Clio trekt iets naar rechts

Gestart door Kosta, 22 mei, 2016, 21:21:42 PM

Kosta

Mijn Clio heeft de neiging iets naar rechts te willen trekken op een rechte weg. Bandenspanning is in orde en ik heb hem al op een uitlijnbank gehad . Waardes staan goed. Ik heb een idee ,maar ik ken de Clio (nog) niet zo goed ,dat het in het stuurhuis zit . Ik vind m vrij zwaar sturen , wat ik opzich geen probleem vind maar het voelt alsof het daar vandaan komt. Iemand een idee ? De voorbanden hebben ca. 4 mm profiel en zijn gelijkmatig versleten ,het lijkt mij dat dat geen probleem kan zijn.
Alfa,Alfa en nog eens Alfa en nu......Renault :)

Marcel

Daar is zo moeilijk over te oordelen.
Je merkt het pas als je het stuur loslaat ?
Als het inderdaad zo weinig is zou ik er voorlopig geen aandacht aan besteden.
De veerpoot lagers kunnen zoiets veroorzaken.
Je zou de tand heugel van het stuur huis kunnen smeren invetten links en rechts.
Ik ken je klacht niet trouwens icm de clio.

Maarten-Jan Mulder

Wat is iets? Als je op de linker weg helft gaat rijden (op een rustige verlaten weg wanneer het kan uiteraard  ;D), trekt die dan iets naar links? Sportieve auto's zijn gevoeliger voor de afronding v/d weg, dat ze iets trekken naar de afronding weg is eigenlijk normaal. Is het meer dan iets, dan zou je Marcel z'n tips eens kunnen volgen. Dat het sturen zwaar gaat klopt trouwens voor een 172.

Kosta

Ik test het op meerdere wegen het is nooit naar links en vaak naar rechts . Veerpoot lagers ken ik nog wel van vroegere Alfasudjes :) Ik zal het invetten eens proberen .

Maarten-Jan Mulder

Je kan een aantal dingen proberen:

- bij lage snelheid tikje naar rechts sturen, centreert het stuur daarna wel? Zo niet, dan idd veerpoot lagers of stuurhuis wat stroef loopt.
- trekt die altijd naar rechts of alleen bij gas geven? Als het alleen bij gas geven dan kunnen het draagarm rubbers zijn maar ook een motor steun.
- banden achter / voor wisselen, blijft het probleem of niet?
- schokdempers voor / links rechts wisselen, gaat het probleem mee of niet?

Heb je ook een rapport gekregen van de uitlijn bank? Wat zijn de waarden? Kun je die eens plaatsen?

Kosta

Ik denk dat punt 1 het dichts bij komt . Zijn het dan zeker de veerpoot lagers of kan het nog in het stuurhuis zitten?

tom

Kosta

195 - 50 - 15 en 2.4 voor en 2.2 achter

Maarten-Jan Mulder

Zouden idd heel goed de veerpoot lagers kunnen zijn, stuurhuis zou ook kunnen maar goed dat komt zelden voor bij een clio 2.