GAZ Schokbrekers

Gestart door Schummi02, 07 juli, 2016, 15:03:13 PM

Marcel

Over koni dempers zijn ook slechte verhalen. ..........

Chris

Vertel, ik heb Koni geel onder 3 van m'n Renault's zitten en ze bevallen mij echt prima.  8)

Marcel

Ik ben ook te spreken over gele koni's maar ik heb wel eens gelezen dat gele koni dempers snel olie gaan lekken.

Of dat lekken door een eventuele montage fout komt staat er dan niet bij natuurlijk  :)

Maarten-Jan Mulder

Ze bevallen mij net als Chris ook uitstekend, maar mochten ze wel gaan lekken, dan werkt de levenslange garantie van Koni uitstekend i.p.v. de weet ik niets van reactie zo als mensen ervaren bij Gaz (zie ook de engelse fora)

antoine

Welke levenslange garantie? Je mag gewoon 75 euro betalen voor revisie. Rubbertje vervangen en voorzien van nieuwe olie...

Maarten-Jan Mulder

Als je aantoonbaar eerste eigenaar bent en je hebt het originele aankoop bewijs krijg je gewoon garantie, belletje richting oud-beijerland is genoeg.
Dit uit persoonlijke ervaring geregeld voor iemand die Koni rood had waarvan 1 demper was lek gegaan, set was 10 jaar oud. ff gebeld, scan aankoop bewijs via de mail, beide dempers opgestuurd en netjes
gereviceerd weer terug gekregen (nog binnen een week ook).

Ze zijn wel iets strenger geworden dat klopt, is ook een goede reden voor --> er waren een aantal personen die op mp's kapotte koni's kochten, deze opstuurden voor garantie en als nieuw weer verkochten.

Overigens, 75 euro voor revisie is nog steeds niet duur als je geen aantoonbaar 1e eigenaar bent. Als je ziet wat gaz durft te vragen  ;)

Roald

Oh das goed om te weten, dus je kunt tegen betaling ook je dempers naar koni opsturen en dan reviseren ze die weer ?
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Dat kan inderdaad, een puur olie gevulde demper kun je in theorie ook zelf doen.
Een gas demper zo als koni geel (wat eigenlijk een olie demper is met stikstof onder druk toegevoegd aan de bovenkant om schuimen tegen te gaan) is wat lastiger om zelf te doen.
Over het algemeen gaan schokdempers nooit echt stuk, vaak is het alleen de afdichting die gaat lekken.

Roald

Vind het interessant omdat Ronald nog een set koni geel schokdempers achter voor 19 16v heeft liggen.
Alleen is het schroefdraad kapot van 1 van die shokdempers.
Dus dacht ik als ze die nou kunnen repareren/reviseren dan kan ik die er bij mij weer mooi opzetten en heb ik koni geel rondom  :)
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Schummi02

Dat van het reviseren van schokdempers door Koni, ook al heb je ze zelf niet bij hen gekocht wist ik ook niet!
dus ik kan ook een goeie gebruikte set zoeken eventueel...
Het wordt steeds leuker!

Zijn er hier ook mensen die rijden met de bandenmaat 195/50/15?
Kan deze maat überhaupt?
Of past dit écht niet?

Maarten-Jan Mulder

Volgens mij kiezen de meeste voor 195/45 met 15 inch velgen, het schijnt achter aan te lopen met 195/50

Schummi02

Okee... En dat is niet op te lossen mbv een spacer? of veert de auto eigenlijk dan te ver in?

Marcel

Qua afrol omtrek is een 195 /50 ook te groot eigenlijk dus is de band te groot te bol.
Voor 60 euro heb je een hankook of een vredestein in 195 / 45.

Schummi02

Het gaat mij niet zozeer om de prijs, maar ik had graag de Michelin Pilot sport er onder gehad, maar die maakt alleen de 195/50R15... 
Jammer maar helaas, dan ter zijner tijd maar een setje Vredestein.