Autosport - Deel II

Gestart door teupie, 16 maart, 2015, 19:29:31 PM

teupie

Waren de F1 Renaults maar net zo betrouwbaar...

ReinRacer

Citaat van: teupie op 16 maart, 2015, 19:29:31 PM
Precies, Renault F1 moet duidelijk een inhaalslag maken net zoals Ferrari F1 dat gedaan heeft in de winter!
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Dimitri RS

Citaat van: ReinRacer op 17 maart, 2015, 09:21:21 AM
Citaat van: teupie op 16 maart, 2015, 19:29:31 PM
Precies, Renault F1 moet duidelijk een inhaalslag maken net zoals Ferrari F1 dat gedaan heeft in de winter!

voorgaande jaren hadden ze toch suc6?

Maarten-Jan Mulder

Volgens mij hebben ze alleen ferrari voor zich kwa constructeurs kampioenschappen...

Dat hebben ze idd --> Ferrari 16, Renault 12, Ford 10, Honda 6, Climax 4, Mercedes 3.

En ja de V6 kan wel wat verbetering gebruiken maar ja als je daar de ruimte niet voor krijgt dan houdt het gewoon op.
(idiote token systeem... hoezo innovatie en ontwikkeling bevorderen? beperken bedoelen ze.).

Marcel

In 2005 en 2006 hoorde je niemand klagen,  soms zit het mee en soms tegen.

ReinRacer

Citaat van: Marcel op 18 maart, 2015, 10:07:29 AM
In 2005 en 2006 hoorde je niemand klagen,  soms zit het mee en soms tegen.
Volgens F1 inside geeft Dr. Helmut Marko aan dat nu de successen uitblijven bij Infiniti Red Bull F1 (en Vettel vertrokken is naar Ferrari F1), Red Bull er helemaal mee op wil houden, en dat F1 Toro Rosso nu waarschijnlijk verkocht gaat worden aan Renault ....

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Maarten-Jan Mulder

Het hele verhaal is uiteraard dat alles was Red Bull (en b.v. ook Brawn GP) een voordeel gaf verboden is omdat het "oneerlijk" was tegenover de rest. De split turbo van mercedes wordt niet verboden en er wordt ook geen mogelijkheid gegeven om bij te kunnen komen. Ja dan vind ik het echt niet gek dat Red Bull overweegt te stoppen.

Marcel

Red Bull heeft vier maal op rij gewonnen,  Nu zijn er andere reglementen,  ze kunnen niet meer winnen dus nu gaan ze zeuren.

ReinRacer

Zeker, nu andere reglementen, maar het ene is "oneerlijke concurrentie" en het andere NIET?? vreemd......

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Marcel op 18 maart, 2015, 12:41:23 PM
Red Bull heeft vier maal op rij gewonnen,  Nu zijn er andere reglementen,  ze kunnen niet meer winnen dus nu gaan ze zeuren.
Wat deden de andere teams toen RBR won dan? En aan dat gezeur werdt gehoor gegeven (van alles verboden). Waarom wordt er nu niet gehoor gegeven aan het "gezeur"? Zou mercedes wellicht wat zakken gevuld hebben?
RBR is overigens niet de enige die zeurt.
Als ze consequent zouden zijn dan zouden ze de split turbo al verboden hebben.

Maar goed, laten we on-topic gaan, van de 3 R.S. is nog geen F1 team uitvoering  ;)

TymenJ

Ik vind zelf niet dat we weer op dezelfde route moeten gaan zitten met het verbieden van bepaalde concepten die prima binnen de huidige regels vallen, zoals bijvoorbeeld de split-turbo. Ook al ben ik van mening dat ze in voorgaande jaren ook nooit alle innovaties van RBR hebben moeten verbieden (de flex voorvleugel was wel één daarvan).

De F1 zit al veel te lang in de trend van het verbieden van allerlei concepten op auto's, ook al vallen ze binnen de huidige regelementen. Het zorgt ervoor dat de F1 op den duur dood wordt qua veranderingen, iets wat Adrian Newey ook erg bekritiseerde; er is geen ruimte straks meer om nog met iets nieuws op de proppen te komen. Het zou mij niet verbazen dat de F1 richting de GP2 gaat qua standaardisatie van auto's. Het is dan ook logisch dat de interesse in WEC aantrekt, aangezien je daar als fabrikant véél meer de ruimte hebt.

Het hele euvel nu is gewoon de enorme beperkingen die op de motoren liggen, zowel qua ontwikkeling (nr. of tokens), en de hoeveelheid races die een complete powerunit moet overleven. Degene die in 2014 op de proppen kwam met het winnende concept zat minimaal voor 2 jaar gebakken.. Honda kan nu ook het hele jaar achteraan rijden omdat ze én nog maar 4 motoren over hebben én praktisch geen ontwikkelingen meer kunnen doorvoeren. Wat een lol, en dat allemaal omwille van zogenaamde 'kostenbesparingen'. Volkomen idioot natuurlijk.

Geinige is dat Renault wél heeft overwogen om de split-turbo toe te passen in 2015 (zie http://www.autosport.com/news/report.php/id/115092). Maar dus niet gedaan (of nóg niet). Desalniettemin bakken ze er verschrikkelijk weinig van, al helemaal als je terugkijkt naar 2014 waar ze éigenlijk relatief weinig problemen hadden.

Overigens; misschien tijd voor een Renault F1 topic ergens? Lijkt me interessant  ;D

Maarten-Jan Mulder

Volgens mij is er ergens nog een F1 topic, maar het alles verbieden is idd wat het kapot maakt.

henri5gt

waarschijnlijk ergens in de diepste krochten van het forum, bedekt met 'n hele dikke laag stof....
YAAAY.. Rally kampioen 2015!!

Maarten-Jan Mulder

heb hem niet kunnen vinden maar het staat één ieder vrij om er 1 aan te maken in algemeen chat forum  ;)

Maarten-Jan Mulder

Ik ben het overigens geheel met Tymen eens, ze moeten stoppen met het verbieden van alle dingen die de sport juist onderscheidend maken. Straks krijg je idd een GP2 verhaal waarbij er niets kan. Ik ben wel benieuwd wat er gebeuren gaat, of Renault neemt een team over of ze stappen er uit. Maar het is duidelijk dat je alleen als leverancier niet het verschil kan maken.