Roald's Renault 19 16v F7R Turbo

Gestart door Roald, 06 januari, 2011, 08:57:49 AM

Roald

Marcel in antwoord op je vraag  8)

Anything worth doing is worth doing right

Marcel

Maarten-Jan Mulder

Dat schiet mooi op Roald!!  /worship

Roald

Inderdaad Maarten-Jan, het uur U is eindelijk bijna daar om alles er in te gaan zetten  ;D

martll

Ik heb je motorblok nog zien staan vorige week. Stond er mooi bij, maar zou toch leuker zijn als hij in een auto zat.  ;)

Roald

Ahum ja dat zou een heel erg stuk leuker zijn  8)

Roald

Vandaag even een klein klusje gedaan aan de 19 16v turbo, het bakje voor de meters pas gemaakt.
Moest rechts onder een klein hoekje uit de bodem zagen van het bakje omdat die anders tegen de middenconsole aan kwam.
Op de tweede foto daar zie je dat de zijkant van het meter bakje nu netjes langs de middenconsole past.

Meters gezien vanaf de bestuurders zijde

Hier zie je dat de zijkant van het bakje nu net langs de middencolse past.

Ook maar weer eens een ander matje aan de bestuurderskant neer leggen, deze heeft na 6 jaar zijn beste tijd gehad  :(

Edit:

Was ik nog bijna vergeten de laatste foto's van de turbo motor :)

kapje rond de olie vuldop moet nog wel overgezet worden van mijn huidige blok.

Xabre

Ziet er allemaal super goed uit Roald, ben echt reuze nieuwsgierig als het allemaal is ingebouwd. Rondje meerijden zit er vast wel in. ;D

Moet zelf nog even kijken wat ik met de 19 ga doen, die staat nu toch al heel lang stil.

Marcel

Citaat van: Xabre op 10 augustus, 2014, 22:32:14 PM
Moet zelf nog even kijken wat ik met de 19 ga doen, die staat nu toch al heel lang stil.
Dat is niet moeilijk, starten en rijden  !

Roald

Haha klopt wel wat Marcel zegt  ;)

Anyway uiteraard zit een rondje mee rijden er wel in, Op de afsluit meeting heb ik de 19 16v weer bij.
Of als je in de buurt bent van Amersfoort kan natuurlijk ook  :)

Roald

De 19 16v klaar gemaakt voor transport welke morgen avond om 18:30 hier met een oprijwagen voor de deur staat  /worship
Moest nog wel even de lip onder de bumper vandaan schroeven anders was ie te laag  :o

Roald

Zo en weer verder, eergisteren is de 19 16v op transport gegaan richting de sleutelruimte.

Kofferbak volgeladen met onderdelen:

Op de oprijwagen:

Veilig aangekomen en naast zijn oudere Fase 1 broer:

De brug op geduwd:

Ronald laat er geen gras over groeien, gisteravond lag de F7P er al uit!
Bumper,wielen,ophanging etc er onderuit:

Motor ruimte word al aardig leeg

Oude Motor er uit

Dat was dan de F7P 1.8 16v :)

De F7P 1.8 16v word bedankt voor jaren plezier, talloze stoplicht sprintjes en de betrouwbaarheid.
Eergisteren hadden we het motortje nog 1 keer laten lopen, na weken stil staan nog steeds starten en lopen!
Hulde aan de dit blokje voor 270.000 trouwe betrouwbare kilometers, maar nu is de tijd aangebroken voor wat leukers :)

Op naar de F7R 2.0 16v Turbooooooooo  8) 8) /worship /worship
Begint toch wel erg te kriebelen nu het zo dichtbij komt na al die maanden voorbereiding!

Volgende klus is de motorruimte schoon poetsen :)

Marcel

larsdijkstra

Maarten-Jan Mulder