Autosport - Deel II

Gestart door teupie, 16 maart, 2015, 19:29:31 PM

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ReinRacer

Je hebt helemaal gelijk beste Marcel, In het F1 verleden viel het op dat FIA altijd "gevoelig" was voor de protesten van Ferrari F1.....Ferrari International Assistance...
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

ReinRacer

Volgens Cyril Abiteboul van Renault liggen de huidige problemen bij Red Bull F1 niet alleen aan de Renault-power unit!
De directeur van Renault Sport zegt dat de Oostenrijkse Red Bull renstal ook meer kan halen uit het chassis van de RB11 en beschuldigt het  F1 team verder van liegen.
De relatie tussen de motorfabrikant en het team werd de afgelopen weken flink verstoord. Teambaas Christian Horner had kritiek op de trage vooruitgang van de Franse firma Renault, nadat Red Bull met een ronde achterstand aan de finish kwam in Australië.
Hij voegde eraan toe dat het verschil met de Mercedes-motor rond de honderd pk zou zijn!
Ook technisch directeur Adrian Newey heeft er weinig vertrouwen in. De Brit liet weten dat hij 'geen duidelijk licht aan het einde van de tunnel ziet'.

Cyril Abiteboul is het er niet mee eens en zei tegen het Franse Auto HEBDO dat Red Bull F1 liegt: "Het is lastig om een partner te hebben die jokt", zei de directeur van Renault Sport, die ook reageerde op de uitspraken van F1 topontwerper Adrian Newey. "Adrian is een charmante man en een geweldige F1 ontwerper, maar hij heeft zijn hele leven al kritiek op motorfabrikanten en is te oud om nog te veranderen!"

Bron: GpUpdate
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

TymenJ

Bwaaah, gaat lekker die partnerschap tussen RBR en Renault zo te horen. Ik moet overigens wel zeggen dat de comments van Renault Sport van het niveau "kinderlijk" zijn. Hij jokt! Hij is oud en wil niet veranderen! Serieus, wat zijn dat voor uitspraken? Duidelijk een gevalletje van hun eigen falen verhullen, aangezien ze niet met gefundeerde commentaren komen waarom het niet Renault zijn schuld zou zijn, maar die van RBR.

Het feit blijft natuurlijk dat Renault een motor heeft geleverd die eigenlijk slechter is dan waarmee ze 2014 hebben afgesloten, zowel qua vermogen als driveability; "It's frustrating that we are effectively further back than where we were in Abu Dhabi in both power and driveability."

Volgens mij had die auto van Kvyat zelfs dat 'ie in een bocht lekker rechtdoor ging omdat het gas bleef hangen, maar ook een enorm onrustige loop van de motor bij Ricciardo etc.

Maarja, Renault wil ook niet dat RBR zich met de software gaat bemoeien, dus RBR heeft natuurlijk weinig keus dan Renault Sport bekritiseren. Helmut Marko zei laatst wel dat ze zelf alle dyno tests gingen uitvoeren buiten Renault om, om hun resultaten met die van Renault te vergelijken (http://www.autosport.com/news/report.php/id/118087). Geeft aan dat er echt heel weinig vertrouwen nog in Renault is vanuit RBR.

Marcel

#33
Dus jij gelooft RBR blind op hun woord,  de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Het zal wel net als bij een scheiding zijn: waar er twee vechten hebben er twee schuld.

Maarten-Jan Mulder

Als je het goed bekijkt lijkt Toro Rosso gewoon een beter chassis te hebben waarin de motor wel aardig presteert, alleen nog ff heel blijven.
Vergis je niet, Renault doet echt wel hun best, ze hebben zelfs recent Mario Illien ingehuurd en dat is toch wel een aardige autoriteit (Honda begin jaren 90, Indy, etc.).

Marcel

Het hele punt is gewoon dat RBR op dit moment zwaar gefrustreerd is vanwege de achterstand op bv Mercedes.
Dus is Renault hun zondebok.
En misschien is het chassis ook niet helemaal competitief,  ze missen bv net dat laatste stukje en dan samen met een mindere motor loop je achter de feiten aan.
Het kan verkeren, eerst vier maal op rij kampioen maar nu even niet.
Ze moeten niet zeuren maar maximaal er aan werken.

ReinRacer

Citaat van: Marcel op 25 maart, 2015, 15:15:07 PM
Het zal wel net als bij een scheiding zijn: waar er twee vechten hebben er twee schuld.
Dit gaat een "F1 scheiding" worden, de "F1 scheuren" zijn al te zichtbaar in dit "F1 huwelijk",
als het maar geen "F1 vechtsheiding" gaat worden, Renault wil Toro Rosso F1 nog over gaan nemen....
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

teupie

ach, vorig jaar begon het ook slecht met Red Bull en ze hebben toch nog wel wat races gewonnen. Seizoen duurt nog lang, Maleisië kan zomaar weer anders zijn

Marcel

Dat is ook zo,  misschien valt er veel regen en staat verstappen wel op het podium !!

