Clio RS Geratel blok

Gestart door harry61, 02 februari, 2014, 13:03:18 PM

harry61

Ik sta op het punt een RS 2 phase 2 uit 2001 te kopen ,alleen is er een probleem een geratel als de auto stationair draait.Kan iemand mij misschien meer info geven wat dit eventueel kan zijn. Ik ga proberen een filmpje te plaatsen.

Maarten-Jan Mulder

Wat het meeste voorkomt is de nokkenas versteller, als je het filmpje plaatst kan ik of Marcel dat wel bevestigen voor zover mogelijk op basis van een filmpje. Is niet erg (het blok loopt er niet stuk op) maar het is wel aan te raden het te vervangen, en dit is kostbaar (distributie moet los en dus ook vervangen worden).

Chris

Nokkenasversteller komt inderdaad wel eens voor. Maar het kan veel erger zijn.

Lijkt het hierop:

harry61

Nee meer constant als een soort lager geluid dat niet helemaal goed is grrrrrrrrrrrr  ik probeer het filmpje te plaatsen

Marcel

Een nokkenas versteller is meestal stationair draaiend te horen, als je dan iets gas geeft gaat het geluid weg.
Waar je het ook aan kan zien evt is als je de motor computer uitleest, dan kan er een storing inzitten die gerelateerd is aan de nokkenas versteller.

Martijn_F4R

Citaat van: Chris op 03 februari, 2014, 09:47:53 AM

Lijkt het hierop:

Dat ben ik nog niet vergeten  :(

Zaagmans

Citaat van: Martijn_F4R op 22 maart, 2015, 11:24:36 AM
Citaat van: Chris op 03 februari, 2014, 09:47:53 AM

Lijkt het hierop:

Dat ben ik nog niet vergeten  :(

Vraag uit nieuwsgierigheid... wat was hier de oorzaak van? Lijkt uit de bovenkant te komen? Nokkenassen? Kleppen?

SanderB

Volgens mij kan het ook nog vd zogenaamde 'carbon canister' komen. Daar zit blijkbaar een klep bij die kan ratelen.

HaDries

geratel of een lichter geluid ?

getik zeg maar

Marcel

Citaat van: SanderB op 22 november, 2016, 08:59:27 AM
Volgens mij kan het ook nog vd zogenaamde 'carbon canister' komen. Daar zit blijkbaar een klep bij die kan ratelen.

Dat klopt dat daar een klep inzit die kan ratelen maar ik denk dat de ratel die bedoeld wordt vele malen luider zal zijn dan het ratelen van het damp absorptie vat.

HaDries

Citaat van: Marcel op 22 november, 2016, 18:07:16 PM
Citaat van: SanderB op 22 november, 2016, 08:59:27 AM

Dat klopt dat daar een klep inzit die kan ratelen maar ik denk dat de ratel die bedoeld wordt vele malen luider zal zijn dan het ratelen van het damp absorptie vat.

DIt vermoed ik als vormalig bezitter ook, heb dit ook ooit gevraagd bij de dealer