inleren sleutel

Gestart door 16valves, 06 juli, 2015, 18:28:21 PM

16valves

Weet iemand wat het kost om een sleutel in te leren bij de Renault dealer? En is dit altijd te doen of moet je dan perse de originele sleutel hebben?

Marcel

Wanneer er een nieuwe sleutel wordt ingelezen en de andere nog werkende sleutels zijn er op dat moment niet bij,  dan werken die sleutels dus niet meer.
Wat zou kunnen is dat als je een nieuwe besteld, het inlezen niet nodig is.
Bij sommige oudere Renault's is dat zo.
Als dat zo is,  dan moet je eventueel handmatig de centrale deur vergrendeling activeren.
Dus wat het kost is moeilijk te zeggen, van niets tot een paar tientjes.
Waar ik werk leren we de nieuwe sleutel altijd gratis in.

16valves

Ok bedankt voor de info Marcel. Is dus niet zo duur als ik bang voor was  :)

16valves

Even een ander onderwerp over dezelfde megane;
Ben bezig geweest om de achteras te verlagen door de torsieas eruit te halen, maar die zit dus (heel) erg vastgerot) Is het ook mogelijk om de koppelbus in het midden van de achteras naar 1 kant te slaan, zodat de torsieassen vrij zijn, en dus de koppelbus een tandje te verzetten?

16valves

Niemand die dit zo weet? Weet niet 100% zeker of die koppelbus midden onder de achteras kan schuiven, of dat er een soort van vast centreer stuk inzit...

Marcel

Ik zou het niet weten,  gewoon proberen.
En dagen lang het spul inspuiten met roest oplosser/ kruipolie.

16valves

Ging niet zonder slag of stoot, maar het is gelukt. Heb de koppelbus midden onder de achteras naar 1 kant geslagen, toen de achteras omhoog gezet en de koppelbus weer terug geslagen  ;D

Marcel

Mooi dat het gelukt is, zonder moeite heb je niets   ;D

16valves

Das waar, en weer bedankt voor je reacties/adviezen  (thx)