Roald's Renault 19 16v F7R Turbo

Gestart door Roald, 06 januari, 2011, 08:57:49 AM

Roald

Haha ja hij gaat echt wel goed hard al hoor maar er zit nog veel meer in dit blok  :)
Zo had ik ze nog niet gezien met bevestiging aan veertoren, das wel mooi.
Zat al moeilijk te denken met een extra steun lassen enzo, dit zou prachtig zijn als het allemaal past dat ook de veerpootbrug niet de weg zit!
Thx!
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Dat dacht ik wel, zijn niet zo bekend maar bestaan wel gewoon. Zul je alsnog wel moeten aanpassen, je zit idd alleen met de veerpootbrug.

Roald

Maar daar is wel een mouw aan te passen inderdaad, denk dat je beugels/ophanging sowieso custom moet gaan maken.
Maar dat is zeker wel goed te doen, dat zou mooi tussen het schutbord en de veerpootbrug door kunnen gaan.
Alleen nog even kijken waar het bevestigingspunt aan de motorzijde het beste kan.

Martijn

Vroeger zag je die extra dempers voor het kantelen van de motor ook nog wel eens in een renault 5 gtt.

Sterker nog, deze werd dan gewoon bevestigd aan de veerpootbrug. Wellicht een idee voor jou?

Roald

Tis wel een idee, alleen de veerpootbrug zit met maar twee iele boutjes aan de veertorens vast op een 19 16v.
Ik ben er niet zeker van of dat wel sterk genoeg is.

Maar zo wordt stapje voor stapje wel een oplossing geboren :)

Thx!

Chris-mc

Sinds een maand heb ik vibratechnics motorsteunen (van de clio) voor de megane 16v
is er niks meer te bestellen,ook geen powerflex (voor de dogbone) ook daat heb ik
de paarse variant van de willi.

al met al,moet je rekening houden met meer trilling/motor geluid in de auto,maar ik
vind het voor die van mij meevallen.

Het schakelen gaat echt met niks,als ik een sprintje trek,kan ik met 2 vingers de pook
naar de volgende versnelling zetten.

Of het zit tussen mn oren,maar kriig het vermoeden(zeker met terug schakelen)
dat die net iets makkelijker oppakt.
Horspower sells cars,torque wins races
Horsepower is:how hard can you hit a wall
Torque is: how far can you take the wall with you

michiel

Mooi om te horen dat je 19 het zo goed blijft doen.
Je zou kunnen proberen om net als mij de baksteun van een Megane coupe er extra bij te zetten.  Zit aan de bovenkant op de bak en op de chassisbalk. Heb nu 4 steunen er op zitten en geen last van een kantelende motor.

Chris-mc

en een scenic steun,die zit aan de voorzijde van de bak,tussen bak en subframe.
Horspower sells cars,torque wins races
Horsepower is:how hard can you hit a wall
Torque is: how far can you take the wall with you

Maarten-Jan Mulder

Roald

Citaat van: michiel op 07 januari, 2016, 21:36:02 PM
Mooi om te horen dat je 19 het zo goed blijft doen.
Je zou kunnen proberen om net als mij de baksteun van een Megane coupe er extra bij te zetten.  Zit aan de bovenkant op de bak en op de chassisbalk. Heb nu 4 steunen er op zitten en geen last van een kantelende motor.

Dat ie het tot nu toe zo goed doet ben ik erg blij mee, was een dure grap alles bij elkaar  :)
Dat had je verteld toen je bij mij was paar maanden geleden, daar hoef je verder niks voor te lassen/aan te passen ?

michiel

Nee die kan er zo op. Bij mij zat er ook al schroefdraad in de chassisbalk. Weet niet of het heel veel scheelt maar ik denk dat alle beetjes helpen   ;)

Roald

Het is de moeite van het proberen zeker waard, alle kleine beetje helpen, als een 4e steun en een motordemper de oplossing is uiteindelijk ben ik dik tevreden  :)

michiel

Heb nog wel z'n steun liggen. Dus mocht je hem nodig hebben weet je me te vinden  ;)

Xabre

Steun van een 19 diesel, zo'n hangende. Die kan je er zo opbouten mits compleet  maar vind nog maar eens een 19 diesel op de sloop.
Ik heb m nog liggen incl filterhuis, aansluiting grote buis zit dan onder meende ik.

Roald

Vind überhaupt nog maar een 19 op de sloop, je ziet ze bijna nooit meer  :(
Denk dat ik de oplossing van Michiel als eerste ga proberen is ook er op schroeven en klaar.
Eerst binnenkort de stoel aan de bestuurders kant er uit halen, heb een donor stoel in de auto liggen om de instap schade te laten maken  ;D