de volgende. Op het moment dat je dan het commando geeft om terug te schakelen
zal de bak electronica aan de ecu vertellen ik ga nu terugschakelen, de ecu zal dan de motor op het juiste toerental brengen. Hierna vertelt de ecu weer aan de bak ga je gang en deze schakelt terug. Zal dus ietsje langer duren vanwege de stap om het toerental te matchen voor de lagere versnelling.

Overigens, dat is met een handbak niet anders en zonder rev matchen  - wat al een kunst op zich is - duurt het zelfs nog langer.

Offline AnthonyRS

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 421
  • Karma: +5/-3
  • Geslacht: Man
  • Renault liefhebber
    • Bekijk profiel
Re: Clio IV RS
« Reactie #42 Gepost op: oktober 10, 2012, 23:00:30 pm »
0,15 seconden schakeltijd overigens. 0,015 haalt de F1 niet eens  ;)

Offline Maarten-Jan Mulder

  • Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • *****
  • Berichten: 7423
  • Karma: +47/-31
  • Geslacht: Man
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
Re: Clio IV RS
« Reactie #43 Gepost op: oktober 11, 2012, 07:37:05 am »
Overigens, de zogeheten EDC bak wordt door Getrag gemaakt en is dus geen Borg Warner bak welke VAG gebruikt.
De bijbehorende problemen van die laatste blijven dus ook achterwege, achteruit rijden s'ochtends om 7 uur is dus geen probleem  :P ;)

Offline ReinRacer

  • CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Berichten: 2093
  • Karma: +12/-8
  • Geslacht: Man
  • NEVER GIVE UP !!
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Renault Sport Clio IV R.S. 220 TROPHY Phase 2
  • Lidnummer: 90
Re: Clio IV RS
« Reactie #44 Gepost op: oktober 11, 2012, 09:04:55 am »
Renault geeft deze info over de Clio IV RS-DSG-bak:
Schakelen in Race-mode bedraagt 150ms, ter vergelijking: een Lexus LF-A doet er 200ms over, een BMW M3 80ms en de DSG-bak van de Veyron nauwelijks 8 milliseconden.

vr. groeten van Rein.

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!