Auteur Topic: Even voorstellen: John en z'n Gordini  (gelezen 9681 keer)

Offline Marcel

• Technische Commissie zuid
  • Forum Lid
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): 5 GTT ph II 1988 - Clio II RS 182
  • Lidnummer: 401
Re: Even voorstellen: John en z'n Gordini
« Reactie #165 Gepost op: 07 mei, 2019, 19:59:27 pm »
Het is niet alleen steenslag waardoor de condensor gaat lekken.
De kwaliteit is ook matig.
We zien regelmatig lekkage op plaatsen waar niet eens een steen kan komen......

Offline Maarten-Jan Mulder

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): R19.R
  • Lidnummer: 28
« Reactie #166 Gepost op: 08 mei, 2019, 07:07:44 am »
Dat kan uiteraard maar de kwaliteit hangt af van de fabrikant en waar Renault op dat moment in koopt. Als je zelf vervangt of laat vervangen laat er dan Denso of Behr/Hella inzetten om dat te voorkomen. En b.v. geen zooi zoals van Wezel. Valeo kan maar bij Valeo weet je niet van tevoren wat de fabrikant is dus ook dan kan de kwaliteit matig zijn.

Offline John

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
  • Clubauto(s): Twingo RS Gordini Cup, Renault 8
  • Lidnummer: 147
« Reactie #167 Gepost op: 06 september, 2019, 18:17:42 pm »
@ Maarten-Jan: Kan jij dit topic zo instellen dat ik mijn berichten kan bewerken? Ik wil graag de foto's veranderen maar ik heb geen rechten.

Ps: Ergens vanaf halverwege pagina 10 kan ik mijn berichten wel aanpassen, daarvoor niet. Vreemd!
« Laatst bewerkt op: 06 september, 2019, 18:23:14 pm door John »

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: 09 september, 2019, 07:17:15 am »
@John, vanaf ongeveer halverwege pagina 10 heb ik dat in het verleden aangepast, helaas is dat alleen van toepassing op nieuwe berichten en niet met terugwerkende kracht...

Offline John

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: 09 september, 2019, 09:40:20 am »
Oké, dan kan ik de foto's dus niet terug plaatsen. Ze zijn nu echt verdwenen en dat is vooral jammer voor de topicstart.  :(

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: 09 september, 2019, 14:56:04 pm »
je mag het aangepaste bericht/topic start wel via PB sturen, dan plak ik hem erin, dan klopt de topicstart weer

Offline John

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: 15 juli, 2020, 22:11:20 pm »
Er is een poosje niets gebeurd maar er was vanwege corona ook weinig te doen. Wel heb ik een voor mij belangrijke beslissing genomen. Ik speelde al een paar jaar met de gedachte om de Twingo RS Gordini volgens taxatiewaarde te laten verzekeren. De wens om de auto heel lang te houden speelt hierbij een grote rol. De auto is nu 8,5 jaar oud en er staat ± 36.500 km op de teller. Je kan wel zeggen dat hij min of meer in nieuwstaat is. Bij de Nationale Nederlanden waar ik beide auto's verzekerd had is het niet mogelijk om een moderne auto volgens taxatiewaarde te verzekeren. Een van de weinige die het wel doen is de KNAC en aangezien ik daar al voor de pechhulp zit hun maar eens gebeld. Het antwoord was, "ja dat is mogelijk maar het moet wel een speciale auto zijn en ouder dan acht jaar". Nou zei ik, "dat komt dan goed uit want hij is 8,5 jaar en hij is speciaal".  ;D  Oh, en waarom is ie speciaal was de vraag. Nou omdat het een limited version is met nr 1763 op een aluminium plaatje op de middenconsole. Ze zouden even onderzoek doen en mij dan terug bellen. Ik werd al binnen een uur terug gebeld met de mededeling dat het geen probleem was. De oldtimer (R8) moest dan uiteraard ook mee naar de KNAC verzekering. Ze hebben voor beide auto's een offerte gemaakt waarbij voor de R8 even uit gegaan werd van het oude taxatierapport en de waarde van de Twingo tijdelijk op €12.500,-- gesteld werd. Offertes werden gemaild en de prijs was voor mij acceptabel. Dus groen licht en ik kon beide auto's laten taxeren. Het taxatierapport van de R8 was 2,5 jaar oud en als je van verzekering wisselt mag het niet ouder als 2 jaar zijn. De R8 is weer op dezelfde waarde getaxeerd en de Twingo een stukje hoger als die €12.500,-- En dat lijkt me netjes want de dagwaarde zou ongeveer rond een €8.000,-- liggen.

De prijs van beide verzekeringen bij elkaar ligt ± €40,-- per kwartaal hoger als voorheen. Voor mij acceptabel.

De R8 werd bij de taxatie ingedeeld in Staat 2 en de Twingo in Staat 1. Zeker die laatste beschouw ik als een compliment.
https://www.retm.nl/klasse-indeling-retm/

En nu maar hopen dat er snel weer wat te  (roll) is.

• Forum Beheerder
  • Administrator
  • Forum Lid
  • Vive le sport
    • Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: 27 juli, 2020, 08:03:39 am »
Dat klinkt als een verstandige keuze John, goed voor de gemoedsrust. De CRS is ook lid van de KNAC, ik geloof dat CRS leden daar ook voordeel van hebben maar hoe het precies zit heb ik niet helder voor de geest. Als het goed is kan Antoine je dat wel vertellen.

Offline John

• CRS Lid
  • Forum Lid
  • **
  • Club Renault Sportives
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: 27 juli, 2020, 15:08:55 pm »
Ik zal het eens aan Antoine vragen maar ik kan er niets over terug vinden op de KNAC website.