Dimitri RS

Citaat van: Marcel op 25 maart, 2015, 18:24:41 PM
Het hele punt is gewoon dat RBR op dit moment zwaar gefrustreerd is vanwege de achterstand op bv Mercedes.
Dus is Renault hun zondebok.
En misschien is het chassis ook niet helemaal competitief,  ze missen bv net dat laatste stukje en dan samen met een mindere motor loop je achter de feiten aan.
Het kan verkeren, eerst vier maal op rij kampioen maar nu even niet.
Ze moeten niet zeuren maar maximaal er aan werken.

en anders kan het altijd nog aan de overheid liggen

Marcel

Citaat van: Dimitri RS op 26 maart, 2015, 11:33:07 AM
Citaat van: Marcel op 25 maart, 2015, 18:24:41 PM
Het hele punt is gewoon dat RBR op dit moment zwaar gefrustreerd is vanwege de achterstand op bv Mercedes.
Dus is Renault hun zondebok.
En misschien is het chassis ook niet helemaal competitief,  ze missen bv net dat laatste stukje en dan samen met een mindere motor loop je achter de feiten aan.
Het kan verkeren, eerst vier maal op rij kampioen maar nu even niet.
Ze moeten niet zeuren maar maximaal er aan werken.

en anders kan het altijd nog aan de overheid liggen

??

ReinRacer

#41
F1 Motorleverancier Renault overweegt na de moeilijke start van het seizoen om niet verder te gaan in de Formule 1.  

"Ik kan bevestigen dat we naar een heleboel opties kijken, en een van die opties is om uit de Formule 1 te stappen omdat het slecht is voor de reputatie van Renault", zegt Cyril Abiteboul, directeur van Renault Sport F1, vrijdag op een persconferentie. "Onze eerste prioriteit is echter om de F1 motor goed te krijgen. Daarna zullen we alles gaan evalueren."
Het Franse bedrijf levert de motoren voor de teams van F1 Red Bull Racing en F1 Toro Rosso, waar Max Verstappen onder contract staat. Die twee renstallen kennen tot nu toe dit seizoen veel problemen met de Renault krachtbron.
Red Bull-teambaas Christian Horner stelde na de teleurstellend verlopen Grand Prix van Australië twee weken geleden dat het "een beetje een puinhoop" is bij Renault.
Abiteboul heeft erkend dat er problemen zijn bij Renault en dat een winnende motor dit jaar waarschijnlijk onmogelijk is. Hij sloeg in de media echter ook terug naar Red Bull en ontwerper Adrian Newey. "Een partner die liegt, dat is zwaar", vertelt de topman. "Newey is een charmante man en een uitmuntende ontwerper, maar hij doet momenteel niets dan zijn motorleverancier bekritiseren."

Dhr. Abiteboul bevestigde vrijdag dat het ook een optie voor Renault is om een bestaand F1 team over te nemen om zo weer een eigen renstal te hebben.
F1 Toro Rosso zou dan de belangrijkste kandidaat zijn. Teambaas Franz Tost gaf aan dat de renstal van Verstappen hiervoor open staat. "Het zou een geweldige mogelijkheid zijn voor F1 Toro Rosso om een volgende stap voorwaarts te zetten."
Horner stelde dat een mogelijk vertrek van Renault ook het einde van F1 Red Bull Racing zou kunnen betekenen.....

"Want Mercedes zal ons geen motor leveren en Ferrari waarschijnlijk ook niet. Zonder Renault zouden we dus gedwongen kunnen worden om te stoppen met de sport", aldus de teambaas. "Maar Red Bull wil in de Formule 1 blijven."

Bron: GPUpdate
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Marcel

Vorig jaar had RBR nog praatjes dat ze zelf misschien een motor zouden gaan bouwen.

Maarten-Jan Mulder

Ze hadden ook praatjes dat ze gingen stoppen dus jah...
Volgens mij is dit gewoon één groot rook gordijn om de regels aangepast te krijgen als je het mij vraagt.
Wat een circus zeg, wat mij betreft mogen ze het doen, 2 teams minder, misschien dat ze dan wakker worden.

ReinRacer

Tja, zo gaf Ferrari F1 het ook zo aan in het verleden bij de FIA. ... een "verkapt" dreigement aan de FIA, om anders de F1 te gaan verlaten.....
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!