Roald's Renault 19 16v F7R Turbo

Gestart door Roald, 06 januari, 2011, 08:57:49 AM

Roald

Anything worth doing is worth doing right

Roald

Goed gezien op RTC de geest uit de Fles gekomen is bij deze de nieuwe setup voor de 19 16v:

-F7R uit een Clio Williams waarvan de zuigers zijn afgedraaid om tot een 9:1 compressie verhouding te komen
-Garret T28 Turbo met twee boost standen: 0,4 en 0,7 bar
-Bosch 803 injectoren
-Gemodificeerde JC5 bak van een DCI 80 met diff clip mod van de cannonball man geschikt voor km teller aandrijving 19 16v.
-Helix autosport koppeling
-ECU met mapping
-Downpipe van turbo naar uitlaat lijn zit er ook bij

Deze configuratie zou ongeveer goed moeten zijn voor ongeveer 250 krukas pk's

Verder moet ik nog kopen:

-intercooler+slangenset
-oil catch tank
-wat RVS uitlaat delen
-wide band lambda sonde
-etc etc

Helaas heb ik stom genoeg geen foto's gemaakt  >:(

Maar dat deze 19 16v echt een bommetje gaat worden is zeker  8)
Het is nog even afwachten tot Ronald zijn eigen 19 16v van de brug heeft en dan het hele spulletje er in.

Groet,

Roald

Marcel

16valves

Gaat nog een stap verder dan die van Glekke dan, mooi man  /worship

Roald

Gaat inderdaad nog een stapje verder dan de 19 16v van Glekke die had een F7P turbo inderdaad.
Wat is er eigenlijk met dat ding gebeurd ?
Wat ik begrepen heb is dat hij een high boost setup ging bouwen maar nooit meer iets van vernomen heeft hij de 19 16v nog ?

Willeon de Zoete

Turbotime!... gaaf man!  /worship
-Renault 5 GT turbo verslaafd-

Roald

Zo we hebben wat foto's van de F7R low boost turbo:

Komt verder nog een verse rotor en verdelerkap op, een nieuwe thermostaat en uiteraard nog een nieuwe distributieriem, loop en spanrol.
Vond Ronald zijn idee voor een antraciet kleurig inlaatspruitstuk wel mooi eigenlijk (moet nog een extra likje verf over)
Kleppendeksel zijn we beide niet zo over te spreken, heb nog een andere die ga ik mooi polijsten.
En dan wil ik er eigenlijk 'Turbo' in oldskool stijl 5 GTT letter type in laten frezen links onder.
Dus als iemand het font daar van heeft/weet wil ik deze graag hebben.
Hoekje rondom de olie vuldop zetten we over van mijn F7P distributie kap ook.

Ondertussen kan van de lijst onderdelen te kopen af :

-Intercooler+slangen set, Forge intercooler met QSP slangenset (blauw) en flens voor aansluiting op gasklephuis.
-AFR meter met Bosch wide band Lambda sonde (AEM UEGO set gekocht) 52mm klokje
zie http://www.aemelectronics.com/?q=products/wideband-uego-air-fuel-controllers/digital-wideband-uego-afr-gauge

-Dit zwart stalen 1 din radio frontje er voor gekocht als meterhouder

Dit universele 1 din radio bakje waar de meterhouder weer in komt (22cm breed 12 cm diep en 7 cm hoog)

Dat komt weer onder het dashboard te hangen, die is op dit punt 24 cm breed.
Even een oud radio frame gebruikt om te kijken of de hoek goed is dat ik de meters goed kan zien.
De indeling word (van links naar rechts) olie temperatuur, turbo druk, AFR

Dacht dat ze olietemperatuur niet in graden Celsius hadden maar die blijken ze dus wel te hebben zie ik op de site  8)
Heb met 1 van de 2 officiƫle nederlandse dealers geinformeerd en die zei dat ze die vraag al vaak gehad hadden maar dat AEM tot nu geen klokje met metrische indeling ontwikkeld hadden.
Waarschijnlijk dus wel, ik ga nog even informeren bij AEM zelf voor de zekerheid.
Liefst wil ik alle klokjes van hetzelfde merk hebben is wel zo mooi.
En deze klokjes kun je instellen op amber kleur verlichting zodat het weer overeen komt met de rest van mijn interieur verlichting :)
Standaard zitten er meerdere frontjes en wijzerplaatjes bij, ik wil natuurlijk de zwarte wijzerplaat met witte letters er op hebben.
Plus de AEM meters hebben allemaal peak performance geheugen en een aansluiting voor eventuele datalogger.

