Woensdag 19 Oktober - Hogere Rijvaardigheids Dag (HRD) circuit Assen

Gestart door Marcel, 26 december, 2015, 11:14:46 AM

Michael Verheijen

Citaat van: Martijn op 14 oktober, 2016, 15:35:57 PM
Citaat van: Michael Verheijen op 13 oktober, 2016, 20:18:49 PM
Weet ik ja... Ik probeer dit te voorkomen:
Met dank aan Ruud, als ik zo vrij mag zijn... :)

Dat viel nog mee... Dit gebeurde mij 2 jaar geleden voor volle tribunes terwijl ik op kop lag in mijn klasse :(

Oef, scheelt niet veel. Even de hartslag controleren. Kijk, ik móét niks, alleen het zou wel leuk zijn als het zou kunnen. En inderdaad, de baanconditie speelt daarbij een grote rol. We gaan het zien!

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Martijn op 14 oktober, 2016, 15:34:01 PM
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 14 oktober, 2016, 07:21:07 AM
Citaat van: Michael Verheijen op 13 oktober, 2016, 20:12:53 PM
Ik snap dat het aan ervaring ligt in welke groep je ingedeeld wordt. En aan de auto hoeft het zeker niet te liggen. De vraag is ook of groep 2 echt heel veel sneller rijdt dan groep 1. Maar goed, genoeg gezeur en gezanik. Volgende week gewoon lekker rijden en de baan weer wat beter onder de knie krijgen. Stiekem heb ik toch wel de wens de Ramshoek vol gas te kunnen nemen. (roll)
Haha gewone vragen toch  ;) maar tempo ligt wel aanzienlijk hoger als bij de beginners  :)
Ramshoek volgas zit meer tussen de oren dan dat het echt spannend is, juiste lijn rijden en gas er op houden, absoluut niet los laten.
Maar zou er inderdaad zeker goed over nadenken, in principe kun je daar de hoogste snelheid van het hele circuit, in een bocht... dus als je gaat dan ga
je ook met hoge snelheid.

Ramshoek vol gas? Dan heb je te weinig exit snelheid uit de vorige bocht of een te langzame auto MJ. Ik kan het met mijn cup auto, enkel op nieuwe banden(slicks) en de omstandigheden moeten goed zijn (oftewel, de baan moet goede grip hebben en dat verschilt nogal eens op Assen)

Tot woensdag in elk geval ;)
Ik wist dat jij dit ging sturen Martijn ;) als je met hooguit 120-140 aan komt zetten kun je rustig volgas door de ramshoek. De gehele PTC cup gaat er met die snelheid volgas doorheen omdat ze niet harder kunnen. Dan lukt dat ook prima met wat zich inschrijft voor de circuitdag. Als je er met een hele andere snelheid komt aanzetten omdat je volgas houdt vanaf een bepaalde bocht (iets met duiken), ja dan heb je weinig keuze om wel af te remmen voor de ramshoek. Maar goed, dat lijkt me niet iets om iedereen te adviseren  ;)

Die zwieper van jou heb ik gezien vanaf de tribune, kwam je echt goed weg, overal net tussendoor en niet in de vangrail, dat was echt wel even spannend. Zat daar echt met een o nee laat het goed gaan idee op de tribune. Gelukkig goed afgelopen. Tot woensdag  (Y)

@Michael, je hebt nu een megane R.S. toch? Zou er ff goed over nadenken maar dat is ook op het circuit echt een hele andere auto, die ook flink meer snelheid kan maken op de kortere stukken maar ook speelser is. Frantic Frans kan er over mee praten volgens mij, die heeft een bandenstapel gepakt in de ramshoek.

Forza

Wilde tot het laatste moment wachten om me in te schrijven omdat ik met een groot project op mijn werk bezig ben. Maar daar heb ik het voorlopig nog veel te druk mee. Dagje vrij zit er niet in  :( . Volgende jaar maar weer.

Marcel

Maarten-Jan Mulder

Balen  :-[

Weersvoorspelling lijkt iets beter, nu alleen in de ochtend regen voorspeld...

Marcel

la_fusion

Helaas moet ik mij toch afmelden.. werk is geen probleem maar wel dat ik gisteren met mijn wielrenfiets onderuit ben gegaan op een aantal kiezelstenen en daardoor mijn elleboog open heb liggen en ook mijn been is geschaafd + blauw. Vandaag met het van en naar het werk rijden ging het wel maar niet goed genoeg om het slim te laten zijn woensdag fanatiek te gaan rijden. Had graag de Megane eens op Assen getest maar helaas..

Voor de rest, veel plezier!

Marcel

Jammer maar helaas, je had ook wat kunnen breken  !
Volgend jaar opnieuw.

Maarten-Jan Mulder

Klote man! Het kan altijd erger maar wel balen!

Nog voor iedereen de tip:
Vergeet je helm niet!

StefanLust

Maarten-Jan Mulder

Weersvoorspellingen zijn morgenmiddag droog, zelfs met zon. Ik zou ze lekker laten zitten.

DaanOOntje

Bij mij zitten ze er ook gewoon onder. En het regende behoorlijk, bandenspanning te hoog voor het comfort niveau en was leuk! Beetje glijden over de voorkant haha maar dat komt door de straat, verkeerde bandenspanning en banden niet op temperatuur.

Vorig jaar reed ik met 1.6 voor en 1.8 achter koud en toen was het zonnig. Verstandig om voor het opwarmen van de banden hoger te beginnen met de druk?

Marcel

Je laatste regel vindt ik nogal ver gezocht hoor, ik heb jaren met intermediate banden gereden onder de 5 GTT en na een rondje of wat zijn de banden warm genoeg zonder de bandenspanning te wijzigen.

John

Willeon de Zoete

-Renault 5 GT turbo verslaafd-