Velgen met winterbanden voor de RS cup

Gestart door John, 23 juli, 2012, 07:50:14 AM

John

Het is misschien nog wat vroeg maar ik vraag me dus af wat voor maat velgen en winterbanden er voor een Twingo RS cup mogelijk zijn. Standaard velgen zijn 17". Ik wil eigenlijk stalen velgen en dan een maatje kleiner, 16" dus. Dan kan ik een iets hogere band nemen waardoor die iets flexibeler is wat volgens mij de grip op nat en vies wegdek ten goede komt. Nu heb ik deze vraag ook bij mijn dealer AHZ neer gelegd maar vooralsnog blijven ze het antwoord schuldig.

Misschien dat er hier mensen zijn die daar ideeen over hebben?

Maarten-Jan Mulder

Je hebt 280 mm schijven aan de voorzijde(gelijk aan de clio 2 RS) dus je zou zelfs bepaalde 15" velgen kwijt kunnen  :)
(achterzijde 240 dus dat is sowieso geen probleem). 16" gaat dus geen enkel probleem zijn, ook gezien de gewone RS standaard
voorzien is van 16".

John

Ik meen ook al ergens gelezen te hebben dat de standaard stalen 15" velgen van een Clio 2 zouden moeten passen. Maar ja, heeft die dan de zelfde maat voorremschijven als een Clio 2 RS ? Misschien moet ik dit maar eens melden bij de dealer en hebben ze zo'n velg liggen om te passen.

Maarten-Jan Mulder

Twingo 2 staat op het clio 2 platform. De Twingo RS staat op het clio 2 RS platform, dus evolutie van het onderstel maar nog steeds dezelfde remmerij. Dat houdt in 280 mm schijven, 52 mm enkele zuigers, relatief kleine remklauw.

Meeste 15 " velgen zullen gewoon passen  :)

John

Oké. Bedankt voor het mee denken Maarten-Jan. Misschien maar eens een gevraagd advertentie op Marktplaats zetten dan.

ReinRacer

Prima informatie van Maarten-Jan voor je beste John, ik had eerder al iets gelezen dat er 15 inch onder de Twingo RS CUP paste, was iets over een reservewiel voor verre autovakanties etc..op het 133 net.

vr. groeten van Rein.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Remco

Even een foto van een engels forum van een Gordini, met 15 inch en de RS spoiler in het wit /worship

ReinRacer

Mooi beste Remco, gave RS foto.

vr.groeten van Rein. 

FLAT-OUT and FEARLESS!!

John

Citaat van: Remco op 24 juli, 2012, 14:13:48 PM
Even een foto van een engels forum van een Gordini, met 15 inch en de RS spoiler in het wit /worship

Ja ja, ik weet het, ik heb een GT spoiler.  ;D Niet zo ongeduldig, die RS spoiler komt er echt wel.  ;)

ReinRacer

CiteerJa ja, ik weet het, die RS spoiler komt er echt wel.  ;)

zeker beste John, hier het bestelnummer:

RS spoiler nr.    = 8200707417
Montageset nr. = 7701479133

vr.groeten van Rein.

FLAT-OUT and FEARLESS!!

John

ReinRacer

Beste John, hier nog de beloofde info van ECU-REMAP (Engine Calibration) bij FASTCHIP
voor de Twingo RS:

FASTCHIP is een officiële RS-TUNER, en tevens hebben zij de meeste kennis van zaken en
jarenlange ervaring.

De Twingo RS pakt na de ECU-REMAP bij elk toerental uitstekend op, en in elke versnelling!!
De reactie op het gas is nog feller geworden!! Echt super wat ze bij FASTCHIP doen!!

Henk gaf aan dat je altijd + 10% mag rekenen bij deze Renault Sport motoren.
De door Henk gehanteerde formule is: Engine HP = Wheel HP*1.08 + 10 PS.
voor deze dwarsgeplaatste voorwielaangedreven motoren.
Het is een ruwe benadering met deze formule.
Het vermogen van 121.38 PK etc. is altijd aan de wielen gemeten, met helaas altijd aandrijfverlies,
met een eindresultaat van 141.0908 PK.

141 PK/6850 rpm en 180 Nm/4450 rpm

Ook het koude-start probleem (bokken) is er dan niet meer.

E-mail: info@fastchip.nl (mail naar Henk)
Website: http://www.fastchip.nl

vr. groeten van Rein.

FLAT-OUT and FEARLESS!!

ReinRacer

Beste John, hier nog een extra item voor de Twingo RS GORDINI CUP.

RenaultSport Stainless Steel Exhaust Twingo RS

Give your Twingo RS some extra VaVa-Voom with the INOX Exhaust
specially developed by RenaultSport Technologies.

Part Number: 7711 163 806

http://www.youtube.com/watch?v=faPPZekFBJ0

Bron: RenaultSport UK

FLAT-OUT and FEARLESS!!

ReinRacer

en misschien deze 2012 fraaie Twingo RS Diffuser....

FLAT-OUT and FEARLESS!!

John

Diffuser is mooi maar zal denk ik niet passen op de Phase I. Uitlaat ziet er lekker sportief uit maar laat ik toch aan me voorbij gaan, ik hoef niet meer geluid te hebben. En het chippen wacht ik nog even mee. Waar zit die Fastchip eigenlijk? Want als ik op contact klik krijg ik alleen een adres op de "PHILIPPINES" te zien.