Babbelbox - Onzin en andere niet zinnige dingen - Deel II

Gestart door henri5gt, 01 augustus, 2015, 08:52:27 AM

Marcel

Dat van die bocht snelheden staat niet in dat artikel natuurlijk   :)

Dat de Megane IV zwaarder is /wordt wist ik al aangezien ik de diesel versie al vergeleken heb met de Megane III die we nu hebben,   de Megane IV komt een klasse hoger in de wegenbelasting helaas.
Ergens wel vreemd dat de Megane IV zwaarder is in deze tijd van emissie eisen.

Maarten-Jan Mulder

Dat vind ik ook vreemd Marcel! Je zou juist verwacht dat het lager wordt, kwa uitstoot zit die ook niet gunstig voor mij helaas (MVO lease beleid, dus max 94 gram Co2, de megane heeft 95  :-\ de volgende wordt dus een clio 4 110 dci, die heeft 92  ;D ).

Sjaakie

De Focus is (deels) ontwikkeld voor de VS. Daar is FWD echt bah vies. Bovendien kan 4wd nog wel eens handig zijn in bepaalde staten. De enige concurrent daar is de VW Golf R.

Op autoweek staan trouwens foto's van de nieuwe Megane RS. Kan nou niet echt warm worden  van een 5 deurs hothatch :-\.

Marcel

De megane op de foto op de autoweek site heeft een gt voor bumper,  de RS zal wel wat anders ogen denk ik.

Maarten-Jan Mulder

Foto's op autoweek zijn van een mule, dus kwa uiterlijk idd Megane GT (vandaar die doorgezaagde achterbumper), kwa techniek wel de R.S.

Dat van de VS wist ik niet, dan klinkt die 4wd keuze wel weer logisch.

Sjaakie

De verhoudingen kloppen in mijn ogen niet omdat het een 5-deurs is. De voorste deur is gewoon te kort. Niet erg bij de gemiddelde autokoper, maar een RS koper is vaak toch wel een liefhebber. Het oog wil ook wat en is niet aan te passen met een bumper pakket of skirts.

Maarten-Jan Mulder

Gelukkig kun je straks ook kiezen voor de Alpine als je minder het praktische nodig hebt  ;D

Dimitri RS

Citaat van: Sjaakie op 06 september, 2016, 11:53:49 AM
De verhoudingen kloppen in mijn ogen niet omdat het een 5-deurs is. De voorste deur is gewoon te kort. Niet erg bij de gemiddelde autokoper, maar een RS koper is vaak toch wel een liefhebber. Het oog wil ook wat en is niet aan te passen met een bumper pakket of skirts.

wellicht een vertekend beeld van de foto?
bij het zien van de 5 deurs megane 4 oogt het prima

Redacteur AM

Vanavond (donderdag 8 september om 21:30) bij "Ik vertrek" op NPO 1, clublid Siem en Myke.

Dimitri RS

Citaat van: Redacteur AM op 08 september, 2016, 18:09:31 PM
Vanavond (donderdag 8 september om 21:30) bij "Ik vertrek" op NPO 1, clublid Siem en Myke.

uitzending gemist zal uitkomst moeten bieden.

Redacteur AM

HaDries

antoine

Je vergeet de 5 coupe van Peter, die ook te zien was tijdens de tour de France.

Redacteur AM

Jacob Priem