GAZ Schokbrekers

Gestart door Schummi02, 07 juli, 2016, 15:03:13 PM

Roald

Gooi er meestal in wat voor handen is (laatste keer bij de Brezan gehaald) merk er niks anders er aan.
Anything worth doing is worth doing right

Schummi02

ik heb me laten vertellen dat de ene vloeistof "vettiger" is dan de andere, en dat je daarmee corrosie in met name je cilinderkop kunt voorkomen.
Heb namelijk ook een Clio waar een gat is weg gevreten....

Maarten-Jan Mulder

Oude koelvloeistof waarvan de additieven uitgewerkt zijn koelt minder goed als water, daarom regelmatig verversen. Voor de rest zit er weinig verschil in, alleen de basis verschilt (ethyleen glycol of propyleen glycol). Kwa specificaties voldoet alles wel. Zorg dat je bij voorkeur wel bij dezelfde soort blijft. Mixen loopt niet altijd goed af ook al gaat het vaak wel goed.

Marcel

Of koelvloeistof gebruiken origineel van Renault of op bv de mpm oil site kijken wat er voorgeschreven wordt.
Bij bv VW kun je serieuze problemen krijgen met het gebruik van verkeerde koelvloeistof,  het punt is dat het pas jaren later problemen gaat geven en niet een paar weken later.

Schummi02

Heeft iemand hier het onderdeelnummer van originele Renault Koelvloeistof?
Als ik het navraag bij de dealer krijg ik als antwoord: Universeel of een vaatje van 60 liter...."  ???
Terwijl er volgens mij uit de Renault Boutique serie vaatjes van 2 liter te krijgen zijn...

Marcel

Ik heb thuis een can van 5 liter, zal vanavond voor het nummer kijken als iemand mij niet voor is.

Schummi02

Marcel

7711.170.546  is het bestelnummer voor een 5 liter kan,  misschien dat het nummer niet meer leverbaar is of om genummerd is maar daar kom je maar op een manier achter   :)

Schummi02

Bedankt!
Ik denk dat ik hier een heel eind mee kan komen!

Schummi02

Onderdeelnummer is nog actief!
heb er 2 besteld, komt morgen binnen.
nogmaals bedankt voor het opzoeken!

Marcel

Maarten-Jan Mulder

Beetje verlaat maar foto's  ;)

de gele bovenkant is het enige wat verraad dat het verstelbare koni's zijn, bij een 5 zal de veertoren er iets anders uitzien vanaf de bovenkant maar het idee is hetzelfde.

De veerpoot zelf, alleen de bout aan de onderkant verraad dat er een andere demper in zit.

Schummi02

Ach, beter laat als nooit, toch?
Het is dan inderdaad hetzelfde als ik in gedachten heb, dus dat is mooi!
Bedankt voor de foto's, is nu helemaal duidelijk!

Maarten-Jan Mulder

Zo is dat en graag gedaan  :)

Maarten-Jan Mulder

Toevallig op het RTC forum zie ik wat problemen van mensen met Gaz (http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?f=42&t=29468&start=910), misschien niet representatief maar wel iets om te nemen, vooral de garantie afwikkeling of het gebrek daaraan...