Even voorstellen: John en z'n Gordini

Gestart door John, 18 juli, 2012, 16:31:22 PM

John

Bij mij is het 6 km van huis naar werk. Dat vind ik een veel te kort ritje, niet goed voor een auto. Bovendien zou ik dan ook nog vaak in de file staan. En fietsen is dus handiger en gezonder.

John

In augustus mee gedaan aan de "3 Provinciën Rally". Was weer erg leuk om mee te doen aan een club evenement. (Y)

Eind september naar de Pyreneeën, acht dagen heerlijk sturen.   (roll)

Maarten-Jan Mulder

Dat klinkt fantastisch, hele mooie omgeving de Pyreneeën!

Marcel

John

RichTrip

Gaaf, en dan door naar het clubweekend  ;D

John

Vier dagen werken tussendoor. Maar inderdaad, ik klaag niet.  ;D

Roald

Mooie vooruitzicht zo aan het einde van het seizoen  8) 8)
Anything worth doing is worth doing right

okido

Prachtige rustige wegen in de Pyreneeën, daar kan je lekker scheuren. Wel op de koeien letten  ;D

John

Afgelopen zaterdag terug gekomen uit de Pyreneeën. Was een geweldig mooie trip, enorm van genoten. Ik heb 3843 km gereden, teller staat nu op 42.348 km.

Wat foto's:

Roald

Mooie trip wegen en plaatjes!  /worship /worship
Anything worth doing is worth doing right

Marcel

Maarten-Jan Mulder

Mooie wegen, lekker veel plezierige km's afgelegd  8)

Martijn106

Dat moet een lekkere rit zijn geweest! Leuke foto's!
Welke route hebben jullie aangehouden?

John

We zaten in een hotel in het stadje Luz-Saint-Sauveur. Van daaruit de tochten gereden. Er was alleen een probleempje. Het stadje heeft twee toegangswegen, de ene naar het noorden naar Lourdes. En de andere naar het zuiden de Col de Tourmalet (2115 m) op. De weg naar het noorden was die week opgebroken vanwege een nieuwe asfaltering, gelijk volledig afgesloten. En op zondag waren we er nog over heen gekomen op de heenweg. Dus onze routes hadden we ook gelijk niets meer aan. Maar we hadden twee laptops bij ons dus met behulp van MRA en Google Maps nieuwe alternatieve routes gemaakt. Omdat we steeds die Col de Tourmalet over moesten (9x die week) werden de routes ook veel langer, tegen de 400 km per dag in plaats van zo'n 300 km. Het andere probleem was dat wij niet de enige waren die gedwongen waren om die Tourmalet te nemen, het plaatselijke verkeer en andere toeristen met bv campers ook. Zoals op een van de foto's te zien hebben we hem ook in de mist moeten rijden. Was niet meer dan 15 meter zicht. Toch wel wat eng als je naast afgronden rijd van honderden meters diep zonder muurtjes langs de weg.  :o  We zijn trouwens ook nog twee keer in Spanje geweest, daar is het nog mooier dan in Frankrijk.