2014 Megane RS: geen xenon leverbaar?

Gestart door sitechris, 02 januari, 2014, 21:49:13 PM

sitechris

Ik was net ff op Renault.nl de nieuwe Megane aan het configureren. Tot mijn verbazing zag ik dat geen xenon aanklikbaar was. Ook op de gewone Megane zag ik deze optie niet terugkomen in de configurator. Is xenon niet meer leverbaar op de nieuwe RS? Zou wat mij betreft echt heel erg spijtig zijn!
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Maarten-Jan Mulder

Klopt, xenon werd te weinig verkocht en is uit het leveringsprogramma gehaald. Wordt op niet al te lange termijn opgevolgd door full led lampen. Bij een aantal andere merken zie je dit ook al terug komen maar bij Renault is het het meest opvallend omdat het op  alle modellen niet meer leverbaar is.

sitechris

Full LED is een mooie ontwikkeling. Dat ziet er gaaf uit!

HaDries

Voor mij een reden om zeker geen andere RS aan te schaffen

AnthonyRS

Renault laat zeker steken liggen op het moment bij de RS'jes.

De handsfree functie twv € 495,- is afgelopen jaar ook uitgekleed. Je moet nu zelf op het knopje drukken in plaats van dat de sensoren activiteit meten.

Maarten-Jan Mulder

Je bedoeld het knopje in de deur hendel? Ik heb gelezen dat dat knopje bij alle modellen de infrarood sensoren achter de hendel vervangt om de betrouwbaarheid te verhogen. (de sensoren gingen nog wel een stuk zoals je weet, de knopjes tot dus ver niet, zitten b.v. al een tijd op de clio 4).

Heeft trouwens een nog een voordeel, tijdens het auto wassen gaat de auto niet constant op en van slot  :P ::) ;D

sitechris

Goede zet. De betrouwbaarheid van de handsfree vind ik echt belabberd. Ding gaat vaak niet open, ook sluit hij niet altijd de auto af. Wel jammer overigens dat nu geen xenon leverbaar is op de RS. Op een dergelijke dikke auto hoort xenon (of full LED) er gewoon bij. Halogeen is gewoon net niet.

Wim B.

Geen xenon op de RS vind ik een misser 1e klas.

Dimitri RS

ik zie het maar om alles betaalbaar te houden...  ::)

sitechris

Verkeerde zuinigheid. Juist bij een wat meer bijzondere auto is xenon zeer gewild, mede ook vanwege de uitstraling die het je auto geeft.

Maarten-Jan Mulder

Persoonlijk vind ik xenon helemaal niets, ik vind het irritant als ik het tegenkom en het voegt voor mij niets toe t.o.v. goede halogeen lampen (dubbel H7/H1). Maar ik snap dat niet iedereen die mening deelt, dus het zou zeker als optie leverbaar moeten blijven.

adinsx

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 02 januari, 2014, 22:19:56 PM
Klopt, xenon werd te weinig verkocht en is uit het leveringsprogramma gehaald. Wordt op niet al te lange termijn opgevolgd door full led lampen. Bij een aantal andere merken zie je dit ook al terug komen maar bij Renault is het het meest opvallend omdat het op  alle modellen niet meer leverbaar is.

Heb je daar een bron van Maarten-Jan?  :)
Die had ik nog niet eerder voorbij horen komen dat er mogelijk full-led aankomt.

M.b.t. xenon. Ik zou nooit meer anders willen. Of laat ik zeggen, nooit meer gewoon halogeen.
Niet alleen voor de uitstraling, maar zeker ook voor het extra zicht dat je hebt. Dat een ander er last van heeft is dan niet anders, hoewel goed afgestelde xenon niet nooit echt vervelend zou moeten zijn voor tegenliggers.

Maarten-Jan Mulder

Wordt op de franse fora genoemd, wel pas in 2015 dus ik ben benieuwd.

De after market xenon is vooral vervelend inderdaad, fabrieks valt wel mee mits de hoogteregeling niet stuk is.
Het extra zicht t.o.v. dubbel H7/H1 is echt marginaal (als ik mijn laguna naast de GT met xenon van mijn pa zet, weinig tot geen verschil, ongeacht of dat grootlicht of dimlicht is). Met H4 uiteraard wel :D

TymenJ

Het stoere van de Xenon is juist dat ze meedraaien in bochten. Als je daar eenmaal aan gewend bent is het heerlijk!

Ook ik vind het onbegrijpelijk dat de RS geen xenon meer heeft, het geeft inderdaad een andere uitstraling dan halogeen (meer chique). Ben in ieder geval blij dat ik ze erop heb zitten!

Marcel

Dat xenon voor en nadelen bied en voor en tegenstanders heeft is wel te lezen, maar hebben jullie al eens een xenon lamp af moeten rekenen ?
Die lampen gaan best lang mee, zoals alle koplampen branden ze beiden tegelijk en gaan ze dus ook beiden kort achter elkaar stuk.
Dat doet dan best pijn in de geldbuidel moet ik zeggen als ik dat af en toe zie in de werkplaats en best wat klanten zeggen dan dat ze liever wat minder licht willen hebben dan een dure kapotte xenon lamp.