Clio III ph1 RS handfree card problemen

Gestart door Roderick3, 19 maart, 2015, 16:12:42 PM

Marcel

Op de clip kun je zien of de druk knoppen goed werken dacht ik, je kan dan ook zien of er een drukknop klemt.
Dan staat er "ingedrukt" op het scherm (of een soortgelijke term).
Het zou goed kunnen dat op die manier het systeem in de war raakt.
De antennes binnen iin de auto zijn zuiver alleen start antennes voor handsfree starten.
De werking van de deur grepen vindt je terug in de UCH / 645 op het clip scherm dacht ik.

Roderick3

Ah thanks. Ik durfde niet overal zomaar doorheen te gaan in Clip en had geen tijd om rustig te zoeken. Ken wel lexia van citroen en diagbox van psa goed maar Clip is nog helemaal nieuw en was bang om zomaar iets te wijzigen of slopen. Binnenkort eens even uitgebreider voor zitten en er de nodige tijd voor nemen. Antennes in de auto kan ik dus afstrepen, want handsfree starten werkt probleemloos. Nooit een melding of problemen mee gehad. De card zelf kan ik daarmee volgens mij ook afstrepen als boosdoener, want handsfree werkt wel alleen niet helemaal zoals het zou moeten.

net nog uitgebreid handsfree kunnen proberen op werk omdat ie niet wilde sluiten:
-kofferbak handsfree openen en sluiten werkt probleemloos
-openen handsfree door hand in portiergreep te steken werkt probleemloos
-handsfree sluiten met de knop op de deur werkt niet. Andere portier sluiten knop werkt dan ook niet. Kofferbak handsfree sluiten knop werkt op dat moment wel.

Gegeven moment deed handsfree sluiten het op de portier weer. Na 30x proberen. Ik zal eens kijken wat de UCH zegt met uitlezen. Zul je alleen net zien dat handsfree dan weer functioneert... de nukken zijn met vlagen.
Renault 5 GT TURBO | Renault Clio III RS

Roderick3

maar even de tijd genomen om de CLIP eraan te hangen. Conclusie: geen storingen en alle knopjes doen het:

krijg wel nog een melding over multimedia die niet gedetecteerd is en de radio:

Als ik de volgende stappen volg kom ik uit bij Zoekschema 6. Knopjes op de portieren werken, getest met CLIP. Maar goed met de CLIP bij de auto weigert natuurlijk niets dienst. Zodra de storing er is zal ik nog wel eens gaan kijken wat CLIP zegt. Volgende stap is de antenne test. Daarbij wordt aangegeven "De kaartlezer begint te knipperen zodra een handsfree kaart aanwezig is in de toegangszone." Waar kun je dat zien? Zit er een led bij de kaartlezer in het dashboard of? Klinkt wel een beetje knullig om te vragen  :o

Maarten-Jan Mulder

De oudere kaartlezers licht de rand om de lezer idd helemaal wit op (Laguna II o.a.) maar volgens mij is dat niet meer.

Roderick3

Vreemd dat dat letterlijk in het zoekschema van de Clio III nog steeds staat heb de echte Renault MR394 handleiding dus je zou zeggen dat dat moet kloppen... vraag me af waar dat oplichten nu gebeurt. Zal vast ergens zijn maar allicht op een andere plek.

Marcel

Als de auto handsfree niet wilt sluiten, dan zou je moet letten op ET 058 en ET 059, even als voorbeeld, bij een megane/scenic II gebeurt het wel eens dat een van de knopjes buiten op de handgreep ingedrukt blijft zitten.
Uiterlijk zie je niets aan de schakelaar maar inwendig zit het schakelaartje dan vast.
Bij een van die twee ET waarde's zie je dan ïngedrukt" staan.

la_fusion

Toevallig dat mijn Clio hier ook last van had de laatste tijd en nu hij vandaag voor APK + distributiewissel bij de dealer staat gevraagd of ze er ook even naar konden kijken. Door hun werd gemeld dat hij stuk was alleen vervangen is nogal prijzig (100 euro incl arbeid) maar een collega van mij wist te vertellen dat dat ook wel zelf te doen is. Het is nu dus even vragen naar de artikelnummers en dan zelf vervangen.

Marcel

Je vermeld nu niet wat er kapot is of doel je op die schakelaar in de deur greep ?

la_fusion

Ja ik doel bij mij op de schakelaar(knop) in de deurgreep. Die zorgt er niet meer voor dat de auto vergrendeld wordt.

JPO

Dat probleem heb ik sinds kort ook, nu maar op het knopje van de keycard drukken.

Roderick3

Ben wel benieuwd of bij jullie de knop om te sluiten op de kofferbak het nog wel doet?

JPO

Roderick3

artikelnummer staat in dialogys (heb dialogys zo even niet bij de hand). Als je de renault manual hebt staat het daar precies in omschreven verwacht ik. Ook zonder manual zal vervangen wel niet zo lastig zijn. Misschien moet het deurpaneel eraf maar daar heb je het meest complexe dan wel mee gehad verwacht ik.

la_fusion

Bij mij werkt de schakelaar op de kofferklep ook prima. Zojuist bericht gekregen dat bij de Clio je de complete deurhendel moet vervangen waar dat bij een Scenic nog kan als losse module. Kosten hiervan zijn zo'n 100 euro per stuk ;)

rehc

zo weer een stapje verder. vandaag storing en tijdens het uitlezen bleef de storing dus kassa. probleem is duidelijk: de schakelaars op beide portieren voor het sluiten blijven als de storing er is en ik de knop indruk op 'los' staan. Oftewel geven geen signaal terug.

Vraag is nu dus of een van beide schakelaars ervoor kan zorgen dat beide schakelaars geen signaal geven. En zo nee of ik een stekker verbinding geraakt kan hebben voor een poos terug achter de radio/dashboardkast/middenconsole dan weet ik in ieder geval waar ik moet zoeken. Overige functies werken goed en ook de optische sensoren in de handgrepen van de portieren functioneren wel tijdens de storing.