Roald's Renault 19 16v F7R Turbo

Gestart door Roald, 06 januari, 2011, 08:57:49 AM

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roald

Zeker Maarten-Jan, na al die maanden (en een heleboel geld  :P) komt het nu ineens allemaal bij elkaar  8)
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Dan wordt het lange wachten eindelijk beloond  ;D

jan1963

na het vele werken komt dan eindelijk het genieten  ;D
'k ben gisteren gestopt met drinken, roken en sex. Het waren de verschrikkelijkste 10 minuten van m'n leven

Roald

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 22 juni, 2015, 06:59:54 AM
Dan wordt het lange wachten eindelijk beloond  ;D

Citaat van: jan1963 op 23 juni, 2015, 06:38:07 AM
na het vele werken komt dan eindelijk het genieten  ;D

Die eerste beloning gisteren gehad  /worship /worship  /worship
De ECU gewisseld, chip overgezet en alle problemen opgelost.   8)
Was een duidelijk geval van slap/goedkoop voetje, chip viel er al bijna uit als je er na keek.
We hebben wat test runs gedraaid en alles functioneert nu zoals het hoort, op 0,4 bar gaat dat ding al als een malle  /worship

Nu op naar de afronding van het project!, ik ben een blij man  :) :)
Anything worth doing is worth doing right

larsdijkstra


Maarten-Jan Mulder

Mooi dat de fout gevonden is, komt het genieten steeds dichterbij ;)

Roald

Ja gaat nu snel ineens dat genieten dichtbij komt :)

Nog even een plaatje zoals de setup er nu bij staat:



Voorfront nog wel even opknappen :)
Anything worth doing is worth doing right

larsdijkstra

Citaat van: Roald op 23 juni, 2015, 12:55:17 PM
Ja gaat nu snel ineens dat genieten dichtbij komt :)

Nog even een plaatje zoals de setup er nu bij staat:



Voorfront nog wel even opknappen :)

Je bent me net voor  :P   Ph 2 probleempje... Kleinigheden hol ie, zegn we hier int oostn

Roald

Was je een hele dag voor man  :P ;D
Anything worth doing is worth doing right

Roald

Progressie wordt er gemaakt aan de 19 16v.
Gisteren samen met Ronald de verlaagde achteras er onder gezet.
Eindelijk staat mijn 19 16v na bijna 4 jaar weer even hoog op alle vier de wielen.  /worship
Tevens ook 10mm spacers rondom gemonteerd, voor was dit nodig ivm de Brembo klauwen.
Ook meteen de nieuwe remklauwen+remblokken achter gemonteerd+nieuwe handremkabels.
Nieuwe 24mm HRC zit er inmiddels ook op.


Stuk beter gezicht zo :D











Afgelopen week bij Menno langs geweest om de Lambda regeling in de ECU aan te laten zetten dus die 'to do' is ook weer van de lijst.
ECU zit ondertussen ook weer op zijn plek.

Dan blijft nog over om te doen:

-Deze week turbo versturen voor revisie (0,45mm axiaal speling) fans hebben het huis niet geraakt gelukkig.
Lijkt er op dat alleen een basis revisie nodig is.
-5 Meter 5mm koperen remleiding bestellen (moet vanaf remslangen achter naar klauwen opnieuw gemaakt worden)
-Goodridge Staal omvlochten remslangen bestellen 285mm (huidige remslangen zijn van een 8v en dus 10mm te kort voor de Brembo klauwen)
-Remsysteem opnieuw vullen+ontluchten
-Sleepoog voor aanpassen, intercooler zit in de weg
-Extra steuntjes IC maken
-Steun voor BMC luchtfilter maken
-Sleepoog achter monteren
-Silicone slangetje+klemmen naar stappenmotor bestellen (zit nu ff koelslangetje)
-Nieuw brandstof filter bestellen+monteren (zit er ook al eeuwen onder)
-KM teller kabel pas maken op de nieuwe bak (gat iets kleiner dan op JB3)
-Uitlijnen
-Apk

-Test Rijden  /worship


Anything worth doing is worth doing right

Marcel

Dan was je turbo een gebruikt exemplaar ?

Roald

Turbo was inderdaad een gebruikt exemplaar, iets te goed helaas.
Turbo werkt aan zich verder prima, op slechts 0,4 bar (laagste setting) ging ie al als de brandweer  :)
Anything worth doing is worth doing right

Marcel

Door wie laat je de turbo reviseren  ?

antoine


Roald

Turbo's Hoet hier in Hoevelaken (voormalige Turboworld).
Anything worth doing is worth doing right