En dan nog de turbo drukmeter 0-15 psi dit is een mooie schaal voor me gezien die van mij 0,7 bar ofwel 10 psi draait.
Dan gebeurd er nog wat op de meter met deze schaal verdeling 8)

Verder nog te kopen:

-Oil catch tank
-Blow off valve
-Sport katalysator 200 cellen.
-Wat RVS uitlaatdelen (komt wel tijdens inbouwen)
-Nieuw Koelvloeistof potje

Nog te doen:

Bijna alle steuntjes en beugeltjes (veepootbrug,luchtfilter steun,ecu steun,radiator fan beugel etc etc) demonteren en weg brengen om te laten stralen en poeder coaten.

Verder vorige week zaterdag met een goede vriend (die een auto van de zaak met tankpas heeft ;D ) naar een sloop geweest in Borculo daar stonden twee 19 16v's Ph2 een 8v cabrio en nog een 8v 1.8 R19.
Helaas was er bij de meeste al veel vanaf maar nog wel een aantal goede en bruikbare onderdelen vanaf gehaald.

-Goede middenreflector (mijn huidige laat los aan de bovenkant)
-Set goede donkere achterlichten (dus niet die met de rode gloed) deze zijn als reserve.
-Goede middenconsole hier wil ik nog een poly klus op gaan doen om de meters in te zetten uiteindelijk.
-Motorkap haak om te laten stralen en poedercoaten, kan ik mijn huidige ondertussen laten zitten.

That's all for now folks :)

Marcel

Kijk, er komt schot in de zaak, mooi hoor, wat levert de motor voor pk's dan bij 0.4 bar ?

Maarten-Jan Mulder

Lekker bezig! Gaat de goede kant op  8)

John

larsdijkstra

Xabre

Roald

Citaat van: Marcel op 29 mei, 2014, 16:42:59 PM
Kijk, er komt schot in de zaak, mooi hoor, wat levert de motor voor pk's dan bij 0.4 bar ?

Dat is niet precies bekend met dit blok op 0,4 bar, het is gokwerk de dyno zal het dan uiteindelijk moeten uitwijzen, als ik zou moeten gokken moet je met 0,4 bar toch al een aardig eind richting de 200 pk aan de krukas gaan.
Maar gezien ik geen boost controller heb zal ik waarschijnlijk permanent op 0,7 gaan rijden  ^-^

(thx) gaat inderdaad de goede kant op, kan echt niet meer wachten tot de 19 16v eindelijk kan rijden met dit blok!  8)

Credits voor de engine dressing gaan naar Ronald1916v :)

Roald

Zo tijd voor een update(je) alles gaat vooruit motor is klaar alleen nog mooier klepdeksel opzetten, daar zo meteen meer over.
Anyway afgelopen donderdag wat onderdelen bij ronald afgeleverd zoals distributie set en nog wat klein grut.
Ook de brandstof rails is nu gepolijst, de nieuwe kabelboom hangt er om keurig helemaal ingepakt in ribbelslang  :)

Ronald heeft de brug nu vrij om mijn 19 16v er op te kunnen gaan zetten.
Dus Maarten Jan en Henri laat maar paar data weten dat jullie kunnen zodat we het beest op de autoambulance kunnen laden om naar Wezep (bij Zwolle) te vervoeren!  8)

In de tussentijd niet stil gezeten, eindelijk het onderbouw bakje en meterhouder binnen gehad.
Moet het bakje nog even pas maken komt net met de rechteronderkant tegen de middenconsole aan.
Even klein hoekje uit de bodem van het bakje halen en dan moet dat opgelost zijn.
Ook nog een beugeltje maken om het bakje aan vast te zetten weiger er gaten voor te gaan boren in mijn dashboard!

Verder vandaag mezelf een setje brembo remklauwen gekocht die van een peugot 406 v6 coupe af komen, deze passen namelijk zo zonder aanpassingen op een 19 16v!
Dus als er iemand nog interesse heeft in een setje Clio 2 RS klauwen plus de adapterplaten van Bart V (nog nooit gebruikt) laat maar weten, die gaan nu dus de verkoop in  ;D

Nu wat foto's:

Onderbouw bakje met meterhouder ff snel gepast moet dus nog aanpassen om passend te krijgen.
Komt in AFR meter, turbo druk en olie tempratuur allen zijn van het merk AEM.

Kleppendeksel voor ik begon

Zoals ie nu is (wat een p*kke werk... >:( )

De Brembo klauwen (moeten nog even opnieuw geverfd worden)

Marcel

Dat zijn dan 4 zuiger remklauwen ?