aangenaam Gerben met z´n rs225 sport

Gestart door gerben companjen, 27 december, 2010, 21:57:49 PM

Marcel

Tja, de moderne auto met veel electronica kan soms accu's vreten.
Zeker als er korte ritten mee gereden worden.

gerben companjen

nu het voorjaar er weer aankomt kunnen binnen kort mijn 'zomer'banden er weer onder.
nu moet ik hier vier nieuwe sloffen om hebben.
een adres voor de banden heb ik wel maar nu is mijn vraag:
wat zijn goede banden voor mijn RS,toen ik de auto kocht zaten er nieuwe hankook's onder.
stuiterbanden zijn dat en komen er niet meer onder.
om de trophy velgen die ik vorig jaar gekocht heb zaten dunlop's dit was al een stuk beter.
graag hoor ik jullie ervaringen over een goede (prijs/kwaliteit)band

verder op het forum me maar eens verdiepen in het polijs gebeuren,heb een vieze kras rechts voor op mn bumper(om de mistlamp) kijken of hier wat aan te doen is :(

cliogek

Het ligt er ook aan wat je van de band verwacht.
Ga je het circuit gebruiken of alleen straat. heb je een sportieve rijstijl of ga je voor comfort.

Er is al veel over banden geschreven dus zoeken zal al een berg informatie opleveren.

Zelf ben ik van de middenweg en heb daarom voor Michelin gekozen.
Prijzig maar gewoon goede banden met voldoende comfort en toch sportief op straat te gebruiken.

Marcel

Zelf zou ik gaan voor een merkband, een Michelin,Dunlop, Continental.
Ik zou de auto gelijk ook laten uitlijnen nu je 4 nieuwe banden laat monteren, kun je mooi een prijsje maken bij een banden centrum.
De uitlijning van een auto is vaak een "ondergeschoven kindje".

gerben companjen

Ok ja dat zijn wel dingen om bij na te denken ja comfort etc.
het circuit ga ik er niet mee op.ook het uilijnen is een goeie als ik naar de hudige zomer banden kijk kan dit geen kwaad.
onder mijn impreza die ik ooit gehad hed lagen bridgstone potenza's die bevielen me ook goed.
maar eens een avondje op t forum neuzen

Marcel

Die Bridgestone Potenza's waren zeker goed maar bij mijn weten worden die niet meer gemaakt.

Wim B.

De opvolger van de Potenza reeks is de Bridgestone RE050 (A) de A is de versie met iets stijvere wangen.
Een zeer fijne band, behoorlijk slijtvast en uitstekende grip.
Met de Michelin PS2 heb je ook een uitstekend alternatief.

Martijn_B

Wim heeft het helemaal juist, ik heb ook de potenza's op mijn vorige auto gehad. Perfecte grip, en bij nat wegdek zeker niet slecht.

Gerben, wat betreft het polijsten: Kun je een foto laten zien van de kras? Ik heb een aardige dosis lakherstel-kennis aan boord en kan je wellicht e.e.a. adviseren. Vaak zijn krassen een hoop te verminderen, dit heb ik bij de Laguna van Maarten-Jan voor elkaar gekregen:

Na:

www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

gerben companjen

>:( ik zal proberen er vandaag een foto van te maken.zal niet makelijk gaan omdat ik met een dubbele beenbreuk op de bank lig..... :'(
ik was van plan om op de openingsmeeting te komen maar dat wordt m waarschijnlijk niet helaas.
zal zo de kou ff in gaan om een foto te schieten en hem hier op t forum knallen.

Wim B.

Sow, daar ben je lekker mee.
Beterschap toegewenst.

Martijn_B

Oi... Dat is vervelend Gerben! Rustig aan dan maar, succes met revalideren!
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Marcel

Oeps, dat is niet niks, beterschap Gerben.

RikRace

Hoi Gerben,

Beterschap gewenst.

Groeten uit Gramsbergen,
Rik
<>RenaultSport<>

gerben companjen

Citaat van: Martijn_B op 03 maart, 2011, 20:47:38 PM
Wim heeft het helemaal juist, ik heb ook de potenza's op mijn vorige auto gehad. Perfecte grip, en bij nat wegdek zeker niet slecht.

Gerben, wat betreft het polijsten: Kun je een foto laten zien van de kras? Ik heb een aardige dosis lakherstel-kennis aan boord en kan je wellicht e.e.a. adviseren. Vaak zijn krassen een hoop te verminderen, dit heb ik bij de Laguna van Maarten-Jan voor elkaar gekregen:

Na:

Dit is de kras op mijn bumper

Marcel

Dat los je niet op met de poetstol  :(