Renault nieuwtjes - deel II

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 08 oktober, 2015, 13:13:13 PM

Marcel

Magnussen trapt de clio goed op zijn staart !!

Sjaakie

Citaat van: Marcel op 27 mei, 2016, 19:22:46 PM
Dat co 2 gezever speelt toch alleen hier in Nederland  ?
Maar stel dat er 200 gebouwd worden,  dan zijn die snel verkocht denk ik  !

Vlaanderen (gek genoeg niet heel België) heeft tegenwoordig ook al wegenbelasting en BPM-achtig iets(BIV) wat CO2 afhankelijk is.

200 stuks zou je inderdaad nog kunnen slijten, maar ik ging uit van een ongelimiteerde productie zoals de Clio V6

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: HaDries op 27 mei, 2016, 16:59:27 PM
Het is te hopen dat het bommetje niet te veel gewicht in de neus krijgt, dit zou een hoop verpesten
idd! Handbak schijnt het extra gewicht van de 2.0 weer te compenseren, niet zwaarder dus  :)

@sjaakie, heb vernomen dat de verplichte crash testen zelfs al gedaan zijn. In NL zal het zo als Marcel zegt wel een dure auto worden ja... als die al naar NL komt. Economisch situatie... Trophy -r is ook gewoon gemaakt, de R26-R zelfs midden in de crisis.

Sjaakie

Zo te zien hebben jullie gelijk. Zoals hier te zien is zou de auto in Frankrijk al €45000 moeten kosten. Zitten ook foto's bij van de componenten die gebruikt zijn zoals de achteras van de rallyauto en de diverse componenten die de vooras vormen.

Leroy

Prachtige Clio, jammer alleen dat ik die niet kan betalen.  :P

AnthonyRS

De voorschijven die er op zitten zijn de composiet schijven zoals ook in het pack Nurburgring werd geleverd bij de Trophy-R (ø350mm). Kosten al gauw € 1.200 per set excl. montage.

Maarten-Jan Mulder

Als je het hart mee vervangt wel ja, maar dat is het voordeel van een los hart, je hoeft alleen het slijtagedeel te vervangen. Nog steeds prijzig maar 1200 hoeft het echt niet te kosten.
Nieuw / Af-fabriek zit dat uiteraard wel bij de prijs in, dus dat het een relatief dure jongen wordt moge duidelijk zijn. In NL zal die wel richting de 70-80k gaan en dat is gewoon te veel, wordt dus een import over X jaar als je er 1 wil voor een normale prijs.

AnthonyRS

Prijs van die Clio zal niet meer zijn dan 55-60k.

Maarten-Jan Mulder

je hebt gelijk idd, zal in elk geval in 2017 iets van 9000 bpm bijkomen (de uitstoot zal wel iets lager zijn als de megane maar niet veel), dan nog beetje btw., 70k beetje overdreven  :P

Martijn

Grappig, ze gebruiken weer de fusees van de clio 3 op de rs16 (althans deels, het draaiende deel lijkt wel anders te zijn)

Zelfs op de cup race versie zitten tegenwoordig weer normale fusees zoals op de clio 2 namelijk (wat ik nooit heb begrepen)

wel een erg gaaf ding zo, hopelijk gaan ze de kit standaard op de facelift of cup auto zetten volgend jaar, zo is het in elk geval weer een dikke auto ipv een 1.5 dci lookalike.

Maarten-Jan Mulder

Dat heb ik ook nooit begrepen Martijn, die "rally" schokdempers moesten daar voor compenseren... (wat ze ook wel grotendeels deden maar toch anders).
En juist met zo veel koppel uit een turbo motor zouden die revo-knuckle fusees goed van pas komen.

Martijn

ik denk dat als je de motor en bak van de clio 4 cup in een clio 3 cup lepelt dat je dan nog sneller rond gaat idd.

RikRace

Renault Sport heeft weer een verrassing in petto!

Twingo GT of toch RS?

<>RenaultSport<>

Maarten-Jan Mulder

De meeste Franse nieuws sites denken de Twingo RS.
http://www.leblogauto.com/2016/06/renault-sport-tease-la-twingo-r-s.html

Vooral omdat jaune sirius voorbehouden is aan de RS modellen, ben wel benieuwd!

RikRace

<>RenaultSport<>